GEZAMENLIJKE INKOOP: Opbergbakje onder handrem

Discussie over het interieur van de A2
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 jul 2014, 23:28 0 x

De opbegbakjes zijn besteld en worden dinsdag geleverd. Woensdag haal ik ze op. Ter voorbereiding op de montage heb ik voor alle deelnemers de handleiding maar even afgedrukt. ;)

Afbeelding

Tevens een update van de betalingen op eerste post.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator

29 jul 2014, 13:53 0 x

De opbergbakjes zijn gisteren aangekomen, morgen worden ze opgehaald. Als jullie het niet erg vinden zal ik het bakje van Rolf als eerste verzenden. Hij is momenteel in Nederland en hij heeft het na alle zinvolle tips verdiend om met een fraaie accessoire naar huis te keren. Anders moet hij wachten tot het najaar ... :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
rolf

29 jul 2014, 15:15 0 x

Thx! Hoop dat de post snel genoeg is.........
Xerius

29 jul 2014, 16:53 0 x

super handig zo'n bakkie :) ik kan nu nog meer prut kwijt :P
LeonS

29 jul 2014, 20:41 0 x

Bakje kost hier €39,65 ex btw.. Dus het voordeel is niet heel groot in DLD, of wel?
HansJan
Moderator

30 jul 2014, 01:52 0 x

Dat is een kleine @48 incl BTW. De verzendkosten laten het echte voordeel teniet gaan, daarentegen hoeft niemand naar de Audi dealer en wordt het onderdeel aan huis geleverd. Gemak dient de mens!

De volgende keer ook maar even bij Audi in NL informeren.
LeonS

30 jul 2014, 11:37 0 x

Ik kan daar ook evt bij helpen, ik verkoop alleen maar originele Audi delen.. (Weet alleen niet of reclame toe gestaan is hier, dus zal mijn bedrijfsnaam niet noemen)
HansJan
Moderator

30 jul 2014, 14:55 0 x

Reclame maken is inderdaad niet toegestaan op dit forum, maar als er opties bestaan om voordelig te kunnen inkopen dan is dat in mijn ogen toegestaan. Er zijn er immers meerdere die hier hun diensten hebben aangeboden.
HansJan
Moderator

30 jul 2014, 15:54 0 x

Goed, en nu weer over tot de orde van de dag. Ik heb vervelend nieuws. :(

Vanochtend bij Audi in Kleve geweest om de bestelde bakjes op te halen. Helaas blijken deze anders dan we op de foto van @Xerius hebben gezien. Dit zijn degenen met een groot en een klein langwerpig bakje en een uitsparing voor een module voor telefoon en/of navigatie. Bovendien bevinden zich aan de onderzijde nokken die in de daarvoor bestemde uitsparingen in de tunnelconsole gedrukt moeten worden. Maar die uitsparingen hebben wij niet. Controle van de Audi typenummer leerde ons dat de laatste letter, in dit geval A, staat voor de indeling van de bak. Er worden 4 types onderscheiden, maar degene die we eerder hebben gezien blijkt een zogenaamd after-markt oplossing te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat iedereen zich kan voorstellen hoe ik daar ontzettend stond te balen en dit enkel erger werd toen de magazijnmeester mij meldde dat dit zogenaamde 'Nachrüstung' artikelen zijn die Audi over het algemeen genomen uit oude voorraden uit het hele land heeft verzameld en niet meer in aanmerking komen voor terugname. Als ze dit al doen, dan kost het 40% van de aankoopprijs en dat levert ook niets op.

Omdat ik dit met geen van jullie direct kon overleggen heb ik de bakken met lood in de schoenen meegenomen. Alleen met @pocoloco heb ik contact kunnen leggen en hij ziet nog wel opties om de uitsparing voor de schakelaar netjes af te werken. Ook het vastzetten acht hij niet zo'n grote uitdaging.

Toch kan ik me voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op het modificeren van het bakje. Zelf ben ik al aan het bedenken hoe ik de uirsparing voor de schakelaar netjes kan afsluiten en een sjabloon kan maken voor het maken voor de uitsparingen in de middenconsole. Want laten we wel wezen, dit is wel een origineel Audi onderdeel. Van imitatie houden we immers niet!

Graag van een ieder een PB met zijn reactie zodat we het onderling kunnen oplossen.

In elk geval mijn oprechte excuses dat het zo afloopt, maar dit had ik ook niet kunnen voorzien. Het is wel een wijze les voor de volgende bestelling.
Audi_gekkie

30 jul 2014, 16:33 0 x

Dit is erg sneu HansJan voor je inzet. :cry:

Via een link (handleiding) in een ander topic over dit onderwerk werd gesproken op onderdeelnr. 8Z0 711 549 D
Dit is dus niet het goede nummer?

Ook werd er in diezelfde handleiding gesproken over die metalen klipjes aan de onderzijde.
Ik had al aangekaart dat je beter zelf sleufjes kunt maken in plaats van ze er af te breken en met dubbelzijdig plakband te bevestigen.
viewtopic.php?forum_uri=&t=1985&start=&start=510
(laatste bericht)

Nogmaals vind ik erg sneu en dit heb je niet verdiend voor alle inzet die je tot nu toe hebt gedaan.

Overigens lijkt het mij niet zo moeilijk om dat vakje bedoelt voor de navi aan te passen.
Kom op dames/heren het is alleen maar een voordeel dat je verschillende vakjes hebt!
Plaats reactie