Audio installatie
- Patrickbby
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Lang geen tijd gehad voor de a2 heb de afgelopen 2 jaar hooguit 5000 kilometer gereden, maar ik ben er weer.
De interesse voor de a2 is nog steeds goed aanwezig en ga nu toch beginnen met de audio installatie.
95% van de spulletjes heb ik in voorraad, enkel de dashcam voor en achter ga ik achterwege laten daar ik niet meer elk weekend mijn vaste ritje heb.
Heb een a2 speaker adapter laten printen in ABS en die ga ik aankomende week ergens even passen op 1 van de achterdeuren.
Tevens zou ik graag de deur rollers "drangers" willen vervangen voor de messing busjes heeft iemand deze in voorraad en of weet waar deze te bestellen zijn.
Ook zou ik graag de holle draag armen vervangen voor de massieve.
Ik zal dit bericht aanvullen met de voortgang.
Heb ook nog een klein dingetje mocht er nog een garagedag komen "handremkabel lijkt vochtig te zijn", en een oliewissel zou dan ook handig zijn.
Heb de auto afgelopen donderdag naar de apk gebracht "bevriende garage" omdat ik sinds enkele weken ook wat start problemen heb kon ik hiermee de uitgebreide leeskast eraan hangen en een uitlaatgassen meting doen.
Uiteraard kwam de wagen zonder advies punt door de keuring en de gasmeting was alles helemaal prima.
Dus nu gaan we de injectors vervangen aangezien die daar toch op zweet en de brandstofpomp maar eens nalopen.
De interesse voor de a2 is nog steeds goed aanwezig en ga nu toch beginnen met de audio installatie.
95% van de spulletjes heb ik in voorraad, enkel de dashcam voor en achter ga ik achterwege laten daar ik niet meer elk weekend mijn vaste ritje heb.
Heb een a2 speaker adapter laten printen in ABS en die ga ik aankomende week ergens even passen op 1 van de achterdeuren.
Tevens zou ik graag de deur rollers "drangers" willen vervangen voor de messing busjes heeft iemand deze in voorraad en of weet waar deze te bestellen zijn.
Ook zou ik graag de holle draag armen vervangen voor de massieve.
Ik zal dit bericht aanvullen met de voortgang.
Heb ook nog een klein dingetje mocht er nog een garagedag komen "handremkabel lijkt vochtig te zijn", en een oliewissel zou dan ook handig zijn.
Heb de auto afgelopen donderdag naar de apk gebracht "bevriende garage" omdat ik sinds enkele weken ook wat start problemen heb kon ik hiermee de uitgebreide leeskast eraan hangen en een uitlaatgassen meting doen.
Uiteraard kwam de wagen zonder advies punt door de keuring en de gasmeting was alles helemaal prima.
Dus nu gaan we de injectors vervangen aangezien die daar toch op zweet en de brandstofpomp maar eens nalopen.
- Bijlagen
-
- IMG-20230812-WA0009.jpg (242.83 KiB) 1848 keer bekeken
- Patrickbby
De driver in de geprinte behuizing volgend weekend passen.
- Bijlagen
-
- 16919649753571556350939140773211.jpg (3.58 MiB) 1787 keer bekeken
-
- 16919649290152116037320743791080.jpg (3.81 MiB) 1787 keer bekeken
-
- 16919649108207850162669017526688.jpg (3.47 MiB) 1787 keer bekeken
- Patrickbby
Zo aangepaste print gemaakt, deze zijn verstuurd naar de 3d printer en aankomend weekend/week maar eens beginnen met bouwen.
Als iemand nog een goede tutorial heeft om het halve dashboard eruit te slopen hou ik mijzelf aanbevolen.
Ook zoek ik eventueel nog een setje regelbare weestanden van de welbekende airco flaps,
Zal deze in eerste instantie reinigen maar mocht dit niet het gewenst resultaat bieden zal het toch vervangen worden.
Als iemand nog een goede tutorial heeft om het halve dashboard eruit te slopen hou ik mijzelf aanbevolen.
Ook zoek ik eventueel nog een setje regelbare weestanden van de welbekende airco flaps,
Zal deze in eerste instantie reinigen maar mocht dit niet het gewenst resultaat bieden zal het toch vervangen worden.
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2023-08-23 003640.png (1.11 MiB) 1637 keer bekeken
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Wat zijn je plannen dat je het dashboard voor audio eruit wilt halen? Ben heel benieuwd. Mvg
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- Patrickbby
Er moet een remote en audio kabels getrokken worden naar het compartiment onder de passagiers kant daarnaast heb ik ook een aansturing voor de versterker welke ik netjes in het dashboard kastje wil verwerken, ook moet ik nog een parrot verwijderen en de bekabeling nalopen gezien ze vanuit de zekeringbak bekabeling bij getrokken hebben.
Ook ga ik direct de cruisecontrol inbouwen en dus ook de aircoflaps reinigen/vervangen.
Al met al een behoorlijk klusje en dan doe ik het liever direct goed, ook meteen de massapunten nalopen gezien dit een algemeen probleem is.
Ik ga sowieso nog foto's maken tijdens het proces en zal deze hier weer updaten.
Is er trouwens een manier om notificaties aan te zitten bij reactie op dit topic?
Ik kan me herinneren dat ik voorheen mailtjes ontving of ben ik nu in de war? (Gevonden in voorkeuren kan me niet herinneren dit ooit uitgezet te hebben)
Mocht iemand de oem nummers weten van de cc hendel hoor ik dat graag ik zie een hoop alie rommel te koop aangeboden.
Of als iemand nog een originele overheeft ben ik ook geïnteresseerd
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je kunt het dashboardkastje eenvoudig verwijderen met een paar schroeven in het kastje en 2 onder het kastje. Dat geeft je veel ruimte. Verder demonteren vh dashboard is bijna niet te doen…
Qua cc hendel: er is ook veel rommel op Ali te koop, maar bij deze hendel voel ik t verschil niet in vergelijk tot de originele.
Qua cc hendel: er is ook veel rommel op Ali te koop, maar bij deze hendel voel ik t verschil niet in vergelijk tot de originele.
- Patrickbby
Welke hendel praten we dan over?Ticcie schreef: ↑23 aug 2023, 14:56Je kunt het dashboardkastje eenvoudig verwijderen met een paar schroeven in het kastje en 2 onder het kastje. Dat geeft je veel ruimte. Verder demonteren vh dashboard is bijna niet te doen…
En ik was al bang voor de ellende met het dashboard, anders moet ik even op zoek naar een mini camera om te zien hoe ze die parrot gemonteerd hebben, deze lijkt muurvast te zitten.
-
- Audi A2 clublid
Ik bedoelde de cruise control hendel, die geïntegreerd zit in je knipperlicht hendel. Daarvoor moet je overigens de kapjes om je stuur losmaken en nog de vloer in voor een kabel, staat genoeg over in andere topics op t forum.
Het dashkastje was bedoeld als tip voor je audio kabels, daarmee ligt een groot deel van de rechterkant open en heb je zat ruimte om kabels te trekken en evt in een bosje op te wikkelen bij overschot.
Het dashkastje was bedoeld als tip voor je audio kabels, daarmee ligt een groot deel van de rechterkant open en heb je zat ruimte om kabels te trekken en evt in een bosje op te wikkelen bij overschot.
- Patrickbby
Ik moet volgens mij de hendel vervangen, zit dacht ik geen cc mogelijkheid op op dit moment.Ticcie schreef: ↑23 aug 2023, 21:41Ik bedoelde de cruise control hendel, die geïntegreerd zit in je knipperlicht hendel. Daarvoor moet je overigens de kapjes om je stuur losmaken en nog de vloer in voor een kabel, staat genoeg over in andere topics op t forum.
Had gisteren nog een mooi mil lampje, heb de melding gereset nadat ik zag dat het de temperatuur sensor was.
Deze ook maar even nalopen/vervangen.
Had de laatste tijd al wat moeilijke starts en dit zou een goede oorzaak kunnen zijn.
Al kwam er 2 weken terug bij de keuring niets naar voren aan de Bosch kast
- Bijlagen
-
- Screenshot_20230823-154128.jpg (240.03 KiB) 1486 keer bekeken
- Peter_Maathuis
- Moderator
Beetje vreemde discussie: je weet toch wel of je de bovenste of de onderste knipperlichthendel in de auto hebt?
Als je cruise control wilt, moet je de hendel vervangen en een kabelboompje naar de ECU installeren.
Verder wordt bij de APK niet gekeken naar de temperatuursensors. De A2 heeft er twee (bekend als G2 en G62) in één behuizing. De ene voedt het instrumentenpaneel en de ander de ECU. De laatste kun je met VCDS uitlezen. Als die rare waarden afgeeft, zie je dat dus niet op je dashboard, maar dan kun je best startproblemen ervaren.
Wat je bedoelt met "Bosch kast" weet ik niet; klinkt niet als tool speciaal voor Audi.
Als je cruise control wilt, moet je de hendel vervangen en een kabelboompje naar de ECU installeren.
Verder wordt bij de APK niet gekeken naar de temperatuursensors. De A2 heeft er twee (bekend als G2 en G62) in één behuizing. De ene voedt het instrumentenpaneel en de ander de ECU. De laatste kun je met VCDS uitlezen. Als die rare waarden afgeeft, zie je dat dus niet op je dashboard, maar dan kun je best startproblemen ervaren.
Wat je bedoelt met "Bosch kast" weet ik niet; klinkt niet als tool speciaal voor Audi.