Bestuurdersstoel weggezakt

Discussie over het interieur van de A2
Plaats reactie
mister

04 dec 2011, 21:38 0 x

Dag A2 rijders,

Zoals de titel al aangeeft, is mijn bestuurdersstoel de zitting weggezakt. Je voelt een soort draad in de zitting. Rechts is ie nog perfect. (hard)

Ik heb even met dealer gebeld en die komt al gauw rond de 800 euro voor een nieuwe stoel.
Ik kan zo even niet zien wat de oorzaak ervan is. Misschien dat frame van hoogteverstelling kapot is. Of het schuim wat in de zitting zit helemaal versleten is.

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo zwaar. 70 kg maar :)

Weet anders iemand een goede stoffeerder in de buurt van Eindhoven. Misschien dat ik even dat kan proberen.

Alvast bedankt voor de tips...

P.S. Indien iemand nog een bestuurdersstoel heeft in de kleur grijs met hoogteverstelling wil ik ze graag kopen.
mister

06 dec 2011, 02:39 0 x

Pier,

Dank je wel voor de advertentie's. Dat zijn allemaal setjes stoelen. Ik heb maar 1 stoel nodig. Ik heb er een gevonden in Groenlo bij http://www.kleingunnewiek.com dit is een sloop voor jonge auto's. Ook nog is een mooie prijs. 75 euro + 20 euro verzendkosten.

Alleen nu zit ik met 1 ding. Hoe krijg ik de stoel los? Ik zie dat stoel is bevestigd met 4 grote torx schroeven. En er zit nog onder de stoel een 6 kantige schroef. Als ik de torx los schroef neem ik heel de rails mee. Als ik de 6 kantige losschroef alleen de stoel???

Iemand suggestie's? Foto's met uitleg welkom.

Als het goed is krijg ik de stoel morgen binnen.
Smarty707
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

06 dec 2011, 03:53 0 x

Allereerst de accu losnemen, ivm de airbag die in de rugleuning zit.
Airbagadapter losmaken,
stoel naar voren schuiven en de schroeven achteren losnemen
stoel naar achteren en de voorste schroeven losnemen.
Stoel eruitnemen. De rail is een onderdeel van de hele stoel en zit hoogstwaarschijnlijk ook aan die stoel die je gekocht hebt. Eventueel de airbag omzetten op de nieuwe stoel.
Pas op met de airbag bij het inbouwen.
Voordat je de accu weer aansluit EERST de auto op contact zetten zodat je niet door een defecte airbag getroffen wordt als je dat pas doet NADAT je reeds de accu hebt aangesloten!!
PS. laat die zeskantige schroef maar zitten, is niet nodig.

groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
mister

06 dec 2011, 13:07 0 x

Hoi Smarty,

Ik snap even het accu gedeelte niet helemaal. Dus accu los, stoel eruit, nieuwe stoel erin, contact aanzetten, accu aansluiten. Klopt dit? Als ik contact aanzet zonder accu gebeurt er toch niks???
Smarty707
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

06 dec 2011, 15:01 0 x

Het gaat erom dat als je eerst de accu aansluit en dan de kontaktsleutel omdraait nadat je de airbag losgehad hebt en er een fout gemaakt is met het monteren van die airbag dat ding kan ploffen.
Het aanzetten van het kontakt VOOR het aansluiten van de accu zou ik zeer zeker doen als je een vreemde/nieuwe airbag (al dan niet reeds gemonteerd in die nieuwe stoel) voor het eerst in gebruik neemt.
Tis altijd een risico met (onbekende) airbags........ het gaat 10 keer goed, maar je zult maar net die 11de keer op de bestuurdersstoel zitten......

Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
mister

31 dec 2011, 21:41 0 x

Dag A2 rijders,

Onlangs heb ik stoel binnen gekregen en gemonteerd. Alleen deze stoel is door de ongeluk dat ie gemaakt heeft niet meer goed. De zitting wiebelt als je met de auto over oneffenheden rijdt.

Dus weer gebeld met de sloop en mijn verhaal gedaan. Ze hadden nog 1 stoel liggen voor de A2 alleen een andere kleur. Dus die ik heb ik onderhand ook binnen. Alleen deze stoel heeft een andere kleur als de rest van het interieur.

Dit staat niet echt mooi. Het is lichtgrijs. Iets lichter als de normale wat ik eerst had.

Dus de goedkoopste manier op dit moment is om de stof van de andere stoel op de andere monteren. Is dit mogelijk? Heeft iemand dit wel is eerder gedaan? Want na telefonisch contact met een stoffeerder voor auto's kreeg ik een prijsopgave van 300 euro voor het overzetten van de bekleding.

Indien iemand uit omg. Eindhoven mij hiermee kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen. Uiteraard tegen vergoeding!

Ik houdt jullie op de hoogte...
Gompie

01 jan 2012, 18:57 0 x

Overzetten van bekleding moet te doen zijn! Ik heb hier een linkje over het inbouwen van
stoelverwarming en daar kun je zien hoe de bekleding wordt verwijderd.
Sukses, Gompie

http://www.leibbrands.de/Sitzheizung_nachruesten.pdf
Plaats reactie