Ombouw stoffen naar lederen interieur
@Audi gekkie. Die vraag is al eerder hier voorbij gekomen: "is het wel echt leer?"
Je hebt inderdaad veel soorten leer en look-alikes.
Dit zijn losse huiden special voor autobekleding geprepareerd (betere vocht afdrijving i.v.m. zweten).
Auto leer is niet hetzelfde als meubel-leer.
Voor wie twijfelt, kom gerust een keer kijken, laten we je het proces en leersoort zien, voelen en ruiken, precies zoals Luc (Luukske) dat heeft gedaan.
Overigens zijn alle kleuren, of combinaties daarvan mogelijk. Deze klant wilde zwart.
Je hebt inderdaad veel soorten leer en look-alikes.
Dit zijn losse huiden special voor autobekleding geprepareerd (betere vocht afdrijving i.v.m. zweten).
Auto leer is niet hetzelfde als meubel-leer.
Voor wie twijfelt, kom gerust een keer kijken, laten we je het proces en leersoort zien, voelen en ruiken, precies zoals Luc (Luukske) dat heeft gedaan.
Overigens zijn alle kleuren, of combinaties daarvan mogelijk. Deze klant wilde zwart.
Voor velours, zal ik de prijs navragen bij de stoffeerder, ik verwacht zeker wel, omdat je velours op rol koopt (dus per meter. Leer koop je per huid.
Los daarvan is stof (velours) per m2 niet zo prijzig als leer.
Zo is bijvoorbeeld lederen bekleding, met 2 kleuren, weer duurder, omdat je met de koop van de (verschillende huiden rekening moet houden.
Velours is weer afhankelijk van de soort/print die de prijs bepaald.
Ik kom er komende week op terug.
Los daarvan is stof (velours) per m2 niet zo prijzig als leer.
Zo is bijvoorbeeld lederen bekleding, met 2 kleuren, weer duurder, omdat je met de koop van de (verschillende huiden rekening moet houden.
Velours is weer afhankelijk van de soort/print die de prijs bepaald.
Ik kom er komende week op terug.
Ambachtelijk is als je het zelf moet maken zonder de oude bekleding , maar als je de oude bekleding heb wordt het een stuk makkelijker kwestie van loshalen en overtekenen op het nieuwe .<br id="null">Maar het vergt wel goede naai kunst..<br id="null"><br id="null">

@Pocoloco. Wat je zegt klopt. Niet alle bekleden is ambachtelijk.
Het beroep is ambachtelijk.
En geloof me, er komen ook auto's binnen, waarvan je helemaal niks meer hebt, hooguit een handje veren en verroest onderstel. Daar maak je dan een net interieurtje voor.
En, heel simpel, heb je de oude bekleding niet, is het inderdaad een heel ander verhaal en prijs.
Het beroep is ambachtelijk.
En geloof me, er komen ook auto's binnen, waarvan je helemaal niks meer hebt, hooguit een handje veren en verroest onderstel. Daar maak je dan een net interieurtje voor.
En, heel simpel, heb je de oude bekleding niet, is het inderdaad een heel ander verhaal en prijs.
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="rolf;56550"]Denk dat hij misschien alcantara bedoeld.[/quote]
Nee ik bedoel echt velours! Zoals je in die oude mercedessen (pulmann?) ziet. Heerlijk comfortabel.en blijft goed, maar er zal wel kwaliteitsvrrschil in zitten....leder ziet er mooi uit (als het nieuw is) maar je glijd alle kanten op, en zomers plakt het als de neten in je korte broek...
Nee ik bedoel echt velours! Zoals je in die oude mercedessen (pulmann?) ziet. Heerlijk comfortabel.en blijft goed, maar er zal wel kwaliteitsvrrschil in zitten....leder ziet er mooi uit (als het nieuw is) maar je glijd alle kanten op, en zomers plakt het als de neten in je korte broek...