Zoek een radio concert 2 voor A2

Audio - Video - Navigatie
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 jul 2009, 13:03 0 x

[quote="lemoi"]we er om te helpen nietwaar? Vandaar een forum ;)

Ik heb mijne gekocht bij piet Heijl in Den Bosch (daar woon ik ook). Zoek eens in de wat betere auto onderdelen zaken.[/quote]

Ik ben even aan het zoeken gegaan want ik heb ooit eens zo'n ding verwijderd uit een VW-Polo en moest dat nog ergens hebben liggen en ja ik had hem nog! Even 12V op het blauwe draadje gezet en met multimeter spanning gemeten aan het ingaande deel (daar waar de antennekabel erin gaat) en jawel 12V spanning! Ook maar even bij de uitgang(naar de radio) gemeten en geen spanning! Dus dit is juist en moet dus een Phantomvoeding zijn. Hetzelfde ook even geprobeerd met de halfordsantenneversterker maar daar meet ik aan beide uitgangen geen spanning, dit is dus een "gewone" antenneversterker.
Heb ik nog wel één probleem, de antenne ingang van de Phantomvoeding (waar dus de antennekabel van de auto erin moet) heeft een zeer klein (dun) gat, dit is een afwijkende maat t.o.v. de gangbare antennenpin (die hier dus niet inpast). Aan de auto antennekabel zit n.l. een "gewone" maat pin. Aan de uitgaande kant(richting radio) komt ook een dun pinnetje uit maar daar heb ik wel een verloopstukje voor, ben benieuwd of er ook een verloopstukje bestaan van een dikke (normale) pin naar een dun gat.
Ga daar vandaag even in de automaterialenzaak naar op zoek.

Theo
lemoi

14 jul 2009, 16:59 0 x

Hi,

Voordat je een verloop koopt is het misschien handig om eens te kijken wat een nieuwe phantom voeding kost met de goede antenne stecker. Kost misschien maar een beetje meer, hoef je ook niet te rommelen met een verloopje
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 jul 2009, 18:31 0 x

Hallo,

Kon bij de betere automaterialenzaak een verloopstukje krijgen. Ingebouwd maar helaas geen resultaat radio bleef zo dood als een pier!

Wederom radio eruit en bij dezelfde zaak een Phantomvoeding even uit het rek gehaald en voor de deur ertussen gedaan en hup direkt goede ontvangst!

Kennelijk heb ik toentertijd die oude niet voor niets uit die VW-Polo gehaald!!

Koste wel even € 21,- Maar was dan ook speciaal voor Audi/VW/Seat en Skoda, er zijn er ook specifiek voor andere merken (verschil zit in de aanluitingen).

De Sony met MP-3 en USB(door de USB mogelijkheid heb je eigenlijk geen CD's meer nodig) werkt uitstekend.

Theo
lemoi

15 jul 2009, 00:22 0 x

ook weer opgelost! ;)

Volgende! :D
Ballo

26 mar 2010, 18:42 0 x

Nou, ik vraag het me af. Ik heb een VDO Dayton navi (jaja, ik weet het, een lelijk ding) in de auto zitten en heb daar tussen een gewone antenneversterker zitten. Ik meet in de binnenkern van de antennekabel gewoon 12V. Ook heb ik nog wel een aantal meer van die antenneversterkertjes in de schuur liggen, deze geven ook gewoon 12V als uitgangsspanning op de binnenkern. Wat is dan toch het verschil met de zogenaamde Phantom voeding?
lemoi

30 mar 2010, 17:15 0 x

Ik weet niet wat het precies is wat jij hebt maar 12 volt op de binnenkern bij een antenne versterker is niet goed (als de 12V aan de radio kant zit gaat je radio snel kapot). of je moet een antenne versterker in 2 delen hebben. Dus een deelte voor de voeding (zoals de phantom voeding die ik nu gebruik) en een gedeelte bij het einde (of begin, hoe je het wilt noemen) van je antenne. Vroeger deden ze dat ook bij die antennes die je op het dak had staan. Antenne versterker op het dak zodat je het minste ruis hebt en het beste signaal (probeert te) versterken. en onder ergens de voeding die de antenneversterker van stroom voorziet via de coax kabel.

Maar een phantom is puur om 12V op de coax kabel te zetten met een condensator richting je radio om te zorgen dat de 12v niet op de antenne ingang van je radio komt.

Dus de vraag is wat je hebt:
- een phantom voeding?
- een defecte antenne versterker?
- of......?
Plaats reactie