Hulp gevraagd bij inbouw Kufatec can-bus simulator in Reuver

Audio - Video - Navigatie
Rens 79

11 jun 2012, 19:03 0 x

Als hij komt,hij houdt nog een slag om zijn arm maar ik gok erop dat lemoi komt :lol:
Smarty707
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

11 jun 2012, 22:06 0 x

Sjors, in principe heeft ELKE A2 vanaf 2002 can-bus van huis uit meegekregen.
Wat mogelijk is dat een vorige eigenaar de draden weggehaald heeft, maar ergen zullen de resten nog in je dashboard zitten.
Het zijn erg dunne draadjes (2 stuks) die met elkaar getordeerd zijn. De kleuren van deze canbusdraden schieten me effe niet binnen, maar zijn goed te herkennen bij uitgebouwde radio.
Een Concert2 radio uit een A6 heeft een iets afwijkende instelling nodig met VCDS. Een canbus simulator heb je beslist niet nodig.

Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
j.hoeben1

11 jun 2012, 22:43 0 x

[quote="Smarty707"]Sjors, in principe heeft ELKE A2 vanaf 2002 can-bus van huis uit meegekregen.
Wat mogelijk is dat een vorige eigenaar de draden weggehaald heeft, maar ergen zullen de resten nog in je dashboard zitten.
Het zijn erg dunne draadjes (2 stuks) die met elkaar getordeerd zijn. De kleuren van deze canbusdraden schieten me effe niet binnen, maar zijn goed te herkennen bij uitgebouwde radio.
Een Concert2 radio uit een A6 heeft een iets afwijkende instelling nodig met VCDS. Een canbus simulator heb je beslist niet nodig.

Groetjes
Smarty707[/quote]

Oké Smarty, maar waarom krijgen ze hem dan bij de dealer niet naar behoren ingebouwd en laten je ook nog €90,-betalen. Is toch te zot voor woorden. Echt duidelijkheid heb ik daarover nooit gekregen als alleen dat ze zeggen dat mijn radio blijkbaar uit een A6 komt en niet naar behoren kan communiceren met een A2. Bij een andere garage, een VW-Audi service Bosch garage kregen ze het ook niet voor elkaar. Toen heb ik het maar opgegeven. Ik zelf heb er totaal geen verstand van.

Groet,
Sjors
Smarty707

11 jun 2012, 23:51 0 x

tja Sjors, waarom wordt een dealer wel eens stealer genoemd?
Geld vragen voor het oplossen van problemen waarvan hij nauwelijks benul heeft en dan lukraak begint onderdelen te vervangen in de hoop dat het vanzichzelf oplost.
De zg. monteurs van tegenwoordig worden dan gewone onderdelenvervangers.
Aan de andere kant kunnen sommige automodellen stevig complexe dingen zijn in het bijzonder op electronisch gebied.
Als dan ook nog de garagehouder zijn personeel niet of teweinig bijschoolt bij steeds toenemend ingewikkeldere contructies dan hoef je je niet af te vragen waarom zij sommige problemen aan auto's niet kunnen oplossen.

Groetjes
Smarty707
Kogelman

12 jun 2012, 00:13 0 x

Mijn Concert 2 komt ook uit een (Duitse) A2, maar ik heb geen can bus aan boord, vandaar de Kufatec simulator. Dient mijn Concert 2 dan straks ook ingesteld te worden met VCDS? Ik dacht dat je m.b.t. toetsencombinaties (frequentie getallen op het display v.d radio) de instellingen handmatig kunt doen.
Smarty707

12 jun 2012, 01:45 0 x

Een can-bus simulator kan niet met VCDS benaderd worden. Als deze concert voor een A2 bedoeld is dan heb je beperkte mogelijkheden die er voor non can-bus in de radio aanwezig zijn, tenzij je een aparte can-bus draadjes gaat aansluiten. Maar dan wordt die simulator weer overbodig.
Snap je het nog?

Groetjes
Smarty707
Kogelman

12 jun 2012, 13:10 0 x

[quote="Smarty707"]Een can-bus simulator kan niet met VCDS benaderd worden. Als deze concert voor een A2 bedoeld is dan heb je beperkte mogelijkheden die er voor non can-bus in de radio aanwezig zijn, tenzij je een aparte can-bus draadjes gaat aansluiten. Maar dan wordt die simulator weer overbodig.
Snap je het nog?

Groetjes
Smarty707[/quote]

Ik doe mijn best Smarty707. Mijn doel met de simulator is om alle toetsverlichting van mijn concert 2 (afkomstig uit een Duitse A6) weer te laten functioneren zodat ik in het donker alles goed kan zien/bedienen. Gaat dit lukken met deze Kufatec of moeten er dan toch nog aparte can-bus draadjes getrokken worden?
j.hoeben1

12 jun 2012, 15:20 0 x

[quote="Smarty707"]tja Sjors, waarom wordt een dealer wel eens stealer genoemd?
Geld vragen voor het oplossen van problemen waarvan hij nauwelijks benul heeft en dan lukraak begint onderdelen te vervangen in de hoop dat het vanzichzelf oplost.
De zg. monteurs van tegenwoordig worden dan gewone onderdelenvervangers.
Aan de andere kant kunnen sommige automodellen stevig complexe dingen zijn in het bijzonder op electronisch gebied.
Als dan ook nog de garagehouder zijn personeel niet of teweinig bijschoolt bij steeds toenemend ingewikkeldere contructies dan hoef je je niet af te vragen waarom zij sommige problemen aan auto's niet kunnen oplossen.

Groetjes
Smarty707[/quote]

Daarom zegt mij bij het kopen van een A2, dealer onderhouden helemaal niets. Ik heb dan een beter gevoel bij een gewone goeie garage. Dat zal natuurlijk niet bij alle dealers zijn, maar onze tuutjes zijn maar weinig verkocht in dit landje en technisch is hij misschien ook weer net iets anders dan een gangbare wagen en dan kun je tegen dergelijke probleempjes aanlopen. Bij de dealer werken ze volgens mij volgens strikte richtlijnen en als ze van dat pad af moeten, schuiven ze het aan de kant en komen ze met die rare verzinsels. Die mannen van bijv. de garage waar ik sinds jaar en dag kom behalve in het begin dat ik de A2 had moeten er ook wel eens bij gaan zitten en achter hun oren krabbelen. Maar zij komen er meestal toch wel uit, tenminste dat is mijn mening. Wat die radio betreft daar heb ik deze garage nooit naar laten kijken.

Sjors
lemoi

15 jun 2012, 16:15 0 x

met CAN krijg je dat ie met het contact uit/aan gaat, automatische volume verhoging als de auto harder gaat = meer herrie en de verlichting van je radio.
Met simulator heb je de lichtjes van de radio die het doen

Kosten is voor CAN draadjes leggen iets lager als je het zelf doet.

En dat een A2 "standaard" CAN heeft vanaf 2002 is nog geen garantie dat die draden dan naar je autoradio zijn toegelegd. Onze audi is het bewijs daarvan. Deze hebben wij nieuw gekocht (in dec 2003, model 2004) en geen CAN draadjes bij de autoradio.
Kogelman

16 jun 2012, 00:46 0 x

[quote="lemoi"]met CAN krijg je dat ie met het contact uit/aan gaat, automatische volume verhoging als de auto harder gaat = meer herrie en de verlichting van je radio.
Met simulator heb je de lichtjes van de radio die het doen

Kosten is voor CAN draadjes leggen iets lager als je het zelf doet.

En dat een A2 "standaard" CAN heeft vanaf 2002 is nog geen garantie dat die draden dan naar je autoradio zijn toegelegd. Onze audi is het bewijs daarvan. Deze hebben wij nieuw gekocht (in dec 2003, model 2004) en geen CAN draadjes bij de autoradio.[/quote]

Het is mij duidelijk Lemoi mijn Kufatec zal de totalte verlichting laten branden, bedankt voor de info. Grote vraag is nu of jij de 23e van de partij zal zijn om mij te kunnen ondersteunen met inbouw er van.
Plaats reactie