dashboardkastje verlichting defect
Ik heb een probleem, vorige week heb ik mijn auto gekocht en ben hier en daar wat defecten tegen gekomen. Ik kwam er achter dat er geen lampje meer in het dashboardkastje aanwezig was. Ik heb er een nieuw lampje ingedaan en helaas werkte hij niet. Ik heb vervolgens het dashboardkastje verwijderd en nagekeken of de schakelaar nog wel werkte. Als het kastje geopend is komen de twee plaatjes tegen elkaar aan waardoor er stroom naar het lampje kan. Dus dit is in orde. vervolgens heb ik geprobeerd om stroom te meten op de bedrading. Helaas was dit niet het geval. Ik heb vervolgens alle zekeringen doorgemeten en hiervan was er eentje defect. Deze vervangen. Maar nadat ik deze vervangen had werkte het dashboardkastje verlichting nog steeds niet. Overige verlichting in de auto onder andere de asbakverlichting werkt gewoon. Iemand een idee waar ik het nu moet gaan zoeken?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heb je de verlichtingsschakelaar aangezet?
Bij mij werkt de verlichting van het dashboardkastje alleen bij ingeschakelde verlichting ...
Bij mij werkt de verlichting van het dashboardkastje alleen bij ingeschakelde verlichting ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

er staat gewoon geen stroom op de bedrading richting het kastje. Lampje is nieuw. Ik ga de boel helemaal loshalen en doormeten. Dacht misschien is er iemand bekend met een veel voorkomend iets qua binnenverlichting. Eventueel haal ik de + weg vanaf het asbaklampje. Deze zal waarschijnlijk ook wel geschakeld zijn via de verlichtingsschakelaar.
- Audi_gekkie
[quote="laudeamus-A2"]heb je een PB gestuurd[/quote]
Is het zo geheim? :?
Misschien hebben anderen er ook wat aan?
Misschien hebben anderen er ook wat aan?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"][quote="laudeamus-A2"]heb je een PB gestuurd[/quote]
Misschien hebben anderen er ook wat aan?[/quote]
+1, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de oorzaak.
Vermoed zelf toch de lichtschakelaar, bij mij gaat hij gelijk aan als ik met geopend dashboardkastje de lichtschakelaar bedien.
Misschien hebben anderen er ook wat aan?[/quote]
+1, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de oorzaak.
Vermoed zelf toch de lichtschakelaar, bij mij gaat hij gelijk aan als ik met geopend dashboardkastje de lichtschakelaar bedien.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
Bedankt, ziet er interessant uit
Ik ben maar een eenvoudige jongen, dus voor mij abracadabra :lol:

Ik ben maar een eenvoudige jongen, dus voor mij abracadabra :lol:
Pagina 12 moet je bekijken. Zekering 32 checken en daarna met een multimeter doormeten:
- vanaf zekering 32 de draad doormeten naar het lampje.
- vanaf het lampje, de draad doormeten naar de ground
- zoek de schakelaar, is die stuk ?
Het is even pielen, maar je komt er vast wel uit.
- vanaf zekering 32 de draad doormeten naar het lampje.
- vanaf het lampje, de draad doormeten naar de ground
- zoek de schakelaar, is die stuk ?
Het is even pielen, maar je komt er vast wel uit.