Radio / speakers

Audio - Video - Navigatie
Plaats reactie
oldenuut

11 mei 2009, 23:20 0 x

In onze A2 is door de vorige eigenaar een Sony-radio/CD-speler ingebouwd (door de dealer). De zenderontvangst vind ik niet best. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Sinds kort is de luidspreker in de rechter voordeur defekt (in de achterdeuren zijn geen speakers gemonteerd). Op het Engelse forum lees ik dat er allerlei modificaties/adapters noodzakelijk zijn om nieuwe luidsprekers te monteren (originele niet meer leverbaar). Hoe zijn de ervaring in Nederland?

Alvast dank voor de reactie!
Peter

12 mei 2009, 10:01 0 x

[quote="oldenuut"]In onze A2 is door de vorige eigenaar een Sony-radio/CD-speler ingebouwd (door de dealer). De zenderontvangst vind ik niet best. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Alvast dank voor de reactie![/quote]

Voor de radio heb je een Phantomspeise-Adapter nodig, de antenne is nl versterkt. Ik weet hier helaas het Nederlandse woord niet voor maar je kunt ze wel bestellen in Duitsland. Google maar eens op Phantomspeise-Adapter + Audi of VAG.

Luidsprekers: http://www.bigdogaudio.de/lautsprecher- ... echer.html
Bob

12 mei 2009, 18:12 0 x

Check ook even hoe het boeltje er nu bij hangt; ik heb recentelijk een originele ConcertII ingebouwd, daar waren ook problemen mee.

Nader onderzoek wees uit dat er 2 versterkers tussenzaten ... oeps! Eentje eruit gehaald: Nog niets .. :(

Als laatste redpoging ook de 2e ertussenuitgehaald en dus direct aangesloten, en voila, het werkt.

Het blijkt dat er in het dak, net voor het achterraam, al een versterker zit, als je er dan elders in de auto nog 1 hebt, storen die op elkaar en heb je geen ontvangst. Wellicht geldt dit trouwens niet voor de aftermarket radio's, maar dat weet ik niet zeker

(ik zou persoonlijk altijd voor een concert gaan, staat keurig bijpassend in het dash en je haalt ze al voor EUR 150 op marktplaats/ebay, wel zorgen dat je er 1 van een A4 te pakken hebt, die past, je moet alleen het frontje op maat maken en de zilveren sierstrip past niet meer)[/size]
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 mei 2009, 19:35 0 x

Hoi Bob, je hoeft ze niet op maat te maken, de concert ll van een TT past er zo in, frontbreedte 22cm, zowel onder als beneden. Kijk eens op ebay.de
Bob

16 mei 2009, 08:51 0 x

Is dat echt waar? Ik heb me laten vertellen dat dat niet persé zo was namelijk...

Ik ga dat eens uitzoeken...
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 mei 2009, 23:03 0 x

Qua pasvorm passen die van de TT, er kan wel een verschil zitten weergave via 2 of 4 luidsprekers, die kun je namelijk instellen via vag com. Radio concert II voor een een A2 begint altijd met een 8.........., en deze is dan gecodeerd voor de voorste speakers.
Plaats reactie