Beenruimte bestuurder

Discussie over het interieur van de A2
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

23 apr 2022, 11:26 0 x

Foute lichaam?

Met te lange benen geen steun of zo?
Je kunt met ringen paar mm ophogen en zo testen met soms iets langere boutjes op huidige stoelen.

Een stoel is gemaakt op gemiddelde koper en blijkbaar ben je uitzondering.
Zowel verlaagde voor langere mensen als verhogen voor kleinere is prima te doen....
Andere stoel hoeft maar zelden.

Maar een foto met jou benen en probleem aangeven is wel makkelijk, nu rij ik straks langs Almelo maar geen adres....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 apr 2022, 23:51 1 x

heeft denk ik met de plaatsing van de bedieningspedalen te maken,.
Ga zelf richting de 2 meter incl. grote schoenmaat+ een paar stevige poten en kuiten , want altijd veel gefietst ( ATB / Road ) staand beroep, loop / beweeg veel enz.
Beenruimte zat, maar door de plaatsing vd pedalen zit ik toch altijd met mijn rechterbeen tegen de middenconsole aan te duwen.
Eerste periode dat ik hem had kwam ik regelmatig in de knoop met mijn voeten tijdens pedaalwissel. Helemaal als ik werkschoenen met stalen neus, of mijn timberland boots aanhad.
De pedalen staan ietwat schuin, en (te) dicht op elkaar als je wat lomper gebouwd bent / grote voeten hebt.
Heb hem nu 9 jaar , ben het nu wel gewend maar met tijd en wijlen blijft het toch lastig, ik repositoneer ook regelmatig even mijn voet (hak) t.o.v. het pedaal, als ik bv voor het stoplicht sta.
Zo heel af en toe raakt het voetenwerk nog steeds in de knoop, trek ik als een bejaarde op met veel gas en slippende koppeling, gewoon puur omdat de plaatsing en / of de hoek van mijn voet verschoven is...
Gebruikersavatar
JanKampen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2022, 08:03
Locatie: Oldebroek
Motortype: Weet ik niet

12 jun 2022, 12:07 2 x

Ik heb eigenlijk een vraag over de Audi A2. Heeft het nu genoeg beenruimte bij de bestuurderskant of niet? Ik ben 2 meter, dus lange benen. Ik zit te denken om evt een audi A2 aan te schaffen. Zou dat wel een ideale auto voor me zijn?
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 jun 2022, 13:06 0 x

JanKampen schreef:
12 jun 2022, 12:07
Ik heb eigenlijk een vraag over de Audi A2. Heeft het nu genoeg beenruimte bij de bestuurderskant of niet? Ik ben 2 meter, dus lange benen. Ik zit te denken om evt een audi A2 aan te schaffen. Zou dat wel een ideale auto voor me zijn?
Als je een A2 eigenaar in de buurt kent: even proberen hoe het zit.
Misschien is het ook een goed idee om ook met een sportstoel gezegende A2 te proberen.

A2 club leden in de buurt?
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 jun 2022, 16:30 1 x

Misschien heel handig je je eerst wat meer uitvoerige info geeft ,wat bedoeling is met gebruik van de A2..familie met kinderen etc .?

Wij weten niet of je vaak de A2 met meerdere passagiers gaat gebruiken..

Jij dan voorin waarschijnlijk hoop ik voor je vast wel lekker achter het stuur kunt zitten ...maar niet idereen van 2 meter heeft zelfde lichaams bouw..

Dan kan ik mij voorstellen degene die achterin zit precies achter de bestuurder , voor die persoon achterin weinig beenruimte zou kunnen ontstaan,.

Je zult vast wel eens ook een keer als mede passagier voorin plaatsnemen ?

Er zijn in gelderland vast wel in fe buurt te koop staande A2's,die kun je die tegelijk bekijken..de min of plus punten te ontdekken in jouw geval

Succes met zoektocht.

Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Plaats reactie