Help wie weet wat ik nog niet weet ik kom er namelijk niet uit
Ik heb een chorus in mijn a2 1.4 tdi bouwjaar 2003 zitten, die heb ik er nu uitgehaald, na veel zoeken en lezen op het forum kan ik toch niet een echte how to vinden om een after market radio in te bouwen (kan aan mij liggen)
Ik heb de Parrot astroid gekocht en die moet in de audi, nu heeft dnadave ook zo 1 in de audi van zijn vader gebouwd, en die heeft het voor elkaar.
Wat heb ik gedaan
Inmiddels heb ik een contact geschakelde plus naar de radio getrokken, die heb ik van het contactslot afgehaald een rode kabel met een streep.
Helaas dom dom niet goed gekeken deze kabel geeft geen stroom op de acc stand, alleen op contact :evil: maar goed dat los ik nog wel op.
Een fantoomvoeding aangeschaft
de parrot radio speelt inmiddels maar waar ik niet uit kom zijn de achterspeakers ik heb overigens de blauwpunkt versterker onder de vloer.
Ik had dit topic gelezen
post17544.html?hilit=tulpstekker#p17544
en dus ook deze kabel besteld
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3763 ... Detail=005
De gele draad op de plus gezet, maar nee geen geluid :cry: nu kom ik ook op het forum de actieve adapter set tegen voor audi (max 4x25 watt) daar heb ik niets aan ?
Mijn radio levert 4x 50 watt
Wat doe ik nu verkeerd ik begin er nu toch echt wel wat zat van te worden, wat een ellende met die achterspeakers.
wie weet raad zie ik iets over het hoofd heb ik de verkeerde kabel ?
groeten Roel
Help radio inbouw
Ik ken de parrot nog niet maar die zal wel line uit hebben anders had je de kable niet gekocht.
Wat je kan proberen is om op een of andere manier 12V op de gele draad te zetten en met natte vingers de tulpplug kern aanraken. Dan goed luisteren. Normaal gaat er dan een luidspreker brommen. Ditzelfde kan je met de andere tulp plug doen. Mocht dit werken dan is alles vanaf de tulp pulg ok. Zo niet probeer dan eens een audio bron. Makkelijkste is een CD speler of id uit je huiskamer. Moet even de 220V snoer naar je auto leggen. Dit apparaat heeft tulp uit. deze kan je rechtstreeks op de tulp van de conrad stekker aansluiten. Speel iets af en kijk of je nu geluid hebt.
Als je nog steeds geen geluid hebt ligt het ergens aan de kant van de kabels naar de versterker of aan de versterker of de luidsprekers.
Mocht je wel geluid hebben dan moet je eens proberen om de gele draad nog steeds aan de 12V te laten en de tulp pluggen aan je parrot aan te sluiten. Kijk (horen dus) of je geluid hebt. Zoniet dan kijk even goed in het instructie boekje of je nog iets moet doen om de tulp uitgangen te activeren.
Laat maar even weten of je hier iets mee bereikt hebt.
Groet
Wat je kan proberen is om op een of andere manier 12V op de gele draad te zetten en met natte vingers de tulpplug kern aanraken. Dan goed luisteren. Normaal gaat er dan een luidspreker brommen. Ditzelfde kan je met de andere tulp plug doen. Mocht dit werken dan is alles vanaf de tulp pulg ok. Zo niet probeer dan eens een audio bron. Makkelijkste is een CD speler of id uit je huiskamer. Moet even de 220V snoer naar je auto leggen. Dit apparaat heeft tulp uit. deze kan je rechtstreeks op de tulp van de conrad stekker aansluiten. Speel iets af en kijk of je nu geluid hebt.
Als je nog steeds geen geluid hebt ligt het ergens aan de kant van de kabels naar de versterker of aan de versterker of de luidsprekers.
Mocht je wel geluid hebben dan moet je eens proberen om de gele draad nog steeds aan de 12V te laten en de tulp pluggen aan je parrot aan te sluiten. Kijk (horen dus) of je geluid hebt. Zoniet dan kijk even goed in het instructie boekje of je nog iets moet doen om de tulp uitgangen te activeren.
Laat maar even weten of je hier iets mee bereikt hebt.
Groet
- bikemaster
Bedankt Lemoi
Hij speelt, wat was nu het probleem, zoals bijna altijd eigen domme schuld :oops:
Er zit 3x line out op de radio
1x voor
1x achter
1x subwoofer
nu had ik met fader achter uitgezet, omdat ik steeds de stekkers geheel van de radio af haalde, dus hij echt geheel zonder stroom zat, dacht ik dat hij dan ging resetten.
Normaal gebeurd dat wel, stroom er af betekend opnieuw instellen, nou bij deze parrot dus niet hij onthoud de instellingen voor hoelang weet ik niet maar zeker meer dan een dag.
Dus eigenlijk werkte alles al, alleen wist ik het nog niet, was wel een leuke verassing :lol: :lol:
Hij speelt, wat was nu het probleem, zoals bijna altijd eigen domme schuld :oops:
Er zit 3x line out op de radio
1x voor
1x achter
1x subwoofer
nu had ik met fader achter uitgezet, omdat ik steeds de stekkers geheel van de radio af haalde, dus hij echt geheel zonder stroom zat, dacht ik dat hij dan ging resetten.
Normaal gebeurd dat wel, stroom er af betekend opnieuw instellen, nou bij deze parrot dus niet hij onthoud de instellingen voor hoelang weet ik niet maar zeker meer dan een dag.
Dus eigenlijk werkte alles al, alleen wist ik het nog niet, was wel een leuke verassing :lol: :lol:
- bikemaster
Hoe simpel kan het soms zijn :lol:
Nogmaals bedankt voor je advies Lemoi
Nogmaals bedankt voor je advies Lemoi