openen Asbak

Discussie over het interieur van de A2
Plaats reactie
Rens 79

24 okt 2010, 18:49 0 x

Goedemiddag A2 liefhebbers

Wie kan mij vertellen hoe de asbak open gaat.
Ik moet nu met mijn hele hand onder de asbak en hem bij de achterkant vast pakken en hem zo naar voren trekken.
Denk niet dat het zo zou moeten.
Ik heb al eens eerder een vraag gesteld over een kraak onder mijn dashboard en volgens mij komt het geluid weg bij de onderkant dashboard en de bovenkant van de midden console.
Ik neem aan dat dit niet 1 geheel is.
Daarom gaat die asbak niet open zoals het zou moeten???
Misschien uitgebouwd geweest en niet goed terug geplaatst?????
Wie kan mij hier meer over vertellen.

Groten Rens 79
chartjes

24 okt 2010, 19:47 0 x

Normaal met een vinger even aan (verder dicht) drukken dan gaat ie vanzelf open. Ik zou zeggen haal hem er helemaal uit. Hiertoe vakje boven asbak uitbouwen. Onder(onderrand) van dit lijstje zitten 2 schroeven die de asbak vast houden. Lukt dit allemaal vergeet dan niet het stekkertje los te maken van de asbak verlichting. Kun je er net bij als je de asbak uitgebouwd hebt en iets naar voren trekt.(wel dicht laten anders is snoertje te kort)
zie bijlage
groeten,

Cees
Gompie

24 okt 2010, 20:18 0 x

Hallo Rens,

Mijn "asbak" had en heeft hetzelfde probleem. Er is iets kapot of ergens ontzet in het open
mechanisme. Echter ieder nadeel heb z'n voordeel zoals een zekere nr 14 wel zei. Bij mij schoof de asbak vrij zwaar en ik moest ook
mijn hand eronder doen om te openen. Het voordeel zit hem in het zware schuiven, hij blijft staan waar je 'm loslaat (in mijn geval)
en dat maakt de asbak tot een ideale klem voor het navigatiesysteem. De onderkant van het bergvakje en de asbak klemmen
de satnav klemvast en de kabel kan verscholen in de asbak. Om het openen van de asbak te verge
makkelijken heb ik een mooi stukje hardhout op voorzijde gelijmd. Het geheel staat een beetje
double DIN achtig en t navigatieapparaat haal je zo los om op te bergen.
Een nieuwe asbak kan altijd nog! :D
Groeten, Gompie
Rens 79

25 okt 2010, 01:05 0 x

Normaal met een vinger even aan (verder dicht) drukken dan gaat ie vanzelf open. Ik zou zeggen haal hem er helemaal uit. Hiertoe vakje boven asbak uitbouwen. Onder(onderrand) van dit lijstje zitten 2 schroeven die de asbak vast houden. Lukt dit allemaal vergeet dan niet het stekkertje los te maken van de asbak verlichting. Kun je er net bij als je de asbak uitgebouwd hebt en iets naar voren trekt.(wel dicht laten anders is snoertje te kort)
zie bijlage
groeten,

Cees

Dank je wel Cees voor de uitleg en bijlage.
Maar als ik hem eruit heb wat dan te doen ?
Kijken waar het aan mankeert al weet ik niet hoe een goed werkend exemplaar er uit ziet.
Of een nieuwe kopen,kan ik ook de asbak weglaten en er een groter opberg vakje voor terug plaatsen?

Gompie voor jou is het in dit geval een voordeel maar ik wil de asbak gewoon werkend hebben.
Ben wel een roker maar wil dat in de A2 eigenlijk niet meer doen,maar kan het dan gebruiken om hier wat kleine spulletjes in te doen.
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

25 okt 2010, 08:28 0 x

hoe gaat het vakje eruit? Ik heb er al even mee geworsteld maar hij komt maar niet :p

Thijs
tja

25 okt 2010, 11:28 0 x

vakje kan je eruit klikken.

mijn truc,
beide handen in het bakje stoppen. vastklemmen en trekken maar!
wel met beleid uiteraard!

succes
chartjes

25 okt 2010, 18:31 0 x

[Ja, dit geeft soms problemen als ie voor het eerst eruit gaat. Zoals tja het zegt: beide handen in het vakje; handen spreiden of proberen vuisten te maken en dan hard genoeg rechtstandig naar je toe trekken. Af en toe je kracht even naar links en naar recht verzetten.

Lukt dit niet dan kun je altijd het front lijstje(is los er af frummelen. Ook monniken werk. Bij bij lukte dit door links, onderin de hoek(frontje is daar hol), een begin te maken met eruit pulken met platte schroevendraaier. Toen de linker boven hoek met je vingers. Frontlijstje staat dan onder spanning(paar millimeter ophooghouden). Daar onder heb ik een roerhoutje gelegd. 3mm dik. Toen het zelfde aan de rechter kant gedaan (rechts onder beginnen) en opeens sprong ie eraf. Daarna met dunne schroevendraaier rechts of links (opstaande kant) de ontgrendeling terug gedrukt(naar binnen). en vakje kon er uit. Misschien kun je ook al bij de schroeven van de asbak als je alleen het lijstje er af gehaald hebt. Dit weet ik niet meer.

Denk er wel aan dat je niks beschadigd(hoekjes dashboard) met je schroevendraaier als je de hoekjes eruit pulkt. Goed beschermen dus!

of niet roken in de auto. Succes
Cees
Plaats reactie