Airco/kachel werkt niet goed
Geachte medeforumgenoten.
De titel zegt het al, de airco/kachel van mijn 3L versie doet het niet meer zo als 'ie het hoort te doen.
Zo af en toe doet'ie het naar behoren, maar meestal laat het tegenwoordig te wensen over.
Kheb het forum al wat door zitten spitten, maar het is niet hetzelfde probleem als hier beschreven. http://www.audi-a2.nl/kachelweerstand-c ... -t912.html
Als ik bv de kachel op handbediening heb staan, en ik druk hem naar maximaal, lopen de streepjes op, maar zodra ik los laat, lopen de streepjes even rap weer terug, en komt er dus geen lucht uit de roostertjes.
Als 'ie het doet is de temperatuur wel goed.
Verder maakt het niet uit of ik hem op handbediening, automatisch of economisch heb staan..
Heeft iemand een idee wat dit kunnen zijn??
Alvast bedankt!!
De titel zegt het al, de airco/kachel van mijn 3L versie doet het niet meer zo als 'ie het hoort te doen.
Zo af en toe doet'ie het naar behoren, maar meestal laat het tegenwoordig te wensen over.
Kheb het forum al wat door zitten spitten, maar het is niet hetzelfde probleem als hier beschreven. http://www.audi-a2.nl/kachelweerstand-c ... -t912.html
Als ik bv de kachel op handbediening heb staan, en ik druk hem naar maximaal, lopen de streepjes op, maar zodra ik los laat, lopen de streepjes even rap weer terug, en komt er dus geen lucht uit de roostertjes.
Als 'ie het doet is de temperatuur wel goed.
Verder maakt het niet uit of ik hem op handbediening, automatisch of economisch heb staan..
Heeft iemand een idee wat dit kunnen zijn??
Alvast bedankt!!
- Smarty707
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Tis toch de kachelweerstand die het probleem veroorzaakt. Soms wordt dit probleem door anderen op een andere manier beschreven, vandaar dat je je eigen probleem er bijna niet in herkent.
Vervang deze weerstand en het probleem is opgelost. Is best zelf te doen.
Groetjes
Smarty707
Vervang deze weerstand en het probleem is opgelost. Is best zelf te doen.
Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
oke, dankjewel.
heb wat rond zitten struinen op internet, en als ik bij onderdelenlijn.nl krijg ik er 4 uit.
Nu heb ik airco, dus zal 1 van de 2 bovenste moeten kiezen.
Als je dan verder op de artikelcode klikt, kom je hier uit.
Ook heb ik er nog een op LRP Autorecycling gevonden.
Maakt het in principe niet uit welke ik neem, als er maar airco bij staat?
En heb je bij zulk soort bedrijven nog een soort van garantie oid??
mvg,
Maurits
heb wat rond zitten struinen op internet, en als ik bij onderdelenlijn.nl krijg ik er 4 uit.
Nu heb ik airco, dus zal 1 van de 2 bovenste moeten kiezen.
Als je dan verder op de artikelcode klikt, kom je hier uit.
Ook heb ik er nog een op LRP Autorecycling gevonden.
Maakt het in principe niet uit welke ik neem, als er maar airco bij staat?
En heb je bij zulk soort bedrijven nog een soort van garantie oid??
mvg,
Maurits
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Dus je wilt een gebruikte kachelweerstand van een sloopauto kopen incl. garantie?
Man, wees verstandig en koop een nieuwe bij de dealer. Dit is een slijtage-onderdeel en kost naar verhouding geen fluit. Straks is zo'n gebruikte weerstand over 6 maanden weer stuk... :roll:
Man, wees verstandig en koop een nieuwe bij de dealer. Dit is een slijtage-onderdeel en kost naar verhouding geen fluit. Straks is zo'n gebruikte weerstand over 6 maanden weer stuk... :roll:
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
[quote="lemoi"]volgens mij koste hij mij toen iets van 65 euro nieuw....ik zou voor een nieuwe gaan (dat heb ik dus gedaan
)[/quote]
Ben er nog steeds mee bezig, geen tijd enz., maar net naar de dealer gebeld, en meneer wil er €105,90 voor hebben..

Ben er nog steeds mee bezig, geen tijd enz., maar net naar de dealer gebeld, en meneer wil er €105,90 voor hebben..
[quote="mauritsvs"]Is pas nog gebeurt, geen meldingen vwb kachel/airco..[/quote]Just checking: zijn dan alle storingsgeheugens afgevraagd of alleen die van de motor? Andere units, zoals de ECC, hebben hun eigen geheugen. Met veel simpele testers kan alleen het motorstoringsgeheugen worden uitgelezen.