een rammel onder het dashboard

Discussie over het interieur van de A2
Plaats reactie
friese hengst

10 apr 2010, 12:32 0 x

hallo allemaal.

doordat ik nu al 9 weken op krukken loop, en dus in de a2 naast mijn vrouw zit
heb ik een vreemd bij geluid ontdekt onder het dashboard aan de bijrijders kant.
het is net of zit er iets los.
zijn er meer van jullie die dit opgemerkt hebben.
als je langzaam rijd, is het het beste te horen.
laag in toeren bedoel ik dan.
zal mij benieuwen of er meer zijn.

vr gr wieger.
Gerrit-Jan

12 apr 2010, 22:58 0 x

rammeltjes, piepjes, kraakjes, tikjes, knarsjes en al dat soort geluiden zijn Audi A2 eigen :lol:
j.hoeben1

13 apr 2010, 00:20 0 x

[quote="Gerrit-Jan"]rammeltjes, piepjes, kraakjes, tikjes, knarsjes en al dat soort geluiden zijn Audi A2 eigen :lol:[/quote]

Hoi,
Dan heb ik speciale uitvoering!! Ik heb al meerdere keren gedacht van, er rammelt of piept of knarst werkelijk niets aan deze wagen, zelfs als ik over een slechte weg rijd, helemaal niets. Dus Gerrit-Jan dat klopt niet helemaal wat jij zegt.

Groetjes,
Sjors
Romulus

13 apr 2010, 00:31 0 x

Ik moet zeggen dat ik me ook meer herken in Sjors' verhaal dan dat van jou, Gerrit-Jan. Maar dat is misschien wishful thinking, onze A2 zit nog in zijn proeftijd want pas een maand bij ons. :lol:
Nee gekheid, ik heb me al vaak verbaasd over de soliditeit. Ondanks dat hij nog stugger is dan de Golf die we hadden, maakt hij nog minder geluidjes. Deze auto zit echt goed in elkaar!
Gerrit-Jan

13 apr 2010, 00:35 0 x

[quote="Romulus"]Ik moet zeggen dat ik me ook meer herken in Sjors' verhaal dan dat van jou, Gerrit-Jan. Maar dat is misschien wishful thinking, onze A2 zit nog in zijn proeftijd want pas een maand bij ons. :lol:
Nee gekheid, ik heb me al vaak verbaasd over de soliditeit. Ondanks dat hij nog stugger is dan de Golf die we hadden, maakt hij nog minder geluidjes. Deze auto zit echt goed in elkaar![/quote]

haha, t was ook niet zozeer dat die van mij het nou juist wel doet, maar las er een heleboel over bij freunde! dit omdat ik op zoek ging naar de oorzaak dat die van mij in het vooronder piepte en knarste!

dit bleek een stabilisatorstang te zijn die bij de A2 (ik geloof dikwijls) leidt tot deze geluidjes :)

Groeten!
friese hengst

13 apr 2010, 11:13 0 x

ik heb gister ontdekt waar het weg kwam.
moterkap verwijderen, en waar hij bij het raam in de geleiders valt rammel hij.
dit heb ik opgelost door middel van er vet in smeren.
en voor de goede orde, dit alles heeft mijn vrouw gedaan.
@lf

13 apr 2010, 11:28 0 x

Toevallig dat ik ook tgv een gezondheidsprobleem een aantal maanden op de bijrijdersstoel moet plaatsnemen (nog 15 dagen!). Ook bij mij aan de rechterzijde een kraak/piep/rammeltje. Niet hard maar wel irritant, je gaat er op letten. Je hoor het vooral bij lagere snelheden en het lijkt er op dat het minder is wanneer het wat warmer is. Wat zijn oplossingen bv bij de stabilisatorstang? Ik zal voor de zekerheid ook naar de motorkap kijken (beetje smeren)
Plaats reactie