luchtbehandeling blaast onregelmatig

Discussie over het interieur van de A2
mister

05 jul 2013, 21:58 0 x

Sinds een paar dagen heb ik weer last van onregelmatige temperatuur uit de airco. Ik heb altijd op 22 graden auto staan. Ongeacht dit blaast ie koud en dan weer loei heet.

Na uitlezen komt code 0258 met vermelding hoofdstelmotor spanningloos. Na meerdere malen wissen komt dit terug.

Dit uitlezen is gedaan door een universele garage en hij wist niet of hij voor het vervangen van stelmotor het hele dashboard moet uithalen.

Weet iemand zo waar deze stelmotor zich bevind? Heeft iemand misschien een foto hiervan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierin, want wordt onderhand gek van deze auto...
mister

05 jul 2013, 23:13 0 x

Heeft er iemand toevallig Elsawin? Hoe kan ik dit het beste krijgen? want op het internet zie ik door de bomen het bos niet meer...
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 jul 2013, 00:17 0 x

je heb storing 0258, dit is de solenoid die door een pulserend signaal vanuit het regelapparaat de compressor aanstuurd.
echter heb jij het probleem dat de temperatuur van koud naar erg warm gaat.
dit duid meer op de temperatuur stelmotor.
dit is/was een bekend probleem bij de polo 2003 en aangezien de A2 en de polo dezelfde genen hebben zou dit wel eens je probleem kunnen zijn.
deze stelmotor zit wel op een rotplek....
linkerkant van kachelhuis naast het gaspedaal.
op je rug liggend op de dorpel en je hoofd bij het gaspedaal moet je een alluminium steun loshalen en ombuigen richting gaspedaal (vastzetten met tie-rap) dan kun je met een hoop geklooi de steun los halen waar hij op gemonteerd zit. daarna moet je de basisafstelling uitvoeren.
niet het mooiste klusje....

het is nummer 28 op het plaatje.
koop9

06 jul 2013, 00:20 0 x

elsa kun je op MP vinden.
voor de A2 heb je niet de nieuwste versie nodig.
mister

06 jul 2013, 00:32 0 x

Dank je wel koop9 voor je duidelijke uitleg met foto. Is dit onderdeel een sensor of een stelmotor?

Wat ik wel heb gemerkt bij stilstaand auto. Ik hoor telkens kleppen bewegen uit het middenrooster.

Ik heb nog gezocht naar foutcode 0258 maar op het net kon ik niks vinden. Hiervoor heb ik al de g263 sensor vervangen. Dit ging een tijdje goed. En die foutcode komt ook niet meer terug.

Dus moet ik nu dit onderdeel vervangen? Of schoonmaken, kijken of het stekker goed vast zit?
Heb je nog een onderdeelnr, zodat ik dit direct kan bestellen bij de dealer.

P.s. als ik handschoenen kastje open maak kan ik dan bij de stelmotortjes komen? Zodat ik ze kan smeren voor de zekerheid. Of is dit nu niet van belang bij deze storingscode?
koop9

08 jul 2013, 22:02 0 x

het gaat om de stelmotor.
deze kun je niets aan doen anders dan vervangen. smeren gaat niet, heeft het ook niet mee te maken.
onderdeel nummer is volgens mij 6Q0907511
als je je chassisnummer even naar me toe stuurt zoek ik even de juiste op en de prijs.

zoals ik al schreef... hij zit aan de linker kant van het kachelhuis, boven/naast het gaspedaal. niet bij of achter dashboard kastje.
Plaats reactie