versterker
-
Ik heb 8 speakers (voor + achter) maar geen versterker. Tenminste, er zit niks in het compartiment onder de bijrijdersstoel. Zou dit nog een verbetering qua geluid kunnen geven?
en het is een "goede"versterker, niets meer en minder. Als je audiofiel bent zal je deze vervangen (mocht je hem in je auto hebben). Maar dan zal je de speakers ook vervangen.
Dus als je geluid zonder versterker goed is dan laten zo.
( en je kan deze versterker ook om een aftermarket radio aansluiten mits deze line out heeft)
Dus als je geluid zonder versterker goed is dan laten zo.
( en je kan deze versterker ook om een aftermarket radio aansluiten mits deze line out heeft)
Liefhebbers,
Ik heb onlangs i.p.v. een aftermarket Pioneer radio een originele Chorus 1 in de A2 gezet.
Ten tijde van de Pioneer deden alle 8 de speakers het nog, nu met de Chorus alleen de voorste 4.
Volgens een carhifi zaak komt dit doordat deze Chorus uit een andere auto komt (TT) en dus anders geprogrammeerd is.
Los ik dit euvel op door zo'n Blaupunkt versterkertje eronder te zetten? Die zit er namelijk niet in...
Hoor het graag..
Ik heb onlangs i.p.v. een aftermarket Pioneer radio een originele Chorus 1 in de A2 gezet.
Ten tijde van de Pioneer deden alle 8 de speakers het nog, nu met de Chorus alleen de voorste 4.
Volgens een carhifi zaak komt dit doordat deze Chorus uit een andere auto komt (TT) en dus anders geprogrammeerd is.
Los ik dit euvel op door zo'n Blaupunkt versterkertje eronder te zetten? Die zit er namelijk niet in...
Hoor het graag..
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bij een Audi Chorus alsmede Concert, heb je een versterker nodig voor de achterste boxen, Audi gebruikt hiervoor het Blaupunkt versterkertje maar je kunt er ook een andere versterker voor gebruiken.
Ps, ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken, maar waarom niet een Chorus ll of Concert gekocht, hier kun je nog altijd een Audio-link op aansluiten. Audi Chorus l, alleen radio en cassettebandjes.
Ps, ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken, maar waarom niet een Chorus ll of Concert gekocht, hier kun je nog altijd een Audio-link op aansluiten. Audi Chorus l, alleen radio en cassettebandjes.
Je wilt niet in mn beurs kijken
Zonder gekheid, persoonlijk vindt ik de Chorus 1 verreweg het mooiste in het geheel passen, en ik gebruik nooit externe bronnen..
Maar met deze Blaupunkt versterker worden de achterste speakers dus weer actief? Ben zelf a-technisch maar heeft iemand een idee hoe lang je er ongeveer mee bezig bent om dit aan te sluiten?
Groet

Zonder gekheid, persoonlijk vindt ik de Chorus 1 verreweg het mooiste in het geheel passen, en ik gebruik nooit externe bronnen..
Maar met deze Blaupunkt versterker worden de achterste speakers dus weer actief? Ben zelf a-technisch maar heeft iemand een idee hoe lang je er ongeveer mee bezig bent om dit aan te sluiten?
Groet
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Er gaat veel tijd inzitten, alles komt bij elkaar in de ruimte vooronder bij de passagiersstoel, zowel de kabels van de achterste luidspeakers alsmede stroomvoorziening en dan nog de bedrading vanuit de radio. Maar als je het klaar hebt, ben je meer dan tevreden. 

de vraag is hoe goed bent met de kabels. Zo te horen liggen alle luidspreker kabels achter de radio en als je de versterker aan wilt sluiten moeten de volgende kabels naar de ruimte onder de bijrijder waar ook de versterker komt.
Van achter je radio naar versterker ruimte: schakelspanning, line out en je achterluidsprekers kabels omleggen.
Dan van de ruimte onder rijdersplaats: de plus en de min.
Als je een beetje handig bent ben je toch wel zeker 2 uur bezig. met de kabel maken, stekkers eraan zetten, kabels leggen etc.
Van achter je radio naar versterker ruimte: schakelspanning, line out en je achterluidsprekers kabels omleggen.
Dan van de ruimte onder rijdersplaats: de plus en de min.
Als je een beetje handig bent ben je toch wel zeker 2 uur bezig. met de kabel maken, stekkers eraan zetten, kabels leggen etc.