heeft de A2 Isofix op de achterbank?
- Eric_H
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hoi,
Na mijn korte inleiding bij even voorstelen mijn eerste vraag hier. Ik overweeg als 2de auto een A2 3L en hier moet ook regelmatig ons zoontje (8mnd) mee kunnen, ik kan echter niet vinden of de achterbank van een Isofix systeem voorzien is? Er zijn volgens mij 2 verschillende banken in de 3L uitvoering; een gedeelde en eentje uit 1 stuk. Zit het dan alleen in het gedeelde model ? En heeft de 3L weer een andere bank dan de 1.4 benzine of 1.4Tdi? hebben die dan wel Isofix? Of is het bijv. pas vanaf een bepaald bouwjaar?
Groeten
Eric
Na mijn korte inleiding bij even voorstelen mijn eerste vraag hier. Ik overweeg als 2de auto een A2 3L en hier moet ook regelmatig ons zoontje (8mnd) mee kunnen, ik kan echter niet vinden of de achterbank van een Isofix systeem voorzien is? Er zijn volgens mij 2 verschillende banken in de 3L uitvoering; een gedeelde en eentje uit 1 stuk. Zit het dan alleen in het gedeelde model ? En heeft de 3L weer een andere bank dan de 1.4 benzine of 1.4Tdi? hebben die dan wel Isofix? Of is het bijv. pas vanaf een bepaald bouwjaar?
Groeten
Eric
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Achterin zou standaard moeten zijn, Voorin optie... maar soms is er koppelstukje nodig.
Het moet dus op de scharnieren van de rugleuning klikken van 4 zits en de 5 zitter is iets anders....
moet in het midden passen.
Maar voor je een auto koopt, even zitje mee nemen voor zekerheid is wel zo slim.
Het moet dus op de scharnieren van de rugleuning klikken van 4 zits en de 5 zitter is iets anders....
moet in het midden passen.
Maar voor je een auto koopt, even zitje mee nemen voor zekerheid is wel zo slim.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Bert
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
In de A2 NL-prijslijst van 05-2002 staat:
"voor de 1.2TDI dat de gedeelde achterbank optineel is, daar waar voor de 1.4 en 1.4 TDI deze standaard zijn."
"De achterbank is optioneel leverbaar geweest voor de 1.4 en 1.4TDI (de achterbank is alleen te gebruiken i.c.m. een ISOFIX-kinderstoeltje!)"
"ISOFIX is standaard op de gedeelde achterbank, voor de bijrijdersstoel is dit een optie tezamen met de uitschakelbare airbag."
"voor de 1.2TDI dat de gedeelde achterbank optineel is, daar waar voor de 1.4 en 1.4 TDI deze standaard zijn."
"De achterbank is optioneel leverbaar geweest voor de 1.4 en 1.4TDI (de achterbank is alleen te gebruiken i.c.m. een ISOFIX-kinderstoeltje!)"
"ISOFIX is standaard op de gedeelde achterbank, voor de bijrijdersstoel is dit een optie tezamen met de uitschakelbare airbag."
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
- A(2)nne
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
In verband met een aanstaande gezinsuitbreiding ben ik ook geïnteresseerd naar de uitkomst van jouw zoektocht Johan. Geldt de compatibiliteit van de A2 met isofix alleen voor A2’s met een driezitsachterbank? Of ook voor de meer voorkomende tweezits achterin?
Als ik bovenstaande berichten lees, wordt dit mij niet direct duidelijk.
Ik zie dat ik nog wat had moeten uitzoeken, een jaar geleden, niet gedaan, blijkt nu.
Ik ken voornamelijk de 3L uitvoering van de A2. En daarin is nooit een 3 zits bank geleverd.
Ik ben niet bekend met de 3 zits bank uitvoeringen.
Er zijn hier op het forum wel eigenaren met een A2 met 3-zits bank. Misschien dat die een reactie kunnen geven.
Ik ken voornamelijk de 3L uitvoering van de A2. En daarin is nooit een 3 zits bank geleverd.
Ik ben niet bekend met de 3 zits bank uitvoeringen.
Er zijn hier op het forum wel eigenaren met een A2 met 3-zits bank. Misschien dat die een reactie kunnen geven.