Als ik de climatronic op auto zet dan regels deze alle instellingen neem ik aan maar klopt het dat als in begin de fan hard draait dit ineens in mekaar zakt en dan zachter gaat blazen net of er een luchtuitstroom klep word dichtgeknepen?
Mvg, Koos
automatische temp regeling airco
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De fan draait afhankelijk van het verschil tussen actuele en ingestelde temperatuur.
In de zomer, als je koeling vraagt, zal de fan meteen gaan draaien.
In de winter, als je warmte vraagt, zal ie niet draaien zolang de motor koud is. De kachel gaat warmte geven wanneer de koelvloeistof ca 60 graden is, dus net voordat de temperatuurmeter op het instrumentenpaneel begint te bewegen.
Meteen blazen kun je forceren door voorruit-ontwaseming in te schakelen. Dan wordt de luchtstroom op de voorruit gericht. De kleppen die bepalen waar de luchtstroom naar toe gaat, hebben volgens mij geen relatie met de draaisnelheid van de fan, maar worden wel in de AUTO-stand gewijzigd tijdens de opwarmperiode.
In de zomer, als je koeling vraagt, zal de fan meteen gaan draaien.
In de winter, als je warmte vraagt, zal ie niet draaien zolang de motor koud is. De kachel gaat warmte geven wanneer de koelvloeistof ca 60 graden is, dus net voordat de temperatuurmeter op het instrumentenpaneel begint te bewegen.
Meteen blazen kun je forceren door voorruit-ontwaseming in te schakelen. Dan wordt de luchtstroom op de voorruit gericht. De kleppen die bepalen waar de luchtstroom naar toe gaat, hebben volgens mij geen relatie met de draaisnelheid van de fan, maar worden wel in de AUTO-stand gewijzigd tijdens de opwarmperiode.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options