Hulp gevraagd CC hendel vervangen

Discussie over het interieur van de A2
Ivocare

08 jun 2014, 12:55 0 x

Heren,

Ik heb bij Marja CC laten inbouwen. Eigenlijk wil ik al een tijd deze vervangen voor het nieuwe model. Is dit makkelijk zelf te doen en kan ik gewoon de huidige kabels blijven gebruiken? Misschien kan hier iemand mij hier mee helpen. Mijn grootste zorg is het verwijderen van het stuur.

Is onderstaand onderdeel echt origineel VAG?
http://www.cum-cartec-shop.de/product_i ... tsatz.html

Bedankt!
foppe

08 jun 2014, 13:39 0 x

Hij ziet er wel goed uit zo op het eerste gezicht.

een klein stappenplannetje:
1) accu los (of tenminste sleutel uit het contact) ivm de airbag.
2) stuur kwartslag draaien en met torx 30 schroefje boven en onder los
stuur eraf, daar heb je een speciale torx voor nodig, het is geen torx, maar een multibit 12mm
3) onderkap losschroeven boven kap lostrekken
4a) klem van de hendels los draaien en beide hendels eraf halen.
4b) stekkers loshalen
5) dan heb je de hendels in je handen, rechts in het midden van het gat zit een klik verbinding. Induwen met een schroevedraaier en één hendel naar voren en naar achteren schuiven.
6) nieuwe hendel erop klikken en de boel weer aansluiten.

Ik denk dat je dezelfde stekker weer kunt gebruiken.
Ivocare

08 jun 2014, 17:58 0 x

Ok,

dit ga ik niet in mijn eentje doen dus zonder de VCDS software om alles weer te wissen mocht ik een fout maken.
Ik zal eens kijken of iemand mij kan helpen, misschien rij ik weer langs Marja.
Iemand in de buurt van Oosterhout met twee rechter handen en de juiste software?

Bedankt alvast voor de reacties!

Ivo
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 jun 2014, 18:38 0 x

Succes ermee in ieder geval :)

Ik laat binnenkort ook een cruise control inbouwen, maar heb besloten om dat maar bij Car-cumtec te laten doen (hetzelfde type als waar hier naartoe gelinked is trouwens). Scheelt weer verzendkosten en het aanschaffen van een extra bitje.

Hebben ze bij Marja trouwens ook niet de nieuwe hendel? Wellicht dat je je oude weer kunt inwisselen.
Ivocare

09 jun 2014, 00:04 0 x

Ga ik navragen,

als ik ze te pakken krijg ;-)
Willie60

10 jun 2014, 00:20 0 x

@foppe
@laudeamus-A2

-Hebben jullie de cc werkend in de 1.2 tdi 3L
-jullie hebben de handle met aansluitkabel gekocht bij cum-cartec:
Audi A2 3L GRA Tempomat Nachrüstsatz Art.Nr.:GRA8Z3L 145 euro

-hebben jullie daar ook de computer laten programmeren?

Nu wil ik ook zo'n set inbouwen,
Inbouwen is voor mij geen probleem plus ik wil het ook zelf gaan ophalen bij Cuma omdat ik er niet al te ver voor hoeft te rijden en ik toch regelmatig in Duitsland kom.
foppe

10 jun 2014, 00:58 0 x

Ik moet nog even een weekje wachten hoor, de kabel boel zit ingebouwd en aangesloten, maar de ECU moet nog aangepast worden. Dat gaat als het goed is volgende week gebeuren.

Ik heb bij de sloop uit een passat een stukkie kabeltje weggeknipt, verlengd en gesoldeerd op de ECU. Dit is vrij gemakkelijk te doen als je een beetje kan solderen, ik zal binnenkort wel een howto schrijven. De foto's liggen klaar.

Alleen bij de 3L moet de ECU worden geflashed, standaard is de CC gedisabled namelijk. Er moet ergens een bitje worden geschreven en dan kan je met VAGCOM met 11463 de CC activeren.

met een gewone A2 hoeft dit niet, dan kun je meteen met VAGCOM met 14463 de CC activeren.
Willie60

10 jun 2014, 01:29 0 x

Weer een stuk meer informatie :)

Maar wat hebben jullie bij cuma dan gekocht, die handle van 145 euro ? = incl programmeren
Nijssen

10 jun 2014, 10:43 0 x

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden bij Cum Cartech een leen ECU gekregen, die kon ik dan omwisselen en heb mijn eigen opgestuurd. Paar weken later de mijn geflashte ECU weer netjes terug gekregen. Stuur je hun ECU weer terug en krijg je de borg weer teruggestort. Werkt prima :) .

Met de inbouwhandleiding van hun is het ook prima zelf te doen, wel even secuur werken en geen twee linker handen hebben voor wat betreft electronica. Dit setje heb ik toen besteld bij hun: http://www.cum-cartec-shop.de/product_i ... tsatz.html

Ik heb er toen die fijnere hendel bij gekregen met wip-schakelaar.
Willie60

10 jun 2014, 20:30 0 x

@laudeamus
57 euro dus voor deze ipv 145 euro omdat ze de ecu niet hoeven te flashen ?
Plaats reactie