luchtbehandeling blaast onregelmatig
oei, is een leuke prijs. Als je had gezocht op het forum dan zag je dat het niet te veel werk is om het zelf te doen. Zo'n weerstand kost +/- 70 euro. (Ik heb hem een paar jaar geleden vervangen, iets andere probleem maar ook de weerstand)
Maar goed als ie het dan maar goed doet
Maar goed als ie het dan maar goed doet
Hoi, ik heb dat probleem ook al een tijdje bij mijn A2. Het is net alsof de ventilator het niet bij kan houden. Blazen, stoppen, blazen, stoppen enz. Heb het al eens bij de garage verteld en die hebben alleen de pollenfilter vervangen. Dat was het dus niet. Verder konden ze niks vinden. Ik ben dus zeer benieuwd wat het kan zijn.
Groet, Sandra
Groet, Sandra
Sandra,
Doet hij het altijd zo?
Gebeurt er ook wat in het display van je climacontrol?
Of gebeurt het op bepaalde moment?
probeer een zo precies mogelijk beeld te schetsen, dan is het makkelijker voor ons om te beoordelen wat het kan zijn
Doet hij het altijd zo?
Gebeurt er ook wat in het display van je climacontrol?
Of gebeurt het op bepaalde moment?
probeer een zo precies mogelijk beeld te schetsen, dan is het makkelijker voor ons om te beoordelen wat het kan zijn
Na een paar minuten rijden begint de ventilator bij koelen of verwarmen op en neer te blazen. Dus aan, uit, aan, uit. Heel onrgelmatig. Na een tijdje houdt het op. Ventilator gaat dan heel erg zacht door. Ik heb de clima altijd aan op 20 graden. Als ik deze op een hogere temperatuur zet (bij koud weer) dan duurt de onregelmatigheid nog langer. Het is net alsof de temperatuur niet wordt gehaald.
Groetjes Sandra
Groetjes Sandra
Sandra,
Heb je dan het probleem dat de ventilatiemotor ineens volgas gaat en de koplampen op dat moment iets dimmen?
Dan is de kans groot dat het ook die weerstand is.
En maakt het niet uit in welke stand je de climatronic zet (auto, lage temperatuur, hele hoge temperatuur...)?
Vaak vertelt de officiele audi dealer dat ze eerst het hele dashboard moeten uitbouwen om dit uit te zoeken, kosten voor alleen het dashboard in en uitbouwen is al meer als 700 euro!
Nooit doen dus.
Heb je dan het probleem dat de ventilatiemotor ineens volgas gaat en de koplampen op dat moment iets dimmen?
Dan is de kans groot dat het ook die weerstand is.
En maakt het niet uit in welke stand je de climatronic zet (auto, lage temperatuur, hele hoge temperatuur...)?
Vaak vertelt de officiele audi dealer dat ze eerst het hele dashboard moeten uitbouwen om dit uit te zoeken, kosten voor alleen het dashboard in en uitbouwen is al meer als 700 euro!
Nooit doen dus.
Interessant draadje; ben ik al even aan het volgen.
De ventilatie in mijn A2 schommelt ook nogal. Eind vorig jaar heb ik de kachelventilator (kaltluftsgebläse) vervangen omdat hij helemaal niks meer deed, dus dat zal 'm niet zijn. In mijn display gebeurt ook niks, maar het ene moment blaast de ventilator hoorbaar harder dan anders. Daarbij heb ik ook het idee dat de temperatuur niet altijd goed geregeld wordt; het lijkt vaak kouder in de auto dan waar de temperatuur op staat ingesteld. Heeft de temperatuurregeling ook betrekking op deze weerstand?
Mijn koplampen "dimmen" ook wel eens, maar meestal op lage snelheid of stationair. Of dat samenhangt met schommeling in het toerental van de ventilator weet ik niet (zeker).
De ventilatie in mijn A2 schommelt ook nogal. Eind vorig jaar heb ik de kachelventilator (kaltluftsgebläse) vervangen omdat hij helemaal niks meer deed, dus dat zal 'm niet zijn. In mijn display gebeurt ook niks, maar het ene moment blaast de ventilator hoorbaar harder dan anders. Daarbij heb ik ook het idee dat de temperatuur niet altijd goed geregeld wordt; het lijkt vaak kouder in de auto dan waar de temperatuur op staat ingesteld. Heeft de temperatuurregeling ook betrekking op deze weerstand?
Mijn koplampen "dimmen" ook wel eens, maar meestal op lage snelheid of stationair. Of dat samenhangt met schommeling in het toerental van de ventilator weet ik niet (zeker).
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Nico"]Hoi Lemoi
Het ziet er naar uit dat de kachelweerstand inderdaad het probleem is, zo heeft de garage geconstateerd.
Volgende week wordt hij vervangen, kosten € 250.00.
Nou ja, als het probleem dan maar opgelost is en, de zomerbandjes zitten er weer op.[/quote]
Ik sla weer eens steil achterover van de prijzen !! het is niets anders dan het dashboard kastje uitbouwen. 1 stekker en 1 schroef losdraaien dacht ik. Ik heb nog een gebruikte liggen.
Het ziet er naar uit dat de kachelweerstand inderdaad het probleem is, zo heeft de garage geconstateerd.
Volgende week wordt hij vervangen, kosten € 250.00.
Nou ja, als het probleem dan maar opgelost is en, de zomerbandjes zitten er weer op.[/quote]
Ik sla weer eens steil achterover van de prijzen !! het is niets anders dan het dashboard kastje uitbouwen. 1 stekker en 1 schroef losdraaien dacht ik. Ik heb nog een gebruikte liggen.
Klopt, een duur geintje, was ik ook maar heel handig.
Ik laat het liever door de garage doen om erger door mijn onkunde te voorkomen.
Ook het stellen van de juiste diagnose vind ik wel een motief.
Ik hoop niet dat dit een haljaarlijks terugkerend grapje gaat worden.
Ik laat het liever door de garage doen om erger door mijn onkunde te voorkomen.
Ook het stellen van de juiste diagnose vind ik wel een motief.
Ik hoop niet dat dit een haljaarlijks terugkerend grapje gaat worden.