Hoe krijg ik mijn middenconsole los!?

Discussie over het interieur van de A2
Gerrit-Jan

30 aug 2009, 14:46 0 x

Beste mensen

ik ben onlangs begonnen met het aansluiten van een Parrot Mki9100 in mijn audi A2

echter liep ik al tegen het eerste probleem aan voordat ik er mee begonnen was, waar is de ignition cable!? ofwel een + stroom na het inschakelen van het contact.. Helaas niet aanwezig, dus zelf maar een getrokken vanuit de bak vol electronica onder de mat bij de bestuurders stoel! resultaat: gelukt! (zie foto ;) ) http://www.audi-a2.nl/gallery/image.php ... mage_id=50
volgende probleem waar ik hopelijk wat hulp bij kan krijgen is het volgende.
ik wil graag het display van de carkit achterop de middenconsole hebben, dus achter het vierkante vlak wat er bovenop zit. om genoeg ruimte te creeren om de stekker van het display tussen de middenconsole en het dashboard door te krijgen moet ik de middeconsole dus ongeveer 1CM los krijgen!
dus nu de vraag: HOE krijg ik in vredesnaam die middenconsole los!!?? :s hock:

ik hoop dat een van jullie hier een andwoord op heeft!

alvast bedankt!
Peter

01 sep 2009, 10:25 0 x

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt, een plaatje verduidelijkt een hoop.
Gerrit-Jan

02 sep 2009, 00:15 0 x

oke :)

ik heb even een foto gemaakt en hier en daar door middel van verschillende kleuren het een en ander verduidelijkt.

simpel gezegt wil ik de console in het rode kader ietsje los krijgen.
ik wil dit gaan doen omdat ik het scherm van mijn karkit ( Parrot Mki9100) op de plaats van de blauwe markering wil plaatsen.
omdat er een kabel naar dit scherm loopt wil ik dus de middenconsole iets los maken om deze kabel door de naad (aangegeven met een groene pijl) te laten lopen! hiermee bedoel ik dus niet de naad van het vierkante vlak bovenop de console maar de naad waar de console aansluit op de rest van het dashboard.

hoop dat het zo ietsje duidelijker is :)

Groeten,
Gerrit-Jan

Afbeelding
Peter

02 sep 2009, 15:50 0 x

Dat platte (rood omkaderde deel) is dat niet een vast onderdeel van het dashboard ? Wel een leuke plek om een "vaste" opklapbare navi in te bouwen.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 sep 2009, 17:34 0 x

Hoi Gerrit Jan, compleet eraf weet ik niet, maar wel dat de luchtroosters ervanaf kunnen, en ik denk dat je dan ook bij de rest kunt. Je moet eerst de 2 opvulplaatjes links en rechts naast de radio verwijderen, daarachter zitten elk 2 schroefjes, deze losdraaien en je kunt het rooster verwijderen. veel succes ermee
Gerrit-Jan

03 sep 2009, 00:30 0 x

[quote="chipsoer"]Hoi Gerrit Jan, compleet eraf weet ik niet, maar wel dat de luchtroosters ervanaf kunnen, en ik denk dat je dan ook bij de rest kunt. Je moet eerst de 2 opvulplaatjes links en rechts naast de radio verwijderen, daarachter zitten elk 2 schroefjes, deze losdraaien en je kunt het rooster verwijderen. veel succes ermee[/quote]

AH geniaal :)

ik ben er nog niet weer mee bezig geweest maar ik denk dat ik het aankomende zaterdag toch weer ga proberen!!

als het allemaal gelukt is en op zn plek zit dan zal ik ff wat foto's posten!

groeten en bedankt
Gerrit-Jan

22 sep 2009, 17:09 0 x

Nou,

na veel wrikken en wroeten in het taaie dashboard van mijn A2 is het dan toch allemaal gelukt!

het aansluiten van de Parrot Mki 9100 was nog wel het meest eenvoudige.

even een Contactslot-Plus trekken onder de mat vandaan en daarna de parrot aansluiten op de ISO connectoren achter de radio en het werkte allemaal prima!

De middenconsole heb ik overigens niet meer los gekregen en moest daarom een radicale beslissing nemen....

nodig:

- lef
- schaar
- een priem
- soldeerbout
- tape

afijn, ik heb dus in de rand acter de middenconsole een priem gelpaatst en deze (met geweld ;) ) door de rand gemept! daarna de kabel van het display van de parrot afgeknipt en door het gaatje gedrukt.
eenmaal met de kabel aangekomen achter de radio heb ik alle aderen van de kabel weer aan elkaar gesoldeerd en netjes afgeplakt.

Tevens mijn A2 even voorzien van een fraaie Concert 2 afkomstig uit een TT, werkt overigens ook prima!!

zie foto's :)

groeten!
@lf

22 sep 2009, 21:59 0 x

Nou Gerrit Jan. ondanks het priemgeweld ziet het er netjes uit hoor! Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil :)

De concert 2 ziet er overigens ook netjes uit.
Johan

06 mar 2010, 15:22 0 x

Ziet er heel netjes uit. Heb je geen last van zonlicht? Dat is één van de redenen waarom ik er toch maar voor gekozen heb om hem laag te monteren op een extra steuntje.

Afgelopen weekend eindelijk uitgevoerd;

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet het. Zonde van die gaten in het dashboard, maar die zaten er al in. Blijkbaar heeft er ooit al eens een Parrot ingezeten, die er slechts voor de helft uitgesloopt was :cry: .

De bedoeling is dat dit later vervangen gaat worden voor een dubbel din dash met navigatie.
rem

15 nov 2010, 14:59 0 x

Mooie foto's van de inbouw. Ik ben zelf voornemens om ook een parrot in de gaan bouwen in mijn audi a2. Zouden jullie aan kunnen geven waar jullie de draden en kastjes van de parrot gelaten hebben? Ik heb de concert radio eruit gehaald, maar hier zit te weinig ruimte achter om de parrot weg te werken. Bestaat er een link met hoe een parrot in te bouwen?

Alvast bedankt voor je reactie!

mvg,

Remco
Plaats reactie