Geen verwarming en geen airco

Discussie over het interieur van de A2
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 dec 2022, 22:03 0 x

Allereerst welkom op het enige echte Nederlandse Audi A2 forum Martijn! Zoals Peter al heeft gesteld zullen we je proberen op weg te helpen. Een koude verwarming is in deze periode niet heel prettig. Uitlezen lijkt mij het meest zinvol omdat daarmee al snel duidelijkheid komt over eventuele storingen. Heb je een mogelijkheid tot laten uitlezen?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
MartijnBeenen
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2022, 14:05
Locatie: Alphen aan den Rijn
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2023, 12:44 0 x

Hi @HansJan , ik heb geen mogelijkheid tot laten uitlezen. Ik kom dan al snel uit bij de officiele Audi dealer en die kan ik niet betalen... Heb je daar tips voor?
Gebruikersavatar
Florian
Audi A2 clublid
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 mar 2018, 18:36
Locatie: Nijmegen
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 jan 2023, 13:52 3 x

Het is niet zo dat alleen de Audi-dealer storingen kan uitlezen/de middelen daarvoor heeft.

Zowel mijn ouders als ik rijden al jarenlang A2 (een A2 FSI Colourstorm) en zijn inmiddels afgeknapt op de Audi-dealer.
Zaken als het dure werkplaatstarief - iets van 160 euro per uur - is nog niet eens het grootste punt. Het is vooral de stroperigheid van de organisatie, onvoldoende klantvriendelijkheid en de slechte bereikbaarheid/lange tijd voordat je terecht kunt die klanten wegjaagt.

Één keer had ik 7 weken geen A2 omdat de merkdealer niet aan een uitlaat kon komen?! En aan vervangend vervoer deed men niet, ik moest maar een auto huren. Na een schriftelijke klacht kreeg ik uiteindelijk toch tijdelijk vervangend vervoer. Maar een nette reactie op mijn klacht kon er niet van af (gold ook voor een eerdere klacht die ik had ingediend).

Daarvoor reed ik VW en ook bij de VW-dealer heb ik zoveel meegemaakt aan onkunde… Terwijl ik er jaar in jaar uit voor alles kwam.

Maar goed, het uitlezen van een storing bij mijn A2 kostte mij - jarenlang vaste klant bij de Audi-dealer - de laatste keer 58 euro. Gelukkig was er niets ernstigs aan de hand.
Laatst wilde ik er een afspraak maken omdat de homokineet kapot was; ik kon niet eens iemand aan de telefoon krijgen. Internet gaf aan dat ze pas na zes weken (!) tijd hadden.
Ik heb het toen maar bij een lokale garage laten doen, alles binnen enkele dagen keurig opgelost. En een gratis leenauto, kom daar maar eens om bij de Audi-dealer!
Kort na de genoemde reparatie brandde het motorstoringslampje ineens weer; ik belde de Audi-dealer, die had geen tijd. Daarna gebeld met de genoemde lokale garage; de dag erna mocht ik langskomen. Uitlezen wees weer uit dat het niets bijzonders was. En ik hoefde niets te betalen.

Je snapt dat ik voortaan naar de lokale garage ga, die kunnen vaak ook storingen uitlezen en verhelpen. Vraag dus eens rond bij jou in de buurt, succes!
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2023, 18:15 0 x

Bij Audi/VW kun je een diagnose laten stellen.
Dit kost ergens rond de 65,-.
Met de uitkomst kun je gaan shoppen om het opgelost te krijgen of zelf aan de slag gaan.

Je zou ook een kunnen kijken of je zelf het hele systeem met de tuinslang en (warm)water kunt doorspoelen. Wellicht zit er ergens een “propje”.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2023, 19:00 2 x

Of naar de A2-dokter in Waalwijk gaan.

Is een eindje rijden, maar weet alles van de A2.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 jan 2023, 19:09 0 x

Zomaar heen gaan, komt U over 2 weken maar terug.....

De A2 dokter is op afspraak, niet langs gaan tenzij je de koffie voldoende vind.
Ook niet bellen, Whats App en hij reageerde wel, want werken of telefoniste... hij werkte liever door.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie