radio ontvangt geen zender

Audio - Video - Navigatie
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

20 jun 2009, 20:16 0 x

Ja dat is simpel, je hebt een "Entriegelungswerkzeug" nodig. Dat zijn twee platte "sleuteltjes" die je in twee gleufjes steekt in je radio.

Ziet er ongeveer zo uit:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2009, 00:15

21 jun 2009, 01:02 0 x

Hai Peter,

heb even foto gemaakt van mijn dashboard , ik zie twee kleine gleufjes boven knopje cd en load .....bedoel je die ???
<!-- ia0 -->PICT0133.JPG<!-- ia0 -->
Groetjes Desiree
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

21 jun 2009, 09:52 0 x

[quote="Desiree"]Hai Peter,

heb even foto gemaakt van mijn dashboard , ik zie twee kleine gleufjes boven knopje cd en load .....bedoel je die ???
<!-- ia0 -->PICT0133.JPG<!-- ia0 -->
Groetjes Desiree[/quote]

Hoi Desiree,

Het zijn er vier bij jouw radio, twee boven en twee onder (onder tape en onder ti). Je hebt dus 4 van die sleuteltjes nodig.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2009, 00:15

23 jun 2009, 22:20 0 x

Hoi Peter{ of andere A2 rijders :) },

hoe kom ik eenvoudig aan deze Entriegelungswerkzeug ??


Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

23 jun 2009, 22:27 0 x

[quote="Desiree"]Hoi Peter{ of andere A2 rijders :) },

hoe kom ik eenvoudig aan deze Entriegelungswerkzeug ??


Alvast bedankt[/quote]

Ebay.de of de dealer, kost een paar euro.
Gebruikersavatar
lemoi
Berichten: 360
Lid geworden op: 10 jul 2009, 13:39

10 jul 2009, 14:32 0 x

[quote="chipsoer"]Mocht het geen originele Audi radio bijv. Concert, Symphony zijn, dan heb je een aparte antenneversterker nodig. De originele radio,s leveren nmlijk stroomvoorziening voor de antenne en doen de andere niet. zodoende is het mogelijk dat je geen ontvangst hebt.[/quote]

Hier toch ook even wat meer info. Een apparte antenne versterker zal het probleem ook niet echt oplossen als het geen orginele radio is want in de auto zit al een antenne versterker (ergens ik het dak). Hij heeft alleen nog voeding nodig. Deze geeft een orginele Audi radio al uit. Voor een niet standaard dus een phantom voeding kopen a 10~15 euro.

In geval van Desiree kan deze er dus nog inzitten zonder dat de 12V is aangesloten. Dan doet de versterker het niet. Dus of er tussen uithalen (want deze "voeding" blokkeert de spanning van de orginele autoradio), of de 12V aanslutien zodat de orginele versterker gevoed wordt
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 77
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:37

10 jul 2009, 15:17 0 x

[quote="lemoi"]Hier toch ook even wat meer info. Een apparte antenne versterker zal het probleem ook niet echt oplossen als het geen orginele radio is want in de auto zit al een antenne versterker (ergens ik het dak). Hij heeft alleen nog voeding nodig. Deze geeft een orginele Audi radio al uit. Voor een niet standaard dus een phantom voeding kopen a 10~15 euro.

In geval van Desiree kan deze er dus nog inzitten zonder dat de 12V is aangesloten. Dan doet de versterker het niet. Dus of er tussen uithalen (want deze "voeding" blokkeert de spanning van de orginele autoradio), of de 12V aanslutien zodat de orginele versterker gevoed wordt[/quote]

Da's dus wat ik ook bedoelde op de vorige blz
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

12 jul 2009, 15:56 0 x

[quote="Desiree"]Hoe kan ik het beste de radio loshalen ?
Kap compleet verwijderen ...??
Straks maak ik iets kapot ....
Moet toch een manier zijn om met 1 a 2 simpele handelingen bij de versterker te komen van de radio.

:? :?[/quote]

Je zou eens even kunnen kijken op de Duitse Audi A2 site, hier is dit onderwerp reeds vele keren aan de orde geweest.

www.a2-freunde.de vervolgens klikken op "forum"en dan naar "Hifi - Handy - Navy" en vervolgens met de zoekfunctie intikken "antenneverstärker" of alle thema's van Hifi-handy-navy even doorlopen en die je interessant vindt openen.

Het probleem zit waarschijnlijk erin dat je originele antenneversterker(s) niet aangestuurd worden.

Theo
Gebruikersavatar
RedSoxCoder
Berichten: 73
Lid geworden op: 10 mei 2009, 21:55

25 sep 2009, 21:19 0 x

[quote="chipsoer"], ondanks dat een A2 vanwege de aluminium carosserie vaak problemen heeft met ontvangst. gr eric[/quote]


Is dat idd zo ?
Het viel me afgelopen week op dat het ontvangst elke dag verschillend is :) In elke andere auto pik ik zo Belgische zenders uit de lucht, maar niet bij mijn A2. (Blaupunkt Travelpilot E2).
En deze week stopte ik naast een vrachtwagen en dat stoorde erg met de zender die toen opstond (geen idee meer welke).

Is dat typisch A2 ? :)
Gebruikersavatar
@lf
Berichten: 220
Lid geworden op: 05 jun 2009, 23:31

25 sep 2009, 23:34 0 x

Ben je zelf handig met electronica? Zo niet, dan even laten doen. Als je wel handig daarmee bent dan inderdaad het kapje er af halen.
Plaats reactie