Welke Android-apps in de auto?

Audio - Video - Navigatie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 feb 2019, 21:40 0 x

Op mijn nieuwe Joying Android 'multimedia radio' heb ik de volgende apps geïnstalleerd; Google maps navigatie, Spotify voor m'n favoriete muziek, Anwb Wegenwacht app, Torque om verschillende waarden van de auto uit te lezen (bijv turbodruk, temperatuur ed.), Agama Carlauncher als menu en twee radio-apps, één voor de FM en één om via internet naar radio-zenders te luisteren. Wat zijn verder handige en/of leuke apps voor in de auto? Er zijn natuurlijk nog andere goede navigatie apps, zoals Tomtom en Here we go, maar wat gebruiken jullie verder in de auto? Flitsmeister is bijvoorbeeld ook nog zo'n handig programma!
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
trebbor77
Audi A2 clublid
Berichten: 415
Lid geworden op: 20 sep 2017, 14:25
Locatie: Barneveld
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 feb 2019, 06:59 0 x

leuk topic @jmkoole ; kan ik als "niet-auto-kenner" een beetje over mee praten tenminste :dizzy:
Die Agama Carlauncher is heel nice met alle instelmogelijkheden en ook de mogelijkheid om het Audi logo in beeld te hebben.

Hier nog wat aanvullingen:

- Velociraptor: huidige en maximale snelheid getoond in o.a. Google Maps
- Drivio: je tank- en onderhoudsbeurten bijhouden
- Benzinejip: benzineprijzen vergelijken
- Parkmobile: nooit meer met wisselgeld lopen te kloten voor het parkeren
- Parking: snel en makkelijk je geparkeerde auto terug vinden
- Tablet talk: bellen via je tablet/android autoradio en je mobiel
- Ato Glow: je muziek visueel weergegeven op je scherm
- Pushbullet: oa whatsapp meldingen op je scherm van je telefoon

In het geval van een Android autoradio is het wat anders dan een tablet die ik zelf gebruik maar zogenaamde "automation apps" zijn heel handig. Bijv. om er voor te zorgen dat je Google Maps & Flitsmeister automatisch opstart zodra je begint te rijden. Enkele apps: Tasker, Automateit Pro.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

19 feb 2019, 09:06 0 x

Mijn Android Telefoon in houden kan al deze draaien maar niet tegelijk!
Ik moet dus zwaardere telefoon met meer geheugen en zwaardere processor hebben.

Als je teveel installeerde loopt je navigatie vast in nu even niet nodig programma.
Weinig of niet gebruikte zooi verwijderen en nu werkte het wel perfect.

Ik weet niet wat de Tablet en Radio hebben maar telefoon was beetje te krap.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 feb 2019, 08:44 0 x

Leuk topic. Ik zelf gebruik als navigatie software Waze, heeft net wat meer informatie dan de standaard Google navigatie (flitspalen, milieuzones).

Voor brandstofprijzen raad ik de app van Directlease aan. De brandstofprijzen kloppen eigenlijk altijd en de app is simpel te gebruiken.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

22 feb 2019, 10:48 1 x

Spinazie schreef:
22 feb 2019, 08:44

Voor brandstofprijzen raad ik de app van Directlease aan. De brandstofprijzen kloppen eigenlijk altijd en de app is simpel te gebruiken.
Ik tank tegenwoordig alleen nog maar GTL. Dat wordt in mijn woonplaats maar op één adres verkocht. Zal eens kijken of de stations waar je GTL kunt tanken ook op de kaart zijn te krijgen.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Plaats reactie