Steun voor armen in A2 gedurende lange ritten...

Discussie over het interieur van de A2
bikemaster

04 mar 2013, 19:03 0 x

CC iets waar je niets aan hebt :o ik gebruik het altijd en overal zelfs op de ringweg van Groningen, zelfs in de dorpen, en zeker op 60 km wegen, het is beslist niet een optie waar je niets aan hebt, het is net wat je gewend bent ;)

Dus nee Rinus ik ben het niet met je eens :lol:
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2013, 19:19 0 x

In het noorden en oosten van het land is het blijkbaar (nog) niet druk op de weg.
Bij mij in de buurt (Utrechtse heuvelrug) is het nut naar mijn mening ook beperkt,
te veel auto's en teveel kuilen (lees verkeersdrempels) in de weg ... ;)

Weer ontopic:

@Mc Didi: het stuur is in hoogte te verstellen, misschien helpt dit iets?
Op de snelweg houdt ik het stuur meestal onderaan vast, dan kan ik de arm wel op de deurleuning laten rusten.
Op de gewone weg houd ik meestal kwart voor drie aan ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
duitse degelijkheid

04 mar 2013, 19:23 0 x

Waarom dan ....krijg je anders kramp in je rechtervoet ofzo ?
Eerlijk gezegd vind ik cc maar onhandig en je kan naar mijn idee niet zo snel anticiperen als met normaal gas geven.
Als ik een rit van pakweg 150 km rijd...dan merk ik geeneens dat ik mijn voet op het gaspedaal heeft,dat gaat automatisch .
Drenthe

04 mar 2013, 20:09 0 x

je kan naar mijn idee niet zo snel anticiperen als met normaal gas geven
Tsja, dat is zoiets als de discussie of winterbanden veilig zijn, alles valt en staat met de bestuurder

Tijdens ritjes Arnhem-Groningen staat de CC 95% van de tijd aan, zeer comfortabel en meetbaar zuiniger

Ook op 80 en 100 km wegen staat hij bijna altijd aan in deze contreien

Voor mij niet meer zonder
Gompie

04 mar 2013, 22:51 0 x

Las laatst iets over de "tien voor twee" stand, volgens deskundigen stamt dat
nog uit een tijd waarin de meeste auto's geen stuurbekrachtiging en airbags hadden.
Nu raadt men de "twintig voor vier" stand eerder aan omdat dat ontspannender rijdt
en veiliger is bij afgaan van de airbag.
Zelf heb ik een armsteun van Unirust Seddes meen ik. Na een poosje werd de basis wat slap
en heb ik zelf een geslaagde verstevigingsoperatie uitgevoerd.
Ook de CC gebruik ik redelijk vaak en ben erg blij met deze optie.
Tot zover mijn "2 pence" :)
Gompie
Mc.Didi

05 mar 2013, 01:34 0 x

@Peter_Audi_A2 : Ik zal nu wel afgaan als de oen van de week maar goed so be it... :oops:

Ik wist eerlijk gezegd niet dat het stuur ook in de lengte verstelbaar was en zowaar ja, na wat passen waren dit inderdaad de paar cm die ik te kort kwam om mijn arm op de deurarmsteun of vensterrand te laten steunen...

Bij deze nog een verbluffende kant van de A2 ontdekt. ;)
Audi_gekkie

05 mar 2013, 12:31 0 x

[quote="Mc.Didi"]@Peter_Audi_A2 : Ik zal nu wel afgaan als de oen van de week maar goed so be it... :oops:

Ik wist eerlijk gezegd niet dat het stuur ook in de lengte verstelbaar was en zowaar ja, na wat passen waren dit inderdaad de paar cm die ik te kort kwam om mijn arm op de deurarmsteun of vensterrand te laten steunen...

Bij deze nog een verbluffende kant van de A2 ontdekt. ;) [/quote]

De oen van de week zujn jou woorden :mrgreen:

Is dat zo? Stuur ook in de lengte verstelbaar?
Volgens mij alleen in hoogte.

Anders zijn we samen de oen van de week. :lol:
Gompie

05 mar 2013, 17:27 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Anders zijn we samen de oen van de week.[/quote]
De "Kampi"oenen? :mrgreen: Mijn stuur kun je behalve in lengte en hoogte ook nog naar links of rechts draaien! :P
Je bent nooit te oud om wat te leren! Zo was er een mevrouw destijds die haar 2cv na 75.000 kminruilde voor een
nieuwe. Tijdens de proefrit in de nieuwe zei de dealer ergens: "zet hem nu maar in z'n 4!".
Waarop de vrouw verbaasd vroeg: "zit er dan een vierde versnelling op?" :lol:
Gompie, die het 3e zonneklepje boven de achteruitkijkspiegel ook pas later ontdekte....
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 mar 2013, 18:58 0 x

[quote="Mc.Didi"]@Peter_Audi_A2 : Ik zal nu wel afgaan als de oen van de week maar goed so be it... :oops:

Bij deze nog een verbluffende kant van de A2 ontdekt. ;) [/quote]

Ik wist zelf wel dat het stuur in hoogte verstelbaar was, maar niet dat het in de diepte te verstellen was.
Weer wat geleerd. Moet toch eens het instruktieboek doornemen ... ;)

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Ik heb zelf via het forum ook diverse info opgedaan,
daarvoor is per slot van rekening een forum voor. Informatie opdoen en delen, heeft iedereen plezier van ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
garret

06 mar 2013, 13:37 0 x

Maar ehh, weer FF terug naar het topic: http://seddes.eu/unirust/catalog//highl ... ucts_id=94

dit lijkt me wel wat. Iemand ervaring mee?
Plaats reactie