Advies kabels aanleggen autoradio

Discussie over het interieur van de A2
Plaats reactie
Lar
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

11 mar 2019, 20:32 0 x

Vandaag microfoon doorgetrokken naar autoradio. Ik dacht ''ik trek de kabels voor de extra usb en subwoofer ook even'' dat valt tegen. Weinig ruimte en louter strakke gaatjes. Wat is slim? :huh:
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

11 mar 2019, 20:51 0 x

Hallo Lar,
Wat voor type draden wil je van waar naar waar trekken. Ik kan evt met je meedenken omdat mijn hele interieur eruit is geweest om mijn audio te plaatsen. Grt
Lar
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

11 mar 2019, 21:07 0 x

DED@2 schreef:
11 mar 2019, 20:51
Hallo Lar,
Wat voor type draden wil je van waar naar waar trekken. Ik kan evt met je meedenken omdat mijn hele interieur eruit is geweest om mijn audio te plaatsen. Grt
Vanaf de autoradio naar de middenconsole voor de usbstekker en vanaf de autoradio de cinchstekkers richting het geheime vak van de bijrijder,
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mar 2019, 21:27 0 x

Ik heb deze dialoog afgesplitst omdat deze verder gaat dan alleen de USB lader.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

11 mar 2019, 21:34 2 x

Hans Jan, dank👍.
Ik neem aan dat de USB voor audio is bedoeld als je hem naar de radio wilt leiden?

Voor werken aan elektrische gedeelte, eerst accupool (+) losmaken.

1. Verwijder de radio met het juiste gereedschap,
2. Verwijder het opbergvakje (als je die nog hebt)
3. verwijder de klima bediening. Dit kan erg vast zitten, gepast geweld is op zijn plaats.
4. Maak de onderste ring van de schakel pook los, deze zit gewoon geklikt.
5. Van pook zijde naar middenconsole verwijder je de bekleding van het middenconsole vakje.

Nu kan je relatief eenvoudig de USB kabel trekken naar de gewenste plek.

Voor de Sub gaan we verder met:
1. Maak je aan de bijrijderskant de ene schroef los van het kickpaneel middenconsole ( lange plaat langs de tunnel, boutje zit richting schutbord achter een blindplaatje)
2. Nu kan het paneel verwijderd worden. Begin aan stoelzijde richting schutbord. Deze zit verder geheel geklikt.
3. Verwijder de bekleding bodem bijrijderzijde.
4. Verwijder de deksel
5. Nu kan je gebruik maken van de beschikbare gaten in de bodem of de originele weg volgen.

Originele weg:
Verwijder de 4 bouten van de bijrijderstoel. En maak de connectors van airbag, evt stoelverwarming en lendesteunen los. Neem vervolgens de stoel weg.
6. Originele weg loopt langs middenconsole naar beneden en vervolgens naar achter net onder de tunnel van de handrem. Hiervoor kan je de bekleding verwijderen door deze net onder de tunnel weg te trekken. Hier zie je een gat in de bekleding.
7. Voer de cinch kabels door dit gat en onder de bekleding door het metalen frame naar de geheime ruimte.

In principe is alles van toepassing vice versa om alles weer terug te bouwen.

Ik hoop dat het helpt👍
Plaats reactie