Kilometerteller-paneel laat los (?)

Discussie over het interieur van de A2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EenpuntVier
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 okt 2019, 16:46
Locatie: Vlissingen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 mar 2020, 21:50 0 x

Op de rustige terugrit van werk naar huis, valt mijn oog opeens op deze ellende:
teller.jpg
teller.jpg (227.27 KiB) 3339 keer bekeken

De "lijmlaag" van m'n tellerpaneel lijkt los te laten.
Heeft iemand dit al eens gehad, en wat kan ik er tegen doen?
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 mar 2020, 22:08 0 x

Bij het reinigen van ons tellerhuis (nee, ik gebruik geen Dasty oid :flushed: ) liet bij mij recent ook wat los. Ik was al voornemens om een ander front te monteren, maar ik vermoed dat die na verloop van tijd hetzelfde probleem zal krijgen.

De beste remedie zal vermoedelijk zijn front demonteren, ringen verwijderen, volledig kaal maken (zal niet veel moeite kosten) en dan met matte lak opnieuw spuiten. Weet nog niet wanneer ik dat ga doen ... Misschien eerst met een proefpaneel proberen van een defect tellerhuis.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 mar 2020, 08:37 0 x

Is dit ook die beroemde/beruchte softlack, die ook wordt gebruikt op de knoppen voor de ruitbediening en klimaatcontrole?

Wat kun je gebruiken om deze softlack schoon te maken zonder dat je dit oplost?
Ben zelf een beetje bank de lak te beschadigen ...
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 mar 2020, 10:27 0 x

Ik had precies hetzelfde toen ik m een beetje probeerde schoon te maken. Ik ga denk ik met zwarte matte lak aan de slag.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 mar 2020, 12:16 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:
17 mar 2020, 08:37
Is dit ook die beroemde/beruchte softlack, die ook wordt gebruikt op de knoppen voor de ruitbediening en klimaatcontrole?

Wat kun je gebruiken om deze softlack schoon te maken zonder dat je dit oplost?
Ben zelf een beetje bank de lak te beschadigen ...
Nee, dit is geen softlack. Dat is alleen toegepast op de knoppen en schakelaars. Vochtige doek is afdoende, al het andere bevat middelen die de softlack aantasten.

Waarom de coating van het frontpaneel loslaat is een goede vraag. Het is in elk geval flinterdun getuige de fijne schilfers die loslaten. Misschien is het zelfs een idee om met ultra dunne donkere folie te wrappen.

Maar dat zullen we met een proefpaneel moeten uitproberen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 mar 2020, 12:26 0 x

Mss dat het al wel ok staat als je alles eraf haalt, dat ga ik eerst eens proberen denk ik.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

17 mar 2020, 16:37 0 x

Minder poetsen!

Ja, dat is wat ik heb gevonden in afvalhoop, overspuiten lukte niet omdat richting aanwijzer en groot licht ook in deze plaat zitten, of je moet die eerst afplakken.
Het is gespoten blank doorschijnende plastic en gevoelig voor poets middelen, zelf of vorige eigenaar heeft dit verziekt, met schuursponsje kreeg je vage plaat die er niet uitziet.

De eerste tot juni 2001 gemaakte hebben beter materiaal voor de poets fanaten!
het is geen soft lak maar wel te beschadigen.
Ik ga nu testen op deze oude, 3 ronde stickers op de gaten van richting en grote licht, na opschuren spuiten met Action Mat Zwart!
Die is ook niet echt veegvast is mijn ervaring maar tijdelijk netjes, alleen met 2K blanke matte lak erover kun je het poets proef maken, zolang je geen schuursponsje pakte.

Verder bestaat de kans dat er nog enkele dashboards later hufterproef zijn wegens wisselen of opmaken oude voorraad, maar juni 2001 was de op papier wissel datum.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie