Deuren isoleren met bitumen
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ja bedankt voor de heldere uitleg, het lijkt zeker de moeite waard om een paar uur aan knippen en plakken te besteden als de kleefkracht van het materiaal voldoende is.
De deuren klinken nu ook anders als je ze dicht gooit?
De deuren klinken nu ook anders als je ze dicht gooit?
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Hallo allen,
Ja bose is speciaal voor de A2 ontwikkeld. Deze compenseert het gebrek een geluidsisolatie in de deuren. Daarnaast heeft de A2 best een bijzondere vorm en dus ook akoestiek. Best een technisch vernuft. Zonder bose heb je dat dus niet, echter door te dempen en luchtdicht(er) maken van de deur delen kom je heel eind in mijn beleving. HansJan heeft Bose en was best onder de indruk van de verbetering. Verschil wordt wel heel klein zo.
Jaapie, de deuren vallen ook dicht als je van een A4 of A6 mag verwachten. Kloppen op de deur geeft een doffe kort geluid. In plaats van wat je normaal gewend bent. De zgn kluisdeur.
Misschien klink ik overdreven, maar ik nodig iedereen uit om het te proberen. Je krijgt er geen spijt van!
Ja bose is speciaal voor de A2 ontwikkeld. Deze compenseert het gebrek een geluidsisolatie in de deuren. Daarnaast heeft de A2 best een bijzondere vorm en dus ook akoestiek. Best een technisch vernuft. Zonder bose heb je dat dus niet, echter door te dempen en luchtdicht(er) maken van de deur delen kom je heel eind in mijn beleving. HansJan heeft Bose en was best onder de indruk van de verbetering. Verschil wordt wel heel klein zo.
Jaapie, de deuren vallen ook dicht als je van een A4 of A6 mag verwachten. Kloppen op de deur geeft een doffe kort geluid. In plaats van wat je normaal gewend bent. De zgn kluisdeur.
Misschien klink ik overdreven, maar ik nodig iedereen uit om het te proberen. Je krijgt er geen spijt van!
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- DED@2
- Audi A2 clublid
Op oude jaars dag nog maar even de handen uit de mouwen gestoken en de wielkasten achter enz beplakt. Alles past nog net qua bekleding
- DED@2
- Audi A2 clublid
Foto’s en maar meteen de laastse led upgrades. Ik heb tevens leds in de kofferklep gemonteerd op de hoeken. Dit geeft ook een mooi resultaat.

- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ja, ik kan dit beamen: een dijk van een geluid komt er nu uit de kogel van @DED@2! B) Ok, het kan niet tippen aan onze Bose installatie <span></span>en die gaat binnenkort ook nog beter klinken. <span>:mrgreen: </span>
Nee, alle gekheid op een stokje. Dit is de investering meer dan waard en komt het geluid aan alle kanten meer ten goede. De deuren zijn dode massa geworden en het geluid gaat erop vooruit. Gemiddelde toename in gewicht per deur is ongeveer 3kg. Dat is dus nog verwaarloosbaar tov het resultaat.
Andere uitdaging is het dak isoleren. Zeker tijdens de regen is deze klankkast een grote irritatie. Maar dan moet de hemel er wel uit voor de isolatie en dat is een grote klus zo werd mij verteld ...
Nee, alle gekheid op een stokje. Dit is de investering meer dan waard en komt het geluid aan alle kanten meer ten goede. De deuren zijn dode massa geworden en het geluid gaat erop vooruit. Gemiddelde toename in gewicht per deur is ongeveer 3kg. Dat is dus nog verwaarloosbaar tov het resultaat.
Andere uitdaging is het dak isoleren. Zeker tijdens de regen is deze klankkast een grote irritatie. Maar dan moet de hemel er wel uit voor de isolatie en dat is een grote klus zo werd mij verteld ...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- DED@2
- Audi A2 clublid
Hierbij een indruk van de led upgrade aan de kofferbak, welke ook meteen voorzien is van bitumen.

- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Dat scheelt weer oliebollen hé @luukske dus dan ga je er alsnog op vooruit
Heb je de achterklep helemaal dichtgemaakt of de gaten open gelaten?
Heb je de achterklep helemaal dichtgemaakt of de gaten open gelaten?
- DED@2
- Audi A2 clublid
@joost.cuijpers ,
Dit is mijn auto
. Ik heb alleen de buitenhuid, zeg maar, alleen beplakt en de gaten niet dicht gemaakt. Het is geen klankkast, dus gekozen voor deze optie. Ik heb geen idee of dichtplakken de demping hierdoor verbetert. + bitumen was op

Dit is mijn auto

- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Hahah ik was het een dezer dagen van plan omdat de bekleding van de achterklep eraf is. Maarja er passen maar 12 uur in een dag