leuning bank klapt niet meer om

Discussie over het interieur van de A2
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

16 dec 2013, 22:13 0 x

zelf heb ik een dergelijk probleem opgelost door de leuning naar voren te klappen en dan heel stevig op de leuning drukken/ of er op gaan zitten en dan aan de hendel aan de achterkant van de stoel te trekken. toen schoot bij mij de pen weer op zijn plek en de kogels vergrendelde weer de zitting in de bodem.
ik werd gek van het gerammel/gebonk bij de achterbank, nu is het al een tijdje lekker stil :P
Audi_gekkie

16 dec 2013, 23:09 0 x

[quote="koop9"]zelf heb ik een dergelijk probleem opgelost door de leuning naar voren te klappen en dan heel stevig op de leuning drukken/ of er op gaan zitten en dan aan de hendel aan de achterkant van de stoel te trekken. toen schoot bij mij de pen weer op zijn plek en de kogels vergrendelde weer de zitting in de bodem.
ik werd gek van het gerammel/gebonk bij de achterbank, nu is het al een tijdje lekker stil :P [/quote]

Zo moet het toch ook?
Je moet echt een n klik horen nadat je ook het zitvlak vanuit omgeklapte positie terug brengt, anders komt het niet goed met de stoelleuning.

@Hans Jan
Lees dit eens door, ik heb er eens een topic voor gemaakt hoe de stoelen juist omgeklapt dienen te worden.
de-multifunctionele-a2-t2230.html
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 dec 2013, 23:22 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="koop9"]zelf heb ik een dergelijk probleem opgelost door de leuning naar voren te klappen en dan heel stevig op de leuning drukken/ of er op gaan zitten en dan aan de hendel aan de achterkant van de stoel te trekken. toen schoot bij mij de pen weer op zijn plek en de kogels vergrendelde weer de zitting in de bodem.
ik werd gek van het gerammel/gebonk bij de achterbank, nu is het al een tijdje lekker stil :P [/quote]

Zo moet het toch ook?
Je moet echt een n klik horen nadat je ook het zitvlak vanuit omgeklapte positie terug brengt, anders komt het niet goed met de stoelleuning.[/quote]
Het probleem is dat de kogels alleen naar buiten komen als de veer naar boven staat. De ring van de veer gaat in opgeklapte toestand over de kogels heen, zodat de pennen weer in de gaten kunnen vallen en de kogels uiteindelijk de bank weer vergrendelen aan het chassis. Dat is de klik die je hoort.

Ik ben ook wel te porren voor het idee van @koop9, grof geweld kan altijd nog :mrgreen:

In elk geval allen bedankt voor het meedenken!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

16 dec 2013, 23:27 0 x

Je hebt net een belangrijke link gemist, jij poste en ik had nog een toevoeging :D
de-multifunctionele-a2-t2230.html
HansJan
Moderator

16 dec 2013, 23:35 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Je hebt net een belangrijke link gemist, jij poste en ik had nog een toevoeging :D
de-multifunctionele-a2-t2230.html[/quote]
In database termen zou dit conflict met record locking opgelost zijn en voorkomen dat we beiden aan hetzelfde record zouden kunnen werken, maar dat is volledig off-topic :lol:

Dus bedankt voor je link, maar je beschrijft niet hoe belangrijk het is om de stoelen weer op de goede wijze terug te plaatsen en welke zaken achteraf te controleren. Dat moet namelijk de problemen zoals beschreven in dit topic kunnen voorkomen. En dan nog is het lastig. Ik heb er de laatste keer echt op gelet en kennelijk niet goed genoeg met dit probleem tot gevolg.

Het is naar jou toe overigens geen verwijt! Het is reuze informatief, maar de omgekeerde volgorde erbij plaatsen zou het geheel compleet maken.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

17 dec 2013, 00:24 0 x

[quote="HansJan"][quote="Audi-gekkie"]Je hebt net een belangrijke link gemist, jij poste en ik had nog een toevoeging :D
de-multifunctionele-a2-t2230.html[/quote]
In database termen zou dit conflict met record locking opgelost zijn en voorkomen dat we beiden aan hetzelfde record zouden kunnen werken, maar dat is volledig off-topic :lol:

Dus bedankt voor je link, maar je beschrijft niet hoe belangrijk het is om de stoelen weer op de goede wijze terug te plaatsen en welke zaken achteraf te controleren. Dat moet namelijk de problemen zoals beschreven in dit topic kunnen voorkomen. En dan nog is het lastig. Ik heb er de laatste keer echt op gelet en kennelijk niet goed genoeg met dit probleem tot gevolg.

Het is naar jou toe overigens geen verwijt! Het is reuze informatief, maar de omgekeerde volgorde erbij plaatsen zou het geheel compleet maken.[/quote]

Ik ben bekend met databases, werk er dagelijks mee, dus weet precies wat je bedoelt. ;)

Ja je hebt gelijk dat de topic niet compleet is, maar hij was ook meer bedoelt om te laten zien hoe multifunctioneel ons karretje is.
Ik was vergeten dat ik het terugplaatsen van de zittingen niet beschreven had.
Wellicht dat ik deze topic nog ga aanvullen.
HansJan
Moderator

17 dec 2013, 11:39 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Ik ben bekend met databases, werk er dagelijks mee, dus weet precies wat je bedoelt. ;) [/quote]
Oh jee, hebben we naast de gele karretjes nog een match? :geek:
[quote="Audi-gekkie"]Ja je hebt gelijk dat de topic niet compleet is, maar hij was ook meer bedoelt om te laten zien hoe multifunctioneel ons karretje is. Ik was vergeten dat ik het terugplaatsen van de zittingen niet beschreven had. Wellicht dat ik deze topic nog ga aanvullen.[/quote]
Goed plan! Ik zou het eigenlijk nog mooier vinden als de Howto's zuiver blijven zonder commentaar, dat maakt het zoveel makkelijker om informatie te vinden. Een topic dat je op read-only zou kunnen zetten heeft naar mijn idee toegevoegde waarde. Dat je er in een ander draadje een discussie over start prima, dan kan je de bevindingen later 'mergen'. Oe: weer zo'n term :ugeek:
Audi_gekkie

17 dec 2013, 14:58 0 x

[quote="HansJan"][quote="Audi-gekkie"]Ik ben bekend met databases, werk er dagelijks mee, dus weet precies wat je bedoelt. ;) [/quote]
Oh jee, hebben we naast de gele karretjes nog een match? :geek:[/quote]

Ik zit in de geo-informatie. Dagelijks bezig met digitalekaarten, databases, software, nog meer software en hardware, metingen (buiten), verwerking (binnen), klanten, kortom één en al afwisseling :D

[quote="HansJan"][quote="Audi-gekkie"]Ja je hebt gelijk dat de topic niet compleet is, maar hij was ook meer bedoelt om te laten zien hoe multifunctioneel ons karretje is. Ik was vergeten dat ik het terugplaatsen van de zittingen niet beschreven had. Wellicht dat ik deze topic nog ga aanvullen.[/quote]
Goed plan! Ik zou het eigenlijk nog mooier vinden als de Howto's zuiver blijven zonder commentaar, dat maakt het zoveel makkelijker om informatie te vinden. Een topic dat je op read-only zou kunnen zetten heeft naar mijn idee toegevoegde waarde. Dat je er in een ander draadje een discussie over start prima, dan kan je de bevindingen later 'mergen'. Oe: weer zo'n term :ugeek:[/quote]

Dat is een hele goede.
Zouden we dat aan onze Moderator Peter vragen?
HansJan
Moderator

17 dec 2013, 15:15 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Dat is een hele goede.
Zouden we dat aan onze Moderator Peter vragen?[/quote]
Het sluit heel mooi aan bij de WiKi van a2-freun.de. Daar staat ontzettend veel in en goed gecategoriseerd, nu is het vaak zoeken naar een speld in een hooiberg en met hulp van anderen. Maar de kwaliteit van zo'n Howto valt en staat met de (content)beheerders. En dat is veel werk.
Pocoloco

17 dec 2013, 21:11 0 x

Allemaal heel mooi ,maar hoe zit het nu met je stoel ?? :mrgreen:
tis 2 min werk ,zie al 3 paginas voorbij komen ,smijt die stoel naar beneden het is maar een auto hoor geen vrouw !! :lol:
Plaats reactie