Ik heb deze set voorin gezet.
Zijn ook 16.5. Iets overmaats maakt niet uit, want het ruimtegebrek zit aan de achterkant van de speaker. Het roostertje in het deurpaneel, dus aan de voorzijde van de speaker is groot genoeg voor een 16.5 cm speaker. Ik heb gewooon heel banaal de 16.5 speaker luchtdicht OP de zwarte standaardspeaker-mal gelijmd met behoorlijk wat hotglue. Natuurlijk wel eerst heel de orginele speaker en magneet eruitgeknipt. Is allemaal plastic (behalve de magneet), dus met een kniptang ligt 't er zo uit. Het geheel ziet er niet uit, maar dat boeit natuurlijk niks want het zit allemaal achter het deurpaneel :lol:
Alternatief Chorus radio
Bret is ook bezig met een projectje om adapters voor de speakers te maken... niets voor mensen die haast hebben...
- YellowFellow
[quote="niwesa"]Ach ik vind dit soort dingen ook wel leuk om te doen. Maar het vervelende is dat je de deurpanelen er af moet halen. En om nu weken rond te rijden zonder.[/quote]
Weken zonder deuren rond rijden? Een deurpaneel zit met 3 torx boutjes en een stuk of 8 klikverbindingen vast. Dat ligt binnen een minuut uit elkaar.
De luidspreker zelf zit met 4 kruiskop schroefjes vast. Het losknippen van de oude speaker en het teruglijmen van de nieuwe- is een halfuurtje werk max. Als je een hotglue gun gebruikt tenminste, want hotglue is na afkoelen meteen op sterkte (hoeft niet te drogen).
Mocht je 2-componenten hars overwegen; kan ook, maar dan duurt het uitharden wat langer. In de oven op 50°C een uurtje, zo doe ik het meestal. Dan nog kan je binnen 1 middag al je deuren doen.
Overigens kan je altijd het deurpaneel terugzetten en even zonder speakers rondrijden, maar zonder deurpanelen rijden is echt onnodig.
Weken zonder deuren rond rijden? Een deurpaneel zit met 3 torx boutjes en een stuk of 8 klikverbindingen vast. Dat ligt binnen een minuut uit elkaar.
De luidspreker zelf zit met 4 kruiskop schroefjes vast. Het losknippen van de oude speaker en het teruglijmen van de nieuwe- is een halfuurtje werk max. Als je een hotglue gun gebruikt tenminste, want hotglue is na afkoelen meteen op sterkte (hoeft niet te drogen).
Mocht je 2-componenten hars overwegen; kan ook, maar dan duurt het uitharden wat langer. In de oven op 50°C een uurtje, zo doe ik het meestal. Dan nog kan je binnen 1 middag al je deuren doen.
Overigens kan je altijd het deurpaneel terugzetten en even zonder speakers rondrijden, maar zonder deurpanelen rijden is echt onnodig.
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="niwesa"]Vandaag de radio binnen gekregen. Even gekeken of hij het doet, maar ik moet toch wel wat bedrading veranderen.
Vind die adapters om het geluid achterin te kunnen blijven gebruiken toch nog best duur. Daar koop je ook een gebruikte versterker voor.[/quote]
En die hebben dan waarschijnlijk ook nog iets meer vermogen.
Vind die adapters om het geluid achterin te kunnen blijven gebruiken toch nog best duur. Daar koop je ook een gebruikte versterker voor.[/quote]
En die hebben dan waarschijnlijk ook nog iets meer vermogen.