Normale radio aansluiten

Audio - Video - Navigatie
Gebruikersavatar
mx-man
Berichten: 408
Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:09
Locatie: Westland
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

31 okt 2010, 19:08 0 x

als je naar een aftermarket radio gaat moet je ook een constante plus trekken.... volgens mij.

Groetjes Thijs
Gebruikersavatar
ovi322
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 okt 2010, 21:42
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

01 nov 2010, 00:45 0 x

Dat betekent dat de constante stroom draad niet op het geheugen van de radio zit.
Bij mijn golf had ik hetzelfde probleem en ik denk dat dat bij jou hetzelfde is is.
Je moet hoogstwaarschijnlijk beide stroom draden omwisselen en dan is het probleem verholpen.

gr. Jans
Gebruikersavatar
Romulus
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:33

01 nov 2010, 14:22 0 x

Bij Volkswagen en Audi zijn in de standaard ISO-stekker de plus en de plus na contact verwisseld. Deze zou je inderdaad moeten omdraaien. Je kunt proberen ze uit de stekker te halen m.b.v. een uitpinner en om te draaien (geduldwerkje), of een verloopstekker hiervoor zoeken. Ik meen dat ik ooit een radio had waarbij hiervoor een verloopstekker aanwezig was.

Het zou ook nog kunnen dat bepaalde draden niet aanwezig zijn, dan zou je die bij moeten trekken. Dat kun je zien a.d.h.v. de (niet) bezette locaties in de stekkers. Als je wat foto's maakt en hier neerzet, kunnen we meekijken. Mocht je bijv. een constante plus bijtrekken vanaf de accu, vergeet niet een zwevende zekering op te nemen!
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

01 nov 2010, 15:49 0 x

[quote="Romulus"]Je kunt proberen ze uit de stekker te halen m.b.v. een uitpinner en om te draaien (geduldwerkje), of een verloopstekker hiervoor zoeken.
[/quote]

Met een naald of een precisie-schroevendraaiertje de "weerhaakjes" indrukken en de pin er uittrekken. Er is ook een speciaal tooltje voor (stemvorkvormig dingetje, kan even niet op de juiste benaming komen).
Gebruikersavatar
mister
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 okt 2010, 21:13

02 nov 2010, 01:56 0 x

Probleem opgelost op een makkelijke manier! Ik wist nog bij mijn vorige auto dat gele draad voor memory was. Dus heb ik die gele kabel verbonden met de rode waar hij altijd stroom op krijgt en voila probleem opgelost.

Nu heb ik geen probleem met zenders die je steeds opnieuw moest instellen. En steeds met demo moest beginnen als je radio aandeed.

Nu kan ik ook radio aanzetten zonder contact aan te zetten.

Morgen krijg ik na veel zoeken mijn adapter voor de achterste speakers! Duur grapje zeg € 47,50 zo'n adapter. Maar ik vind moeite waard! Mooi geluid heb je dan. Want concert 1 krijg je 4*20 watt. En nu bij mijn Kenwood krijg ik 4*50 watt. Dat wordt disco draaien in de A2

Al met al ben ik €85,-- kwijt voor de adapter, opvulling zijkant radio en fantoomvoeding voor antenne. Wat een verschil zeg met die fantoomvoeding! Je merkt direct het verschil kwa geluidsterkte. Minder ruis echt helemaal top!

Nu maar hopen dat die adapter het gaat doen want ik kan hem niet meer terug brengen. (Speciaal besteld zeggen ze dan.)

Ik wil bij deze iedereen bedanken voor de tips!

P.s. Bij deze bied ik mijn concert 1 radio te koop. Als ik iemand blij kan maken. Doe ik het graag. met de prijs komen we wel uit. Stuur maar een PB als je interesse hebt.
Gebruikersavatar
Romulus
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:33

02 nov 2010, 15:18 0 x

[quote="Peter"]Er is ook een speciaal tooltje voor (stemvorkvormig dingetje, kan even niet op de juiste benaming komen).[/quote]
Ik had hem uitpinner genoemd (Auspinner), lijkt inderdaad op een tornmesje of heul klein stemvurkske. Valt daarmee overigens nog altijd niet mee om de stekkers daadwerkelijk uit te pinnen. Ik heb er wel eens een half uur mee zitten prutsen... :oops:
Gebruikersavatar
mister
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 okt 2010, 21:13

03 nov 2010, 10:45 0 x

Ondarhand heb ik alles werkend! De adapter werkt alleen 1 klein irritant probleempje.

Bij die adapter zit er een kleine zwarte blokje (omvormer). Die heeft een aparte massa kabel. Ik kon nergens massa vinden alleen maar plastic in dashboard. Dus heb ik die kabel aan radio frame geschroefd. Alle boxen werken nu wel alleen heb ik bij uitzetten van radio in mijn achter speakers een plof. Komt dit doordat ik massa niet goed heb gemonteerd? Of ergens anders door.

Weet iemand anders waar ik de massa kabel kan schroeven. Eigenlijk is massa toch gewoon massa. Maakt toch niet uit waar hij precies komt?
Gebruikersavatar
Woco
Berichten: 176
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:37

10 nov 2010, 13:28 0 x

Belangrijkste van een massapunt is dat deze ook echt kaalgeschuurd is, zodat aarde goed gemaakt wordt.
Het plop geluid zal te maken hebben met slechte massa.
Je zorgt op dit moment eigenlijk voor een ronddraaiend circuit door het"massapunt"van het radio frame te gebruiken. Dit gaat ten koste van levensduur van je radio!
Zoek ergens onder je matten naar een massapunt, of eventueel een massapunt naar je motorruimte doortrekken.
Gebruikersavatar
sanders
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 mei 2009, 23:56

10 nov 2010, 18:51 0 x

lees deze info even van de britse a2 club voor je massa punt.

http://www.a2oc.net/forum/showthread.php?t=8294
Gebruikersavatar
dnadave
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 sep 2012, 19:50

21 sep 2012, 04:50 0 x

Aah, eindelijk een topic waar een stekker voor de achterspeakers wordt besproken...wordt er niet bijgezegd wat het type/merk/verkooppunt/plaatje van deze stekker is. Kan iemand me aan deze info helpen?

En de fantoomvoeding voor de fm versterker...das wat anders dan een 2e antenneversterker plaatsen? Hoe gaat dit in zn werk?
Plaats reactie