Standaard luidsprekers vervangen door Bose

Audio - Video - Navigatie
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 apr 2021, 15:36 0 x

Hoe is jou Gehoor nog?

Disco bezoekers of die in fabrieken gewerkt hebben zonder of met slechte kappen horen de hoge tonen nauwelijks nog.

En de tweeters, Bose ging vooral voor de Lage en Midden tonen te verbeteren.
Zelf een Harman Cardon set en Bose maar ik vind vooral bij zachtere muziekstukken en lagere snelheden er nauwelijks verschil is, alleen als je Volume knop flink open draaide of House Muziek wilde.

Daarom zal iedereen hier elkaar in de haren vliegen... behalve Koop9 natuurlijk.
Ik vind de goedkoopste en beste manier om voor weinig geld van perfect geluid te genieten een goede koptelefoon het beste, plug in en daar kan wegens de slechte Akoestiek vrijwel
geen enkel Speaker set tegenop!

En als je dan er een met knopje in snoer kiest is zelfs volume per passagier keurig regelbaar.

Alleen moet ik niet eenmalig veel maar nu dagelijks een beetje draad trekken!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
bertduursma
Audi A2 clublid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 feb 2020, 15:48
Locatie: Voorst
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 apr 2021, 18:43 1 x

DED@2 schreef:
28 apr 2021, 15:01

Je gaf aan wel verschil te horen, dat verbaast me dan wel weer😉
Ik heb ook de grote luidsprekers gewisseld, die maken het verschil. De tweeters niet, die zijn hetzelfde naar mijn idee (gelijk uiterlijk, dezelfde onderdeel nummers)
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

28 apr 2021, 19:50 1 x

Ja klopt, had je gezegd natuurlijk. My bad😉.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Miel
Audi A2 clublid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2023, 15:17
Locatie: Alphen aan den Rijn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 mar 2024, 18:34 0 x

Even een oud onderwerp uit het stof halen... Ik ben Bose spullen aan het verzamelen om de audio in mijn auto te upgraden. Nu lees ik dat de speakers met de nummers eindigend met een 'A' de betere versie (Bose) zijn t.o.v. van de nummers zonder letter (Blaupunkt).

Maar hoe zit het met de nummers eindigend op een 'B'? Of zelfs 'C'? In een Audi A1 zitten Bose tweeters welke er exact hetzelfde uitzien als de onze, maar ze hebben nummer 8R0035399B. En bij een Audi A8 hebben ze nummer 4H0035399C. Weet iemand of ze daadwerkelijk anders klinken? Of zijn ze gewoon nieuwer maar wel prima uitwisselbaar? Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft en me een duidelijk antwoord kan geven.
Plaats reactie