Concert 2 radio van ander model plaatsen

Audio - Video - Navigatie
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 okt 2021, 10:07 0 x

Klopt.
Als deze er niet meer bijzit, dan kun je deze tegen betaling ergens nog wel opvragen. Ik weet niet waar, maar er zijn forumleden die dat wel weten. Wellicht @Peter_Maathuis en/of @HansJan?
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 okt 2021, 11:29 2 x

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 okt 2021, 11:53 1 x

Ja, die koop je op eBay voor 5 of 6 euro (je moet het serienummer van de radio kennen)
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 okt 2021, 21:05 2 x

kobus1978 schreef:
11 okt 2021, 11:22
Heb in het verleden wel eens een radio uit een A3 gekocht, geplaatst en geen problemen ondervonden. Ik heb toen het frontje van de radio aangepast met een schijfschuurmachine.
Heb hem gevonden, het is een Chores I. Als je interesse hebt mag je hem hebben.

IMG_20211015_204923.jpg
Chores I
IMG_20211015_204923.jpg (1.27 MiB) 4663 keer bekeken
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 okt 2021, 21:44 0 x

Dat wil ik wel proberen dan! Stuur je een pb
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mei 2021, 12:57
Locatie: Druten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2022, 20:31 0 x

Even een onnozele vraag:
Hoort de deelbare stekker voor CD wisselaar, CAN bus en versterker standaard in elke A2 te zitten? Of is dit afhankelijk van de opties?
De mijne is van 2004 en de vorige eigenaar had er een aftermarket radio in gezet. Hij had zelf een paar draden getrokken om een geschakelde plus en verlichting door te geven.

Ik heb toen een Concert 1 radio aan proberen te sluiten, maar die verwachtte natuurlijk spanningen op andere pennen. Zelf de K-line doorgetrokken naar de diagnose stekker en de originele vaste + en - weer aangesloten. Nu kan ik de radio uitlezen. De radio werkt wel, maar heeft wat vreemde zaken: wanneer ik de auto start, gaat hij wel aan, maar zonder geluid. Als ik dan de knop even indruk (radio uit) en weer loslaat, werkt alles. Behalve de cassette.
Ik zou natuurlijk graag de gegevens op het FIS zien, maar dan moet ik de deelbare stekker aansluiten. Deze heb ik nergens gevonden. Zijn er A2's zonder deze stekker? Ik kan hij ergens verstopt zitten.
Als ik in de schema's kijk welke draden gebruikt worden voor FIS, zie ik dat deze wel bedraad zitten in de stekkers achter de tellers, maar ik kan niet vinden waar die draden naartoe gaan.

Een week geleden kwam ik een mooie Concert 2 radio tegen op Marktplaats. Deze heb ik gekocht, maar doet niets. De backlight van het display gaat even 1 minuut aan, maar dat is het. Ik krijg niet de kans om een code in te voeren. De verkoper vroeg of ik de CAN wel had aangesloten, maar dit heb ik dus niet. Het nummer van de radio is: 4B0 035 186G. Volgens een service manual wat ik gevonden heb, zou deze voor de A6 en de TT zijn. Kan deze met de A2 praten?

Nog iets vreemds: de service manual is voor een Panasonic en mijn radio is een Grundig. Ik dacht even te kunnen meten of er wel 5V en 3.3V bij de display aankomt, maar mijn radio heeft andere pinnen dan in de service manual.

Wanneer ik met VCDS de radio probeer te benaderen (via de K-line), lijkt het erop dat er tussen de normale data ook heel wat wartaal terugkomt.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 jan 2022, 20:45 0 x

Van een afstand is het heel moeilijk diagnose te stellen. Kan je evt foto’s maken van de connector bezetting om eea te controleren? De 4B0 komt idd uit een Audi A6 4B. Deze past fysiek zonder aanpassingen en zou plug & play moeten werken ook als de canbus niet is aangesloten. Hij moet dus aangaan en safe aangeven, waarna je de code kunt ingeven.
Er kan dus een fout in de connector bezetting zijn, canbus moet worden aangesloten voor een correcte werking. Of de radio zelf is kapot. Ik ben bang voor het laatste als je wel de juiste connector bezetting hebt toegepast.

Laat even weten en dan denken we met je mee.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mei 2021, 12:57
Locatie: Druten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2022, 20:59 0 x

Bedankt voor het snelle antwoord.

Er zijn niet veel draden aan te sluiten. Ik heb in de A2 de constante 12V, massa en K-line aangesloten.
Toen dit niet werkte heb ik hem zonder A2 op mijn Labvoeding aangesloten. Alleen de +12V en de massa. Ik heb de Bose ingang een kaar naar massa getrokken via een weerstand, maar geen verschil. DWA-GND zit intern in de radio verbonden met massa. Verder zitten er geen aansluitingen waar ik iets mee kan.

Wanneer ik hem aan zet (voeding erop en de volumeknop naar buiten laten komen) gaat de backlight aan en hij trekt zo'n 500mA. Even later gaat de backlight uir en trekt hij zo'n 50mA. Wanneer ik de volumeknop indruk trekt hij 0mA.
Oh ja, toen hij nog in de A2 zat heeft hij na enig overtuigen een CD ingeslikt. Dus dat werkt wel. CD heeft een keer rondjes gedraaid, maar is niet gaan spelen.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2022, 22:10 0 x

In principe zou elke A2 vanaf modeljaar 2003 toch wel die 3e stekker moeten hebben, ja.
Zonder die stekker zal de radio niet perfect functioneren, maar hoort wel meer te doen dan dat-ie nu doet.
Zonder CANbus aansluiting zal de radio niet aan en uitgaan over het contactslot.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 jan 2022, 22:36 0 x

Mooiste zou zijn om de radio in een ander a2 te testen of een goede radio in jouw a2 om eea uit te sluiten. In elke a2 kan een originele installatie achteraf ingebouwd worden incl Fis en canbus
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Plaats reactie