Voorin een composet 16.5 cm 2-weg systeem.
Achter in de deuren 8 inch subwoofers.
Weet iemand dan wat voor soort versterker ik zou moeten hebben?[/quote]
Voor:
Afhankelijk van het type luidsprekers dat er nu zit moeilijk of makkelijk

Heb net bij mijn auto ook een 2-weg systeem geplaatst, maar daarbij heb ik de oude originele speakers moeten slopen. Reden: Je originele speakers hebben een aangegoten mal, en je kan alleen het geheel verwijderen met als gevolg dat je de nieuwe luidspreker niet meer kan monteren. Ik heb overal gezocht naar speaker-ringen voor de A2, maar nergens kon ik de goede vinden. Daarna heb ik besloten om de oude speakers op te offeren en de nieuwe luidsprekers IN de mal van de oude speakers te lijmen.
Voor de tweeters was het eenzelfde verhaal; als je een standaard compo setje koopt passen de tweeters niet. Ook hier moest ik de originele opofferen en met hotglue nieuwe tweetertjes in de bestaande mal verlijmen.
Achter:
Zelfde verhaal als vóór. Er is beperkte ruimte, en ik denk niet dat je het voor elkaar gaat krijgen om er een 20 CM woofer in te zetten. Tenminste, niet als je heel je deur gaat verbouwen en een oplossing vindt voor de deurvanger. Die heeft bij standaard speakers maar een paar millimeter speling bij dichte deur (vanger schuift naar binnen, en ligt praktisch bovenop de luidspreker).
Ik heb achter alléén de woofers vervangen (volgens zelfde methode als vóór) door een 2-weg luidspreker. Tweeters achter staan er parallel aan. Het klinkt mooi gebalanceerd zo, zonder extra versterker. Vóór komt uit de RNS-E en achter uit de standaard Blaupunkt versterker.
Ohja, als je de deurpanelen er toch uit hebt; plak de boel vol met bitumen. Scheelt niet alleen in resonanties van de muziek, maar ook een behoorlijk stuk in de rijgeluiden. Je A2 wordt er een stuk stiller van.
Extra bonus: dichtgooien van de deuren klinkt ook niet meer als het deurtje van een magnetron