Ik wil graag mijn telefoon gebruiken om muziek in de auto te draaien door middel van line-in/aux en een stekker uit m'n Android telefoon in de autoradio. Ja, het klinkt primitief, maar het is niet anders

Alles gaat goed totdat ik de telefoon onder het rijden ook wil laden. Zodra ik er stroom op zet (uit de sigarettenaansteker tussen de voorstoelen) dan is er statische ruis (die verder niet op toerental reageert o.i.d.) Als ik de telefoon gewoon op de radio aansluit zonder stroom dan is het geluid loepzuiver. Ik heb de telefoon ook getest met een koptelefoon en m'n gewone lader. Op de gewone lader aangesloten heb ik geen storing.
Het lijkt er dus op dat de storing vanuit de sigarettenaansteker komt. Ik heb een ontstoringsfilter gekocht in een (gerenommeerde) Car-hifi zaak. Helaas leken ze er daar niet zo veel verstand van te hebben. Ze gaven me ook een verkeerde antenne-kabel met fantoom voeding mee en hadden geloof ik liever dat ik honderden euros bij hun zou besteden aan inbouw. Ik weet dus niet goed hoe ik nu dit filter moet installeren.
Ook bedacht ik mij, dat een filter niet de oorzaak bestrijd. Maar wat is nu precies de oorzaak? Is de sigarettenaansteker niet geaard, kan dat het zijn? Moet dan de complete middenconsole eruit om een nieuwe draad te trekken?
Jullie raad is zeer welkom