Graag wil ik airco in mijn a2 1.2 tdi en wil daarvoor niet mijn a2 omruilen tegen een met airco want de mijne is hangeschakeld.
Ik heb nog een andere a2 staan met airco die ik er wel uit kan halen.
Wie weet of dit mogelijk is en wat de aandachtspunten zijn zoals de kabelboom.
En of het plug en play is qua bedrading
airco overzetten
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb niet gehoord van iemand die succesvol airco heeft ingebouwd in een A2 zonder airco; te complex. Je zult moeten denken aan het vervangen van de dynamo, inbouwen compressor, condensor, radiator, slangen. Maar dan ook nog aan het inbouwen van alle temperatuursensoren en stelkleppen. Waarschijnlijk betekent dat het gehele dashboard demonteren.
Het is in theorie denk ik wel mogelijk (met veel tijd en geduld), maar waarschijnlijk is een versnellingsbak verwisselen simpeler helaas...
Het is in theorie denk ik wel mogelijk (met veel tijd en geduld), maar waarschijnlijk is een versnellingsbak verwisselen simpeler helaas...
Ik heb een complete a2 staan waarvan ik de airco wil demonteren en overzetten.
Het werk maakt mij niet veel uit. Is de bedrading van een a2 zonder airco gelijk aan een met airco.
Het mechanische gedeelte stelt niet heel veel voor. Ik vraag me alleen af of de draadboom van de arco niet verweven is met de overige draden van de auto.
Het werk maakt mij niet veel uit. Is de bedrading van een a2 zonder airco gelijk aan een met airco.
Het mechanische gedeelte stelt niet heel veel voor. Ik vraag me alleen af of de draadboom van de arco niet verweven is met de overige draden van de auto.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Zoals @@Spinazie al aangaf is het te doen. Veel werk maar wel te doen. En beter duur dan niet te koop, toch?
Je moet wel een schema ter hand nemen. Want de kabelboom zal niet los zijn verwacht ik. Met een schema kan je zelf een kabelboom maken, de kabelboom zonder airco is natuurlijk niet gelijk met een A2 met airco. Hoe kan dat ook anders?
Gezien het feit dat je een A2 hebt met airco zou ik gewoon beginnen met demonteren en kijken hoe ver je komt met de kabelboom. Alle stekkers heb je al, die zijn al een vermogen waard. Als je het schema hebt hoef je alleen de verbindingen aan te leggen. Klonkt simpel maar je bent wel even bezig. Heb je vcds? Dat heb je wel nodig om eea in te leren als al het fysieke werk is gedaan.
Ik benijd je niet en zou het advies volgen om dan gewoon de bak te wisselen als je in de 3L handgeschakeld wil blijven rijden.
Succes!
Je moet wel een schema ter hand nemen. Want de kabelboom zal niet los zijn verwacht ik. Met een schema kan je zelf een kabelboom maken, de kabelboom zonder airco is natuurlijk niet gelijk met een A2 met airco. Hoe kan dat ook anders?
Gezien het feit dat je een A2 hebt met airco zou ik gewoon beginnen met demonteren en kijken hoe ver je komt met de kabelboom. Alle stekkers heb je al, die zijn al een vermogen waard. Als je het schema hebt hoef je alleen de verbindingen aan te leggen. Klonkt simpel maar je bent wel even bezig. Heb je vcds? Dat heb je wel nodig om eea in te leren als al het fysieke werk is gedaan.
Ik benijd je niet en zou het advies volgen om dan gewoon de bak te wisselen als je in de 3L handgeschakeld wil blijven rijden.
Succes!
Ik ben nu het een en ander aan het uitzoeken en kijken wat er precies moet gaan gebeuren. Zoals al eerder is aangegeven alles is mogelijk maar als het allemaal ook nog over de ecu en ik deze hiervoor zal moeten aanpassen dan is de ombouw naar handschakel net zo tijdrovend.
Ook ben ik in het bezit van vcds en elsawin.
Op etka is te zien dat de kabelboom van de airco niet verweven is met de rest.
hieronder is nummertje 15 de aansluiting van de compressor.
deze zit er niet op.

Hieronder is de bedrading van het airco systeem.
Echter zijn dit de kabels die in het interieur zijn aangesloten aan de regeleenheid en de sensoren en stelmotoren.

Ook ben ik in het bezit van vcds en elsawin.
Op etka is te zien dat de kabelboom van de airco niet verweven is met de rest.
hieronder is nummertje 15 de aansluiting van de compressor.
deze zit er niet op.

Hieronder is de bedrading van het airco systeem.
Echter zijn dit de kabels die in het interieur zijn aangesloten aan de regeleenheid en de sensoren en stelmotoren.

- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Er zijn ook originele 1.2 Tdi met Airco geleverd dus op de DVD set, alleen met Windows XP of 7 uit te lezen kun je alle info vinden, ook alle knoppen overzetten en paar dagen in half gesloopte auto rijden is mijn ervaring maar het kan wel.
De 1.4 BBY zonder heeft het er nu ook in zitten, blijkbaar vonden ze normale kachel voor een auto met OSS voldoende maar ik niet.
De 1.4 BBY zonder heeft het er nu ook in zitten, blijkbaar vonden ze normale kachel voor een auto met OSS voldoende maar ik niet.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik heb de kabel en Airco uit een AUA gehaald en in de BBY geplaatst en de ECU even programma aangepast maar weet niet of de 1.2 Tdi hetzelfde heeft.....
Wel staat op de DVD alles wat je nodig hebt en dat gevolgd.
Dit is inmiddels al jaartje terug en weet niet precies meer wat ik en mijn zoon gedaan hebben.
Ik heb Airco deel en Dashboard gedaan en hij het instellen ECU via OBD II / USB kabel naar laptop.
Het werkte goed en ben de kachel aanpassen was met AUA en BBY gelijk dus ik kon alles zien en wist alles wat ontbrak overzetten... goed kijken en heb inmiddels al zoveel gedaan dat ik niet meer precies weet, maar ik had na demontage een losse kabelboom en die van AUA in de BBY geprikt na eerst foto''s maken zodat ik weet welke waar hoorde!
Deze telefoon is gesneuveld dus kan ook niets meer hier plaatsen helaas.
Wel staat op de DVD alles wat je nodig hebt en dat gevolgd.
Dit is inmiddels al jaartje terug en weet niet precies meer wat ik en mijn zoon gedaan hebben.
Ik heb Airco deel en Dashboard gedaan en hij het instellen ECU via OBD II / USB kabel naar laptop.
Het werkte goed en ben de kachel aanpassen was met AUA en BBY gelijk dus ik kon alles zien en wist alles wat ontbrak overzetten... goed kijken en heb inmiddels al zoveel gedaan dat ik niet meer precies weet, maar ik had na demontage een losse kabelboom en die van AUA in de BBY geprikt na eerst foto''s maken zodat ik weet welke waar hoorde!
Deze telefoon is gesneuveld dus kan ook niets meer hier plaatsen helaas.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?