Armsteun voor de A2
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Mijn Alu-kugel heeft een verbeterde middenarmsteun gemonteerd gekregen. Ik heb gekozen voor een Sydmeko.
Andere oplossingen (behalve die van @DED@2) deden het voor mij niet. Een te grote stijl-afwijking en twijfelachtige soliditeit hebben mij overgehaald om voor de Sydmeko één-armige-bandiet te kiezen.
De montage heeft nogal wat voeten in de aarde gehad … waardoor het beloofde uurtje inbouwen (Sydmeko) toch wat erg optimistisch bleek.
Hierbij was het met name de elektrische lendesteun-motorsteun die hierbij danig in de weg zat. Hier moest ook een extra gat in de montage-steun van Sydmeko worden geboord, voordat alles goed zat.
Enfin … ja, aan het einde …dan heb je ook wat. Een ‘optisch correcte’ middenarmsteun die erg stevig en erg praktisch is. Er kan genoeg in de ‘bak’ en ook de handrem en de stoelverstelling is prima te gebruiken. En als extra toppin’ op deze cake …
Weer een hele fijne aanwinst voor meine Schwarz Ausgabe!
Andere oplossingen (behalve die van @DED@2) deden het voor mij niet. Een te grote stijl-afwijking en twijfelachtige soliditeit hebben mij overgehaald om voor de Sydmeko één-armige-bandiet te kiezen.
De montage heeft nogal wat voeten in de aarde gehad … waardoor het beloofde uurtje inbouwen (Sydmeko) toch wat erg optimistisch bleek.
Hierbij was het met name de elektrische lendesteun-motorsteun die hierbij danig in de weg zat. Hier moest ook een extra gat in de montage-steun van Sydmeko worden geboord, voordat alles goed zat.
Enfin … ja, aan het einde …dan heb je ook wat. Een ‘optisch correcte’ middenarmsteun die erg stevig en erg praktisch is. Er kan genoeg in de ‘bak’ en ook de handrem en de stoelverstelling is prima te gebruiken. En als extra toppin’ op deze cake …
Weer een hele fijne aanwinst voor meine Schwarz Ausgabe!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ziet er kèk uit Aart

. Love it

Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Typisch staaltje @ArcSissy, man wat ziet dat er weer puik uit! En het Ambiente detail maakt het absoluut helemaal af.
Dikke props! 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Edwinvv
Ik heb de Sydmeko armsteun. Ziet er absoluut geweldig(OEM) uit. Mocht je hem eruit willen halen moet je de adapter laten zitten omdat er anders een lelijk gat in je bekleding achter blijft. Verder is deze oerdegelijk. Kosten waren ongeveer gelijk.(165)
@ 4$$…
Een vraagje over de kleur; heb je de donkergrijze of lichtgrijs genomen.
En er schijnen ook meerdere maten te zijn….
Gr, Edwin
@ 4$$…
Een vraagje over de kleur; heb je de donkergrijze of lichtgrijs genomen.
En er schijnen ook meerdere maten te zijn….
Gr, Edwin
- bertduursma
- Audi A2 clublid
Ik heb ook een Sydmeko armsteun gekocht, maar nog niet kunnen monteren. Het filmpje op hun site laat zien hoe je de bekleding van de rugleuning op kunt stropen om de steun te monteren. Bij mijn stoel zit er op de achterkant vd rugleuning echter nog een kunststof frame met een net waar je spullen in kunt stoppen. Dat frame moet er eerst af, maar wie weet hoe?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Werkplaatshandboek al bekeken? Bestand General Body Repairs, interior sectie 72 (Seat frames) en 74 (Seat - padding, covers)
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb de armsteun bij Sydmeko zelf besteld. Ik had wat vragen en deze zijn prima beantwoord. Ik zocht wat meer zekerheid, voor ik hem bestelde.
Ik heb de lichtgrijze gekozen:
Car brand: Audi
Car: A2
Model year: 02/2000 - ??/????
Unit designation: 8Z
Adapter
Adapter no: F1030-35001R
Type of adaptation: Standard
Placement: Right side seat
Left side passenger seat
Installation time: 15 - 30 minutes
Recommended armrests: MLC310, ML285
ABE godkänd armstöd: MLC310, ML285, ML385
Warranty: 3 years
Remarks:
15 - To be able to mount armrest MLC310 -you need a minimum space of appr. 135 mm between the seats.
Armrest
No. armrest: MLC310-75U-F21L21
L x H x W: 310 x 100 x 125
Weight: 1,4 kg
Storage capacity: 1,6 liters
Max. load capacity: Downwards: 75-100
Sideways: 50-75
Backward: 50-75
Adjustability: 60º
Lid opening angle: 120º
ABE approved: Yes (90805)
Warranty: 3 years