Vochtige deuren
Al mijn deuren van mijn audi A2 hebben behoorlijk last van vocht aan de onderste strook van de binnenkant. Met name de twee achterdeuren zijn zo vochtig dat er enkele paddestoelen op groeide. Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dat kan oplossen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Waarschijnlijk heeft iemand deze deuren al eens uit elkaar gehaald en niet goed gemonteerd.
Er kan en drukklemmetje zijn vergeten ,daardoor kan er water achter de bekleding lopen.
Of de alu plaat waar de raam mechaniek op zit niet goed terug geplaatst .
Wat je kan doen is de panelen eraf halen , de gaten van de drukkers afplakken en dan de auto afspuiten .
Dit ff met 2 man doen is makkelijker.
succes!
Er kan en drukklemmetje zijn vergeten ,daardoor kan er water achter de bekleding lopen.
Of de alu plaat waar de raam mechaniek op zit niet goed terug geplaatst .
Wat je kan doen is de panelen eraf halen , de gaten van de drukkers afplakken en dan de auto afspuiten .
Dit ff met 2 man doen is makkelijker.
succes!
We hebben de audi al 2,5 jaar en nooit last gehad, vind het raar dat we er nu pas last van hebben. Een vergeten deurklemmetje lijkt me dus wat raar.
Kunnen de deurrubbers niet wat versleten zijn geraakt? Of horen die langer mee te gaan dan 14 jaar?
Kunnen de deurrubbers niet wat versleten zijn geraakt? Of horen die langer mee te gaan dan 14 jaar?
- Audi_gekkie
[quote="pocoloco"]
laat me raden de paddenstoelen zitten aan de onderzijde van je deur bekleding??[/quote]
Dat zegt hij wel: "vocht aan de onderste strook van de binnenkant."
Wat pololoco zegt, demonteren en je ziet het probleem.
De ramen van de achterste deuren zijn neem ik aan wel goed gesloten?
laat me raden de paddenstoelen zitten aan de onderzijde van je deur bekleding??[/quote]
Dat zegt hij wel: "vocht aan de onderste strook van de binnenkant."
Wat pololoco zegt, demonteren en je ziet het probleem.
De ramen van de achterste deuren zijn neem ik aan wel goed gesloten?
Bedankt voor al jullie antwoorden.
Heb de deuren samen met een maat (die bij voor een autogarage werkt) gedemonteerd en de pakkingen die het water moeten tegenhouden waren versleten. We hebben ze netjes afgekit en de afvoer gaatjes weer vrij gemaakt zodat het water goed weg kan. De panelen ga ik als t wat beter weer is nog even goed schoonmaken.
Begreep trouwens van die maat dat dit een veel voorkomend probleem is bij Volkwagens en Audi's maar had er hier nog nooit wat over gelezen.
Heb de deuren samen met een maat (die bij voor een autogarage werkt) gedemonteerd en de pakkingen die het water moeten tegenhouden waren versleten. We hebben ze netjes afgekit en de afvoer gaatjes weer vrij gemaakt zodat het water goed weg kan. De panelen ga ik als t wat beter weer is nog even goed schoonmaken.
Begreep trouwens van die maat dat dit een veel voorkomend probleem is bij Volkwagens en Audi's maar had er hier nog nooit wat over gelezen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Fijn dat het opgelost is, maar wat fotomateriaal was wel interessant geweest? Dan had je de primeur gehad om het forum met zinvolle informatie aan te vullen ;-)
Toch handig zo'n maat!
Toch handig zo'n maat!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
[quote="Rinus"]Waar komt nu het water / vocht eigenlijk vandaan?. Van boven af (via de ramen) of ergens anders vandaan? Dat lees ik nergens.[/quote]
Er komt altijd water in een deur Rinus ,via de ruit rubbers en snorlijst.
Daarom zit er in een deur ook waterafvoer en is de binnenzijde bij auto,s afgedekt met plastic en bij de a2 met het alu deel .
Dit geeft wel eens lekkage ,meestal als het portier een keer open geweest is en niet goed terug geplaatst is.
Er komt altijd water in een deur Rinus ,via de ruit rubbers en snorlijst.
Daarom zit er in een deur ook waterafvoer en is de binnenzijde bij auto,s afgedekt met plastic en bij de a2 met het alu deel .
Dit geeft wel eens lekkage ,meestal als het portier een keer open geweest is en niet goed terug geplaatst is.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
je kan de alu plaat (is je ruitmechaniek) ook zonder los te halen rondom afkitten met ..... alles dat plakt en afdicht.
word nog wel eens met ruitenkit gedaan.
voordeel; gegarandeerd waterdicht!
nadeel; als het ooit weer open moet word je gek van die kit.......
vergeet ook niet dat er geen enkel gaatje in die alu plaat mag zitten, er zitten er diverse maar daar gaan clips in van o.a. de kabelboom.
evt overgebleven gaatjes afplakken met ducktape.
de speaker wil ook nog wel eens lekken, vooral als er andere dan origineel zijn ingebouwd. (vorige week nog eentje binnen gehad, speakers zelf ingebouwd want dat was goedkoper...... nu moest hele interieur er uit om de auto te drogen en de deuren weer uit elkaar om alles weer netjes met afdicht pakkingen te monteren)
tussen de speaker en de houder maar ook tussen de houder en de alu inbouwplaat moet afdichting zitten.
het belangrijkste is de onderste rand en dan aan beide zijdes zo´n 30cm omhoog, dit moet echt geheel waterdicht zijn om lekkages te voorkomen.
word nog wel eens met ruitenkit gedaan.
voordeel; gegarandeerd waterdicht!
nadeel; als het ooit weer open moet word je gek van die kit.......
vergeet ook niet dat er geen enkel gaatje in die alu plaat mag zitten, er zitten er diverse maar daar gaan clips in van o.a. de kabelboom.
evt overgebleven gaatjes afplakken met ducktape.
de speaker wil ook nog wel eens lekken, vooral als er andere dan origineel zijn ingebouwd. (vorige week nog eentje binnen gehad, speakers zelf ingebouwd want dat was goedkoper...... nu moest hele interieur er uit om de auto te drogen en de deuren weer uit elkaar om alles weer netjes met afdicht pakkingen te monteren)
tussen de speaker en de houder maar ook tussen de houder en de alu inbouwplaat moet afdichting zitten.
het belangrijkste is de onderste rand en dan aan beide zijdes zo´n 30cm omhoog, dit moet echt geheel waterdicht zijn om lekkages te voorkomen.