Krakende volumeknop Concert 2 radio; chip solderen of toch nog andere optie?

Audio - Video - Navigatie
Gesloten
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

11 okt 2021, 18:30 1 x

Ik weet dat radio open schroeven en geheugenchip resetten voldoende is en dan werkte die weer vele jaren lang.

Alleen erg druk en kom voorlopig niet op een sleutel meeting of zo helaas.
Andere kopen hoeft niet, is maar 5 minuten werkje.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 okt 2021, 21:10 1 x

eekhoorntje schreef:
11 okt 2021, 18:30
Ik weet dat radio open schroeven en geheugenchip resetten voldoende is en dan werkte die weer vele jaren lang.
@eekhoorntje,

Ik zou dan wel willen weten hoe je hoe je kan resetten, kunnen je dat uitleggen?
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 okt 2021, 21:16 1 x

Ik ben inderdaad benieuwd naar de oplossing van @eekhoorntje maar dit klinkt als onzin. Zo niet dan zie ik graag concrete instructies tegemoet.

Zover ik weet raakt het geheugen op de chip na een tijdje onherstelbaar defect, en is dit te fixen door een nieuwe chip over te solderen. Zie ook viewtopic.php?t=7939 Nota bene heeft ons knaagdier in dat draadje ook meegedaan..
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 okt 2021, 21:28 2 x

Spinazie schreef:
11 okt 2021, 21:16
Nota bene heeft ons knaagdier in dat draadje ook meegedaan..
Moeten we dan het geheugen van ons knaagdier wellicht resetten? :troll:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

11 okt 2021, 21:57 1 x

Omdat ik na enkele gesoldeerd te hebben er achter kwam hoe je een programmeerbaar geheugen Chip kunt resetten,
eruit halen, openen is meeste werk.

Zorg voor voldoende foute niet werkende radio's als ik kom en gratis doe ik dat voor alle leden!

Maar omdat de Chip ouder is geworden, of ze weer 15 tot 20 jaren mee gaan geen garantie.

Op een Russische Elektronica Forum gevonden dat 95% weer enkele jaren zal werken.
Wel zorgen dat je de Code van je Radio weet, want dat doe ik niet.....

en als je Code niet meer weet, eruit trekken, draden laten zitten, voorzichtig openen en reset en terug bouwen...

De Poolse bestellen en erop solderen is veel meer werk.

Wanneer er voldoende foute krakende Radio's zijn een Radio Meeting ergens!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 okt 2021, 08:46 0 x

eekhoorntje schreef:
11 okt 2021, 21:57
Omdat ik na enkele gesoldeerd te hebben er achter kwam hoe je een programmeerbaar geheugen Chip kunt resetten,
eruit halen, openen is meeste werk.

Zorg voor voldoende foute niet werkende radio's als ik kom en gratis doe ik dat voor alle leden!

Maar omdat de Chip ouder is geworden, of ze weer 15 tot 20 jaren mee gaan geen garantie.

Op een Russische Elektronica Forum gevonden dat 95% weer enkele jaren zal werken.
Wel zorgen dat je de Code van je Radio weet, want dat doe ik niet.....

en als je Code niet meer weet, eruit trekken, draden laten zitten, voorzichtig openen en reset en terug bouwen...

De Poolse bestellen en erop solderen is veel meer werk.

Wanneer er voldoende foute krakende Radio's zijn een Radio Meeting ergens!
Kun je die werkwijze met ons delen? Dan hoef ik niet te wachten tot een meeting en kan ik dat gewoon zelf doen.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 okt 2021, 10:23 1 x

eekhoorntje schreef:
11 okt 2021, 21:57
Omdat ik na enkele gesoldeerd te hebben er achter kwam hoe je een programmeerbaar geheugen Chip kunt resetten,
Dat is superfijn! Zou je de methode dan inderdaad ook kunnen delen? Anders schieten we met dit topic niets op en ben ik geneigd deze discussie richting de prullenbak te verplaatsen.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

12 okt 2021, 14:34 0 x

Als je de Chip overbelaste brand deze door en moet je er zeker een Poolse op Solderen.
Ik heb er al 4 verprutst, en weet nu hoe ver ik gaan kan.

Rustig aan, even testen en als goed dicht, anders 2e keer.
en als een van jullie een verkeerde pen gaan aansturen?
Vooral de doorgebrande printplaat wil ik hier geen instructie voor zetten.

Doe het liever zelf of mijn zoon dan vele radio's die nog krakende of slecht werken onherstelbaar maken.

Na 4x oude ijzer bak vullen weet ik het nu en hoe moet ik dat beschrijven?
De reset is maar 20 tot 35 seconden werk als radio open is en Cassette of CD speler los gehaald is.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 okt 2021, 14:43 1 x

eekhoorntje schreef:
12 okt 2021, 14:34
De reset is maar 20 tot 35 seconden werk als radio open is en Cassette of CD speler los gehaald is.
Kerel :mrgreen: Er wordt juist gevraagd naar hoe je dit dan doet. Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of hij/zij dit aandurft.

Nu voegt je post echt niets toe en gaat het topic op slot. Mocht er nog een zinnige constructieve bijdrage volgen dan graag naar mij in een PM dan kan het topic weer van slot.
Gesloten