Hemelbekleding vervangen
-
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Aankomende zaterdag hele dag uitgetrokken om de hemelbekleding te vervangen voor een strak exemplaar ( bij Jan Eenink vandaan
) Gelijk twee nieuwe A + C stijl bekleding aangeschaft omdat de oude beschadigt waren, dus dit is dan ook weer netjes en alle binnenverlichting voorzien van LED dus al met al een leuke bezigheid en hopen op goed resultaat!

- HansJan
- Moderator
Dat klinkt als een spannende uitdaging! Ik heb ooit ergens gelezen dat je daar wel speciaal gereedschap voor nodig hebt? Dit draadje zou een mooie verrijking voor het forum kunnen zijn als je dat ahv fotomateriaal en begeleidende tekst zou kunnen toelichten.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- BlauweA2
Dat is inderdaad een behoorlijke operatie.
Ik weet niet hoe het met je Duits staat Koos, maar misschien heb je hier wat aan:
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Himmel_ausbauen
Gelukkig geeft de link ook voldoende foto's.
succes !
Ik weet niet hoe het met je Duits staat Koos, maar misschien heb je hier wat aan:
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Himmel_ausbauen
Gelukkig geeft de link ook voldoende foto's.
succes !
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
-
PUFFF, net klaar van redelijk grote klus en moet zeggen dat het aardig te doen was met 2 man!
Wel moet er behoorlijk wat gedemonteerd worden en alles zit geklemd met van die kl..te klemmetjes
maar als je beetje doorheb hoed dit zit dan is het te doen.
Ook de hemel zelf zit met een klem achterin het dak vast maar dit is redelik los te maken.
Wel moet alle stijl bekleding losgehaald worden en vooral de A stijl is beetje lastig.
Ook de twee zonnekleppen zitten met een apart ophangsysteem vast die wel is los te schroeven maar de stroomkabeltjes moeten wel voorzichtig los gehaald worden om breuk tegen te gaan, ook de 2 make-up verlichting zitten zo vast dat wij deze maar hebben laten zitten omdat deze units door de gaten geduwd konden worden.
De kofferbak bekleding is ook apart klusje waarbij je op moet letten dat diverse onderdelen na mekaar moeten worden losgemaakt om zodoende bij het andere deel te kunnen komen.
Maar het resultaat is weer een strakke hemel en dat was zeker de moeite waard!
O ja, foto's had ik gemaakt maar wat denk je, de SD kaart is niet uitleesbaar grrrrrrrrr.
Wel moet er behoorlijk wat gedemonteerd worden en alles zit geklemd met van die kl..te klemmetjes

Ook de hemel zelf zit met een klem achterin het dak vast maar dit is redelik los te maken.
Wel moet alle stijl bekleding losgehaald worden en vooral de A stijl is beetje lastig.
Ook de twee zonnekleppen zitten met een apart ophangsysteem vast die wel is los te schroeven maar de stroomkabeltjes moeten wel voorzichtig los gehaald worden om breuk tegen te gaan, ook de 2 make-up verlichting zitten zo vast dat wij deze maar hebben laten zitten omdat deze units door de gaten geduwd konden worden.
De kofferbak bekleding is ook apart klusje waarbij je op moet letten dat diverse onderdelen na mekaar moeten worden losgemaakt om zodoende bij het andere deel te kunnen komen.
Maar het resultaat is weer een strakke hemel en dat was zeker de moeite waard!
O ja, foto's had ik gemaakt maar wat denk je, de SD kaart is niet uitleesbaar grrrrrrrrr.