Voor het isoleren van de wielkasten achter berekende het bedrijf (waar ik was voor de nieuwe speakers) ca euro 100,-
Ik heb het uit financieel oogpunt nu niet laten doen. Maar als ik het bericht van HansJan lees, dan ga ik het binnenkort toch maar weer eens zelf proberen (samen met een paar liefhebbers, zie bericht van HansJan).
Klankkast
- FrankDercks
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
S-line stuur, CC, verstralers, lange 5e versn, trekhaak, LPG.
S-line stuur, CC, verstralers, lange 5e versn, trekhaak, LPG.
- FrankDercks
In de afgelopen winterperiode heb ik winterbanden onder mijn A2 gehad. Daarbij viel het me op dat het geluid cq het gezoem minder was. Toen ik afgelopen zaterdag de zomerbanden er weer onder liet monteren, wist ik het zeker: het geluid / de klankkast wordt veroorzaakt door de 2 (zomer)achterbanden (195/50x16). Er zit nog wel redelijk wat profiel op deze banden, helaas...
Over een tijdje maar eens kijken voor nieuwe.
Over een tijdje maar eens kijken voor nieuwe.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hoi Frank,
Misschien hebben je achterbanden last van "cuppen" dat is ongelijk matig afslijten van het loopvlak. Komt voor bij ( iets te) brede banden en bij banden die aan de rand van het loopvlak relatief veel insnijdingen hebben.
Als je met je hand over het oppervlak "aait" voelt het wat hakerig aan. Geeft een geluid wat een beetje vergelijkbaar is met een uitgelopen wiellager.
Het probleem is voor de 1e 10.000 km op te lossen door de achterbanden Voor te zetten , (wel zelfde daairichting houden) goedkoper kan het niet toch?
Misschien hebben je achterbanden last van "cuppen" dat is ongelijk matig afslijten van het loopvlak. Komt voor bij ( iets te) brede banden en bij banden die aan de rand van het loopvlak relatief veel insnijdingen hebben.
Als je met je hand over het oppervlak "aait" voelt het wat hakerig aan. Geeft een geluid wat een beetje vergelijkbaar is met een uitgelopen wiellager.
Het probleem is voor de 1e 10.000 km op te lossen door de achterbanden Voor te zetten , (wel zelfde daairichting houden) goedkoper kan het niet toch?
- FrankDercks
Ja, het geluid lijkt inderdaad op een (kapotte) wiellager.
Omwisselen van de banden zal ik binnenkort maar eens (laten) doen. Dank voor de tip.
Omwisselen van de banden zal ik binnenkort maar eens (laten) doen. Dank voor de tip.