Draaggewicht dubbele laadbodem

Discussie over het interieur van de A2
zoop

21 mei 2012, 11:54 0 x

Kan iemand met de dubbele laadbodem mij vertellen hoeveel belasting deze kan hebben? Kan ik er bijvoorbeeld gewoon kratjes bier en boodschappen op plaatsen? Ik zit namelijk te twijfelen of ik probeer een originele bodem op de kop te tikken, of een plaat hout van de bouwmarkt ga zagen.

Mijn auto is wel al voorzien van bevestigingspunten.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 mei 2012, 12:29 0 x

Wat ik zeker weet is dat de 2 (volle) boodschappenkratten die ik haal er zonder problemen op kunnen staan.

Theo
Ben_3L

21 mei 2012, 14:13 0 x

Ik heb er regelmatig een krat electronica, een volle fototas, statief, laptoptas/werktas op liggen, en heb nog nooit gemerkt dat de bodem ook maar enig zins door heeft gehangen. Kan dus redelijk wat hebben. Ik heb ook los een bagagebodem moeten aanschaffen aangezien deze ontbrak, en twijfelde ook of ik niet gewoon zelf een stuk hout op maat zou zagen. Ik heb 'm nu origineel en ben er erg over te spreken. Ziet er niet alleen mooier en origineler uit, maar de opklapfunctionaliteit is echt een pluspunt.

Welke kleur interieur heb je? Donkergrijs, lichtgrijs, beige of zwart?
zoop

21 mei 2012, 14:40 0 x

Lichtgrijs interieur. "Jammer" dat jullie aangeven dat het origineel zo mooi is, ik probeer namelijk geld te besparen in plaats van extra aan de auto uit te geven ;)
Ben_3L

21 mei 2012, 15:47 0 x

[quote="zoop"]Lichtgrijs interieur. "Jammer" dat jullie aangeven dat het origineel zo mooi is, ik probeer namelijk geld te besparen in plaats van extra aan de auto uit te geven ;) [/quote]

Oei, da's, weet ik uit ervaring, ook nog eens de moeilijkste kleur om te vinden.. Het is een afweging die je zelf moet maken natuurlijk: je zou ofwel bij een autosloop/recyclingsbedrijf een beige bodem aan kunnen schaffen voor 30-40 euro excl. ongeveer twee tientjes verzendkosten vanuit Duitsland, of zelf iets kunnen zagen. Of, zoals ik, wachten op een Ebay-auction van een bodem in de juiste kleur. Ik heb die van mij voor 25 euro gekocht geloof ik. Je moet een beetje geluk hebben.

Enkele weken geleden stond hier nog een beige bodem te koop, wellicht dat die er nog staat: http://lrp-autorecycling.de/. Audi A2 selecteren, dan zoeken op "ladeboden".
falcon

21 mei 2012, 19:58 0 x

Het is dat het aantal vierkante meters het niet toelaat, maar anders zou je er gerust een goed feestje op kunnen geven, zo stevig is 'ie... Het zijn in feite 3 stevige houten planken bekleed met tapijt. Ook de rails waar de bodem op ligt zit geweldig goed vast. Die moest ik laatst los schroeven tijdens het installeren van de bedrading vd trekhaak. Verbaasde me over de hoeveelheid en het formaat van de schroeven waarmee deze vast zit...
Romulus

21 mei 2012, 22:32 0 x

[quote="zoop"]"Jammer" dat jullie aangeven dat het origineel zo mooi is, ik probeer namelijk geld te besparen in plaats van extra aan de auto uit te geven ;) [/quote]Dan kun je maar beter met een grote boog heen lopen om liefhebbersfora zoals dit! :mrgreen:

Succes met de zoektocht en/of fröbelen, ik betwijfel of je het voor 25 euro met dezelfde degelijkheid gemaakt krijgt (maar ken het origineel verder niet).
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

22 mei 2012, 11:57 0 x

Ik heb ervaring met het zelf maken van de dubbele bodem, in mijn 1e A2 zat er n.l. geen in en dus ben ik zelf aan de gang gegaan!

Het probleem is dat het niet eenvoudig is om een (in drie delen inklapbare) bodem samen te stellen.(gaat ook wel wat aan onderdelen kosten indien je dit goed wilt doen)

Ik heb deze toentertijd uit één stuk gemaakt maar liep tegen het probleem aan dat deze niet even snel eruit te halen was, laat staan opklappen zoals de originele zodat je ook snel en optimaal gebruik kunt maken van de ruimte eronder.
(en dan heb ik het nog niet eens over het op een fatsoenlijke wijze vastzetten van de dragers aan de zijwanden!)

Toen ik uiteindelijk (in mij huidige) A2 die originele dubbele bodem zag dacht ik nog "indien ik dit van te voren had geweten dan was ik niet zelf eraan begonnen"!

Het is zonde van je tijd en moeite, iets meer uitgeven en gewoon een originele kopen is dus mijn advies!

Theo
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2012, 15:36 0 x

[quote="Thck"]Wat ik zeker weet is dat de 2 (volle) boodschappenkratten die ik haal er zonder problemen op kunnen staan.

Theo[/quote]
Bij 3 kratten (1/2) liters bier begon hij door te hangen, dus toch maar 1 eraf gehaald, ik schat een kilo of 25 kan het wel hebben.
audietje

22 mei 2012, 16:28 0 x

Mijn ervaring is dat als je veel bagage moet meenemen je beter de betreffende bodem thuis kan laten. Dan valt er meer te stouwen. Zeker als je dan een "fles lijm" meeneemt in plaats van het reservewiel.
Bij gewoon dagelijks gebruik is het wel handig die twee "bagagecompartimenten" Alle troep die je (ik) zoal meezeul (autopoetsmiddelen, olie in literverpakking (want 1.4 lust soms een slokje) ruitensproeiervloeistof, uiteraard m'n opblaasbaar reservewieltje enz. enz. gaat in het onderste vak.
Het bovenste vak blijft dan mooi op orde en leeg. Staat wel zo netjes en de wekelijkse boodschappentassen gaan er gemakkelijk in.
groet
audietje
Plaats reactie