Steun voor armen in A2 gedurende lange ritten...

Discussie over het interieur van de A2
Mc.Didi

03 mar 2013, 22:58 0 x

Wat ik nu wel vaststel en vooral op lange autosnelwegritten is dat er helemaal geen steun voor de armen is in zo'n A2.
Heb nochtans normaal figuur en lengte... kan mij moeilijk voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem

Links aan de kant van het raam is de afstand naar de deur te ver en rechts heb je ook helemaal niets... na een paar honderd kilometer flink vermoeiend in armen en schouders...ofwel moet je naar links op je stoel gaan zitten om op de raamrand te steunen wat dan weer geen goede zaak is voor de rug...

In mijn A2 zit een mottige zwarte stoffen armsteun die qua kwaliteit afbreuk doet aan de rest van mijn interieur en verder tot niets dient want veel te laag en bijgevolg steun nul... deze gaat er zeker uit van op het moment dat ik een degelijk en esthetisch verantwoord alternatief heb gevonden.

Heeft iemand hier al een afdoende oplossing voor gevonden ?

Heb er wel al de onderwerpen ivm. welke kopen op na gelezen doch daar zegt men niets over de eigenlijke steun...
Audi_gekkie

03 mar 2013, 23:46 0 x

Tja, als je netjes met je handen 10 voor 2 of tegenwoordig kwart voor drie rijdt dan heb je toch geen ondersteuning nodig?
Toegegeven het rijdt best relaxed om je armen lekker te laten steunen of zelfs je rugleuning in slaapstand te zetten, maar we zijn wel bezig met autorijden...

Voor je rechter arm is een oplossing die je nu ook hebt.
Je zou de nieuwe hoger kunnen zetten of de huidige kunnen ophogen.
Voor de linkerarm heb ik geen oplossing.
Lucas_A
Motortype: Weet ik niet

03 mar 2013, 23:52 0 x

[quote="Mc.Didi"]Wat ik nu wel vaststel en vooral op lange autosnelwegritten is dat er helemaal geen steun voor de armen is in zo'n A2.
Heb nochtans normaal figuur en lengte... kan mij moeilijk voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem

Links aan de kant van het raam is de afstand naar de deur te ver en rechts heb je ook helemaal niets... na een paar honderd kilometer flink vermoeiend in armen en schouders...ofwel moet je naar links op je stoel gaan zitten om op de raamrand te steunen wat dan weer geen goede zaak is voor de rug...

In mijn A2 zit een mottige zwarte stoffen armsteun die qua kwaliteit afbreuk doet aan de rest van mijn interieur en verder tot niets dient want veel te laag en bijgevolg steun nul... deze gaat er zeker uit van op het moment dat ik een degelijk en esthetisch verantwoord alternatief heb gevonden.

Heeft iemand hier al een afdoende oplossing voor gevonden ?

Heb er wel al de onderwerpen ivm. welke kopen op na gelezen doch daar zegt men niets over de eigenlijke steun...[/quote]

Wat is de lengte?
Mc.Didi

04 mar 2013, 00:07 0 x

Lengte 178cm... gewicht +/- 90 kg.

En wat die 10 voor 2 betreft... dat is mooi voor korte ritjes maar dat zie ik mij nog geen 400 km of meer doen langs de snelweg zonder steun en zonder pijn in armen, schouders of nek te krijgen, en nu spreek ik wel al uit ervaring, laat staan wat dat moet worden gedurende een tripje naar München of de Franse Rivièra... :cry:

Heb al een behoorlijk aantal verschillende wagens en merken achter de rug en dit is de eerste wagen die mij dit probleem stelt... :roll:

Rechts met een armsteun aangepast is hoogte is dit inderdaad al op te lossen maar links, daar moet ik eens goed over nadenken wat ik daar kan opvinden. :?:

En het gekste van al is dat dit denk ik op één na de kleinste wagen is die ik ooit heb gehad en dan nog is de afstand naar de deur te groot.... wie zegt dat er geen binnenruimte in een A2 zou zijn... :lol: :lol: :lol:

Ofwel ben ik wel te klein en zijn mijn armen net te kort om ontspannen met een A2 te kunnen rijden... :lol:
Audi_gekkie

04 mar 2013, 00:43 0 x

Voor nog geen 30 euro heb je een lederen incl. verzendkosten.
Tot 31cm in hoogte te verstellen.

http://www.ebay.de/itm/Armlehnen-Mittel ... 3f04930f22
Mc.Didi

04 mar 2013, 01:08 0 x

Bedankt Audi-Gekkie,

Tweemaal lezen is zoals altijd de boodschap...

In de titel vermeldt hij wel leder maar in de beschrijving blijkt het "kunstleder" te zijn of "veredelde plastiek" voor die prijs kon het ook niet anders...

Maar je hebt me wel in de goede richting gezet, gaan even bij Ebay rondneuzen wat er zoal op de markt is, in elk geval bedankt !
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2013, 09:02 0 x

Ik heb er eigenlijk geen last van. Ik kan met mijn linker arm wel gewoon op de portier steun komen, en gebruik die vaak genoeg. Nooit geen behoefte gehad aan zo'n steun tussen de stoelen is. Zit in de weg met schakelen (ik wil mijn arm vrij hebben aan de rechterkant) en met de handrem. En als het niet standaard in de auto zit, vind ik (haast) alle after-market steunen er niet uitzien. Je ziet gewoon, dat het niet origineel fabrieksaf in de auto hoorde. Je krijgt ook van die "oneigenlijke" bevestigingen. Daar is die armsteun in de bovengenoemde link weer zo'n mooi voorbeeld van.

Maar meestal heb ik het stuur aan de onderkant vast. Dat vind ik het prettigste sturen (alleen bij rechte stukken). Zodra ik wat actiever moet gaan sturen, dan is het de 10 voor 2 stand.
duitse degelijkheid

04 mar 2013, 15:53 0 x

Mijn idee Rinus ...net zo overbodig als cruise,maar oké ieder zijn ding !
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2013, 16:38 0 x

[quote="duitse degelijkheid"]Mijn idee Rinus ...net zo overbodig als cruise,maar oké ieder zijn ding ![/quote]

Yep, cruise control. Heb je eigenlijk niets aan hier in Nederland. Overgewaaide optie uit de USA, waar je mijlen en mijlen lang dezelfde snelheid aan kan houden, maar dat hier dus gewoon niet kan, omdat het hier zoveel drukker op de weg is.
Audi_gekkie

04 mar 2013, 17:54 0 x

[quote="Rinus"][quote="duitse degelijkheid"]Mijn idee Rinus ...net zo overbodig als cruise,maar oké ieder zijn ding ![/quote]

Yep, cruise control. Heb je eigenlijk niets aan hier in Nederland. Overgewaaide optie uit de USA, waar je mijlen en mijlen lang dezelfde snelheid aan kan houden, maar dat hier dus gewoon niet kan, omdat het hier zoveel drukker op de weg is.[/quote]

Ik rijd hier in het oosten zeker 90% op de cruise!
Zelfs binnen de bebouwde kom. ;)
Plaats reactie