V70 "Central flap" vervangen

Discussie over het interieur van de A2
Plaats reactie
grijze_gebakje
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jul 2024, 22:34 0 x

Ik heb mijn best gedaan met zoeken, maar...

Weet iemand of er ergens een how-to of instructie is hoe de "V70 Zentralklappe", of temperatuurmengklep te vervangen is?
Kan op het UK forum wel eentje vinden van een RHD die zijn hele dashboard eruit heeft gehaald. Lijkt me niet helemaal relevant met een LHD auto.
Ik weet intussen dat 'ie net achter het interieurfilter zit, zie bijlage.
Aircon108.pdf
(165.9 KiB) 14 keer gedownload
Context: na vullen van het airco systeem is de lucht niet ijskoud. Uitlezen en diagnose stellen geeft code 00601 op de potmeter G112 van klep V70. Basisinstellingen en (preventief) vervangen van de G263 hebben niet geholpen. Ik vermoed dus dat die klep defect is. Pomp lijkt in orde en ik kan geen lek vinden, lektest met vacuüm was in orde.
Deze winter had ik daarnaast ook het idee dat de verwarming het ook niet helemaal lekker deed. Zou ook verklaard kunnen worden door V70 lijkt me zo.

Hoor heel graag van jullie ervaringen!

Edit na 30 min:
Ik geloof dat hier t eea uitgelegd wordt: https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... _der_Klima
Is de V70 daadwerkelijk zo makkelijk als men zegt?
Audi A2 1.4 BBY (2004) | Pepperpots | Blijft een hobby :cool:
Patrickbby

12 jul 2024, 07:57 0 x

Maak je borst maar nat :confounded: rechter kant "bestuurderszijde" alle kappen verwijderen.

Dan speciale korte in hoek verstelbare ratels etc om je naar de flap toe te werken.

En je hebt vcds/vagcom nodig om de flaps op standaard punt te zetten omdat anders je flaps niet op de juiste verhouding staan.

Ik moet zelf nog steeds de regelbare weerstanden bestellen en een hex interface om de mijne te doen :unamused:
grijze_gebakje

12 jul 2024, 18:47 0 x

Patrickbby schreef:
12 jul 2024, 07:57
Maak je borst maar nat :confounded: rechter kant "bestuurderszijde" alle kappen verwijderen
Ik dacht dat V70 aan de passagierskant zit, V68 en V107 zitten aan de bestuurderskant. Die twee leken me prima bij te komen voor zover ik dat kon zien met het vervangen van de sensor daarboven.
Ben overigens inmiddels wel handig geworden met die kappen enzo, na inbouw cruise en menig ander werk daar onder het dashboard :innocent:

Vagcom idd om de basisinstellingen te doen. Anders is het zo weer om zeep :joy: :tongueclose:

Weet je heel toevallig welk type potmeters het zijn en waar die te bestellen zijn? Kan er op het Duitse forum geen typenummer van vinden.
Patrickbby

12 jul 2024, 19:13 0 x

Oh dan ben ik inderdaad in de war met die andere 2 flappen, ik moet ze ook nog op basis instelling zetten maar mijn 15 jaar oude vagcom kabel wil niet overweg met windows 11.

Ik denk dat ik op korte termijn toch maar de originele rossitech hex ga bestellen. :rolleyes:
grijze_gebakje

12 jul 2024, 22:16 1 x

Patrickbby schreef:
12 jul 2024, 19:13
Oh dan ben ik inderdaad in de war met die andere 2 flappen, ik moet ze ook nog op basis instelling zetten maar mijn 15 jaar oude vagcom kabel wil niet overweg met windows 11.

Ik denk dat ik op korte termijn toch maar de originele rossitech hex ga bestellen. :rolleyes:
Of een goedkope laptop met win8/10 van marktplaats halen specifiek voor de vagcom😁
Stuk goedkoper dan de Hex
Plaats reactie