Audi concert 2 probleempjes

Discussie over het interieur van de A2
AndersDB

25 aug 2013, 13:38 0 x

De problemen zijn inmiddels opgelost. Er bleek van alles mis te zijn met de bekabeling.
Na het leggen van nieuwe canbus inclusief kabels is de ontvangst stukken beter.

tevens radio na contact aangesloten.

nu nog een originele concert 2 voor de A2 en de rds en TI zullen ook weer gaan werken ;)
Audi_gekkie

26 aug 2013, 01:52 0 x

Mooi dat het is opgelost.
Je zegt dat de radio nu ook via het contact loopt.
Betekent dan ook dat wanneer je de auto niet op contact hebt, de radio wel kunt activeren door te duwen op de linker ronde knop?

Dit is bij mij wel zo.
Ook als ik de radio met die knop heb uit gezet dan blijft de radio uit nadat ik de auto op contact heb gezet.
Uiteraard gaat de radio wel aan met contact, wanneer ik de radio niet heb uit gezet.
Snap je 'm nog :lol:
lemoi

26 aug 2013, 12:08 0 x

radio op contact? Normaal ligt er geen geschakelde 12V (bij ons was dit ook niet zo en nog niet gezien. Maar ik heb ook niet alles gezien).
Maar dat de ontvangst beter is na CANbus aansluiting begrijp ik niet. CanBus heeft niets met ontvangst te maken. Maar goed als ik allles wist :)
AndersDB

26 aug 2013, 21:54 0 x

de canbus is aangelegd, die ontbrak en er is tevens een actieve antenne versterker geinstalleerd. deze ontbrak ook.

Audi-gekkie, hij gaat ook gewoon aan als er geen sleutel in het contact zit. dat is bij de meeste zo. Ik moet nog checken of hij uitgaat als het contact eraf gaat en aan heeft gestaan.
lemoi

27 aug 2013, 00:19 0 x

ok, dank je voor de uitleg maar helemaal begrijp ik het niet. Dus jouw auto is waarschijnlijk door iemand aangepast want een antenne versterker zit er standaard in, alleen moet je nog de voeding aanbrengen: of via een phantom voeding of via de concert auto radio.

Maar het belangrijkste is dat hij het doet!! :)

Veel plezier ermee!
AndersDB

27 aug 2013, 21:37 0 x

@lemoi, je conclusie klopt dat iemand goed met de bekabeling heeft lopen stoeien en overhoop had gehaald. Antenne versterker zat er niet mee in. vandaar.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 aug 2013, 01:14 0 x

de antenne versterker zit in de achterklep bij het achterruit.
hij krijgt inderdaad voeding vanuit de audi radio door de antenne kabel heen.
(ik had eerst gemeld dat er een aparte draad voor was maar dit is dus niet zo... foutje, radio´s zijn niet mijn sterkste kant... :oops: )
als je een versterker nodig hebt om een beetje knap ontvangst te krijgen is of de standaard versterker defect dan wel een probleem of codering van de audi radio, in de codering van de radio word aangegeven of hij een 12volt signaal op de antennedraad moet zetten als hij aanstaat om de versterker te activeren.
vandaar dat je bij niet audi radio´s vaak hoort dat het ontvangst niet jovel is omdat de versterker dan niet werkt.
hiervoor kun je een losse versterker er in zetten zoals jij nu gedaan hebt.

bij een a2 zonder radio (maar wel met de standaard radio voorbereiding) en bij de audi radio chorus of concert af fabriek t/m 2001 heb je maar 1 versterker met de antenne in de achterruit verwerkt.
heb je een concert vanaf 2002 of een symphony dan heb je 4 antennes in de achterruit met een antenne diversity box die het sterkste signaal steeds pakt, de diversity box zit naast de accu.

hierbij een overzicht van een A2 met concert of symphony met antenne diversity en bose sound system.
Plaats reactie