Climatronic uitbouwen

Discussie over het interieur van de A2
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 jul 2020, 13:49 4 x

Dan moet je hem wel van de Eco stand halen ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Patrickbby

23 jul 2020, 14:17 0 x

Ook op de ecostand deed hij het, overigens tijdens het ritje stond eco uit ;)

Zodra de clima aangaat gaat het ventilatortje op de unit zelf direct draaien dus zo vol als deze zat kan ik me best voorstellen dat de luchtstroom flink verlaagd was.
4$$
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 jul 2020, 15:16 1 x

Zojuist ook even ventilatortje en sensor van climatronic schoongemaakt. Kwartiertje werk bij elkaar. Baat het niet dan schaad het zeker niet.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
HansJan
Moderator

23 jul 2020, 16:54 0 x

Lekker bezig, werkt het zo aanstekelijk? 😁👍
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 jul 2020, 17:37 1 x

Patrickbby schreef:
22 jul 2020, 17:08
eekhoorntje schreef:
22 jul 2020, 16:58
44 Ah dat is erg weinig, de 74 is redelijk en heb je voor montage accu de kabels en polen opgeschuurd, anders geven die weerstand en word deze minder vol.
De 74 gaat erin de 44 is voor de aygo van het vrouwtje ;)
En ik ga inderdaad nog even met de koperborstel door de polen heen, maar bedankt voor de tip.

De 74 was overigens de zwaarste die ik kon vinden origineel, S5 van bosch was ook nog een optie maar leek me toch wel overkill in een A2.
Als ik op kenteken zoek krijg ik alleen maar accu's te zien van 27,8 cm breed, terwijl ik er toch echt een 31,5 cm exemplaar in heb zitten.
kan me niet voorstellen dat mijn accubak groter is.
De mijne is een originele Audi accu (varta AO) met 2 losse handvaten, het is een 80AH model, denk dat het een F17 is met audi stickers:

https://www.accudeal.nl/p/f17-varta-80a ... 580406074/
Patrickbby

23 jul 2020, 18:46 0 x

Ja kwam ik ook achter met inbouwen 31,5 zou wel passen de origine audi accu die ik zojuist vervangen heb was 72ah varta zelfde afmeting.

Die varta is een goede deal trouwens !
Patrickbby

24 jul 2020, 19:18 1 x

Oke goed nieuws en slecht nieuws goede nieuws is dat de clima gedurende een lange rit geen gekke fluctuaties heeft gehad,
Slechte nieuws als de clima opstart swooshed hij toch een paar keer stopt een paar keer en vervolgens gaat hij normaal funtioneren.

Toch maar eens kijken voor een vcds kabel desnoods een imitatie om toch de clima sensors en kleppen na te lopen.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

25 jul 2020, 10:10 1 x

Beste Patrick,

Je hebt kans dat na de start de AU...di nog denkt dat alles vuil is.... en moet leren dat je bezig was....
De gasklep werkt hetzelfde, na schoonmaken moet je die inleren of enkele weken gewoon doorrijden...

Mijn defecte Kabel was de oorzaak dat ik pas na 10x rijden deze goed werkende kreeg, de A2 ging steeds beter doen, en dat is het zelflerende in de ECU.

Ik had een Ali Expres kabel die fout werkte.... retour hoefde niet en ik zie bij deze nu vele klachten.
Hij reageerde gooi maar weg, porto is duurder en uitdraai van Laptop foto is daarvoor voldoende bewijs.
Hij heeft nogmaals kabel gestuurd en die is andere en de oude zooi.... vele verkopers kopen goedkoop in en kregen deze bagger....

Purmerend Hoorn is dichtbij en zodra ik deze goed werkende heb komen we wel bij elkaar.
Ik meld dit hier om te voorkomen dat er heel veel dubieuze zooi en onnodige reparaties gedaan worden omdat deze foute kabel na 5x meten 5x andere waarde aangaf.

Pas als deze maar €18,17 kostende kabel binnen is en goedgekeurd kan ik er meer bestellen...
Groepsinkoop lijkt me wel handig.... en gelijk een Programmeer je Laptop meeting voor juiste software, want de bijgeleverde link is ook bagger met beperkte mogelijkheden van geen KM stand uit ECU uitlezen...

Dan is een Kabel en download juiste Software meeting voor een kleine groep wel zo handig...

En de Parrot kabel, die zit erg Rot... zou daar een uitsparing vijlen in een van beide zodat de kabel niet kapot geknepen zal worden... met kleine ronde vijl is dat paar minuten werk...

IK WIL NIET GESTOORD WORDEN.... stond er op de deur van psychiater, en dat geld ook voor dit soort achteraf geprutst kabeltje.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 jul 2020, 17:10 2 x

Het kleine ventilatortje in het airco paneel zuigt lucht aan via het kleine roostertje aan de voorzijde boven de "auto" toets.
Hiermee meet hij de interieur temperatuur.
Deze zuigt dus ook stof aan.... niets aan te doen.
Je kan als je je auto stofzuigt even de zuigmond tegen het rooster aan zetten, dan zuigt iets stof weg.
Je kan ook voorzichtig iets perslucht er in blazen dan word hij ook schoon.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 jul 2020, 17:17 3 x

Als je ventilator / kackelmotor steeds of af en toe spontaan harder of zachter gaat draaien of zelfs geheel stopt dan is de regelaar defect.

Let op!
Deze gaat defect door een hogere weerstand van de ventilator, als je die met de hand draait merk je daar meestal niet veel van maar er gaat dan een hogere stroomsterkte doorheen dan gewenst en daardoor sneuvelt deze.
Altijd de regelaar met ventilator als set vervangen anders gaat de nwe regelaar weer snel defect..
Plaats reactie