Veel lawaai tijdens rijden open ramen

Discussie over het interieur van de A2
Audi_gekkie

20 jun 2013, 00:14 0 x

Heb vanmiddag bewust een tijdje met de voorste zijramen open gereden om de grootste warmte kwijt te raken voordat ik de airco aan zou zetten.
Tjonge jonge, ik heb een echt minpunt aan de A2 ontdekt.
Wat maakt de auto vanaf 70km/pu een enorm lawaai. Dit heb ik bij mijn andere Audi's en ook andere merken nooit gehad.
Het begint echt oorverdovend te bulderen.

Tijdens het rijden ben ik wel achtergekomen hoe dat komt.
Tussen de ruimte tussen de zijspiegels en de carrosserie ontstaat zo'n sterke luchtstroom dat deze keihard op de het raamstijl van de deur komt.
Als ik mijn hand voor de ruimte tussen zijspiegel en carrosserie houdt, dan is er een aangenaam windgeruis.
Eigenlijk had Audi de vorm van de zijspiegels iets anders moten maken.

Hebben jullie dat ook ervaren van dat lawaai?
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 jun 2013, 00:35 0 x

Ik heb het zelf ook ervaren, probeer het geruis te voorkomen door de achterste ramen een heel klein stukje te openen.
Mijn A2 heeft elektrische ruitbediening achter, is voor zulke momenten een voordeel ... 8-)

Is trouwens al een topic over: http://www.audi-a2.nl/post13071.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

20 jun 2013, 00:43 0 x

@Peter_Audi_A2
Oké dat topic is net "voor mijn tijd" hier op het forum.
Had niet verwacht dat daar iets over geschreven zou zijn. :oops:

Wat Rinus zegt een subwoofer is een goede omschrijving!

Ik ben er wel van overtuigd dat het door de ruimte tussen zijspiegel en carrosserie komt.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 jun 2013, 10:27 0 x

Als je op de provinciale weg rijdt, en je daar netjes aan de max. snelheid houdt, valt het wel mee. Op de snelweg is het een crime. maar dan doe ik of een achterruitje een klein stukje open, of ik rij met het raam maar een klein stukje open. Dan gaat het allemaal wel.

Maar met je arm naar buiten hangen tijdens het rijden, dat is geen doen. :D (niet dat ik dat doe, hoor)
duitse degelijkheid

20 jun 2013, 18:30 0 x

Ik ontkom er sowieso niet aan , zeker met die hitte , ik heb n.l. geen airco !!
Ook geen strbkr. trouwens....wel erg basic vinden jullie niet.
ik heb van die zijspoilertjes/schermpjes gehad maar daardoor waren iedere keer de elek. ramen ( alleen voor :evil: ) van slag.
In het vervolg geen auto meer voor mij zonder airco of strbkr......voor de rest niets dan lof voor mijn 1.2 TDI
CvP
Motortype: (nog) geen Audi A2

20 jun 2013, 19:29 0 x

Ik herken dat en heb er ook last van. Airco aanzetten is een optie maar daardoor gaat het brandstof verbruik weer omhoog. Daarnaast geven open ramen vaak een stuk prettiger klimaat dan de airco.
De "gaten" tussen de carrosserie en de spiegel geven dus niet alleen windruis onder normale omstandigheden maar ook de dreun bij het rijden met open ramen.
Weet iemand of er afdekklepjes oid leverbaar zijn waarmee je dit dicht kan zetten?
Audi_gekkie

20 jun 2013, 19:38 0 x

[quote="duitse degelijkheid"]Ik ontkom er sowieso niet aan , zeker met die hitte , ik heb n.l. geen airco !!
Ook geen strbkr. trouwens....wel erg basic vinden jullie niet.
ik heb van die zijspoilertjes/schermpjes gehad maar daardoor waren iedere keer de elek. ramen ( alleen voor :evil: ) van slag.
In het vervolg geen auto meer voor mij zonder airco of strbkr......voor de rest niets dan lof voor mijn 1.2 TDI[/quote]

Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom de elektrische ramen van slag raken door die windschermpjes.
Waarom heb je er dan één gekocht zonder strbkr en airco?
Ben je zo'n zuinigheidsfreak op het gebied van brandstofverbruik? :lol:
Audi_gekkie

20 jun 2013, 19:41 0 x

[quote="CvP"]Ik herken dat en heb er ook last van. Airco aanzetten is een optie maar daardoor gaat het brandstof verbruik weer omhoog. Daarnaast geven open ramen vaak een stuk prettiger klimaat dan de airco.
De "gaten" tussen de carrosserie en de spiegel geven dus niet alleen windruis onder normale omstandigheden maar ook de dreun bij het rijden met open ramen.
Weet iemand of er afdekklepjes oid leverbaar zijn waarmee je dit dicht kan zetten?[/quote]

Heb jij het ook getest, dat als de het gat afdekt de "woofer" stopt?
Nee er zijn geen afdekklepjes leverbaar.
Uiteraard zal dan de luchtweerstand toenemen mocht je ze wel afschermen. ;)
rolf

20 jun 2013, 20:52 0 x

[quote="CvP"] Airco aanzetten is een optie maar daardoor gaat het brandstof verbruik weer omhoog. Daarnaast geven open ramen vaak een stuk prettiger klimaat dan de airco.[/quote]

Met open ramen open resulteert ook in een hoger verbruik.
Een onprettig klimaat komt vaak door dat de airco "te koud" gezet wordt of het interieur filter en/of de verdamper smerig is.
Bij een buiten temperatuur van 30-35 graden is het inderdaad niet fijn als de ECC op 19 of 20 graden staat.

Als je een pollenalergie hebt is een airco een zegen.............het enige is dat de lucht wel eens droog kan worden, maar dat merk ik alleen als je uren lange ritten maakt.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

20 jun 2013, 20:56 0 x

[quote="Rinus"]Als je op de provinciale weg rijdt, en je daar netjes aan de max. snelheid houdt, valt het wel mee. Op de snelweg is het een crime. maar dan doe ik of een achterruitje een klein stukje open, of ik rij met het raam maar een klein stukje open. Dan gaat het allemaal wel.

Maar met je arm naar buiten hangen tijdens het rijden, dat is geen doen. :D (niet dat ik dat doe, hoor)[/quote]

Dat is toch typisch de Opel Manta stijl van rijden ... ;)

Is de opening tussen de spiegel en de deur niet bedoeld om de de zijruiten schoon te houden bij regen?
De luchtstroom blaast dan de regendruppels weg.
Dit omdat de A2 (zoals bijna alle auto tegenwoordig) geen regengootjes meer heeft.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie