Actief subwoofer(tje) ingebouwd

Audio - Video - Navigatie
Plaats reactie
a twee

11 jul 2011, 17:48 0 x

Aangezien ik niet helemaal tevreden was over het geluid in de A2 (iets te weinig bas, vooral bij lage volumes) heb ik dit weekend een actief subwoofertje ingebouwd, de Prioneer TS-WX11a.

Dat blijkt een prima keus! Het verschil is aanzienlijk. Het geluid is op lage volumes veel voller en de bas beter hoorbaar.Bij hoge volumes is de bas zelfs behoorlijk voelbaar :D

Door de kleine afmeting van het kastje (280 x 200 x 80mm) past ie precies onder de bijrijdersstoel. Ik heb hem met twee camping-sjorbandjes vastgemaakt aan de onderzijde van het stoelframe. Als je op de achterbank zit kunnen de voeten zelfs nog gewoon onder de stoel. Je ziet hem eigenlijk niet eens zitten...

De bekabeling loopt via de midden-tunnel. Ik heb de stroomvoorziening afgetapt van de sigaretten aansteker, de subwoofer is standaard gezekerd op 10A, dus ik durfde het wel aan (sigaretten aansteker is gezekerd op 15A). Een remote plus en een cinch-kabel heb ik door de midden tunnel gelegd (aangesloten op een Alpine alpine cde-113bt).

Was binnen 3 uurtjes klaar... Echt een tip als je tegen weinig kosten beter geluid wilt!
Gompie

11 jul 2011, 18:58 0 x

Hallo a twee,
Hoe voelt het voor de bijrijder/ster als je t volume opschroeft? :P
Wat betreft Alpine, dat is geloof ik het enigste merk dat ondersteuning biedt
voor de FIS audioinformatie van Audi. Niet standaard, maar schijnt te kunnen
(natuurlijk ergens op Duitse forum gelezen...).
Veel plezier met je Pays-Bas installatie, Gompie
a twee

11 jul 2011, 22:15 0 x

De bijrijdster vindt het allemaal fantastisch :lol:

Zonder gekheid het is geen 12 inch woofer ofzo dus je dreunt niet de auto uit ofzo :D Het is met name gewoon een lekker vol geluid, ik vond het standaard een beetje blikkerig, zeker bij lagere volumes.

Zal eens kijken hoe dat zit met die Audi en Alpine koppeling, bedankt voor de tip. Ben wel erg tevreden met de Alpine, de ingebouwde carkit werkt echt perfect.
Ben_3L

20 mar 2012, 20:55 0 x

Hoe zijn je ervaringen in de tussentijd met deze set-up? Heb je standaard ook luidsprekers achterin? Ik overweeg ook zoiets in te bouwen. Heb mijn kofferbak hard nodig, dus mijn 12" met losse versterker kan ik niet kwijt..
Plaats reactie