Beenruimte bestuurder

Discussie over het interieur van de A2
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 feb 2022, 13:20 0 x

Beste leden,

Ik ben nu zo'n halfjaar in het bezit van een Audi A2 en ik stoor me met enige regelmaat aan de krappe beenruimte van de bestuurderszijde. Ik heb relatief dikke schenen/kuiten en bovenbenen en heb bij trips langer dan 30 minuten last van vermoeide kuiten/schenen en knieën. Ik verstel de stoel best vaak om de benen te ontlasten zonder asociaal achterover of ingezakt te zitten, want ik wil wel gewoon een ergonomische zitpositie aanhouden.

Ligt het aan mij of hebben meer leden dit probleem? Als dit een bekend probleem is, zal ik de auto moeten vervangen door een ruimere auto.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

21 feb 2022, 18:06 0 x

Is de Zitting te lang?
Vaak klagen langere mensen over te kort steun, maar dit kwam bij mijn buurvrouw,
een overdosis Obesitas ook tot de Conclusie dan ze iets met kortere zitting moest zoeken.

Maar als je iets anders wilde, eerst langere proefrit maken, want ik denk dat dit lastig te vinden is...

Speciale stoelen kan ook en die overzetten in de volgende.
Voor mensen die erg veel rijden word vaker een stoel op maat gemaakt.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 feb 2022, 20:17 0 x

Ben je ook met de (horizontale en in diepte) verstelling van het stuurwiel aan de slag geweest?

Een iets andere stand van het stuur t.o.v. de pedalen kan net het verschil maken tussen wel/niet comfortabel zitten.
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 feb 2022, 20:18 1 x

Heeft je A2 misschien sportstoelen ? Sportstoelen hebben oa en wat langere zitting.
Een wat kortere zitting vind je dan bij 'gewone' A2 stoelen.
Er zijn ook A2 rijders die A4 stoelen hebben ingebouwd en er erg tevreden over zijn.
Succès !
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 feb 2022, 21:04 0 x

En cruise control helpt, dan kun je je rechter been meer ontspannen.
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

24 feb 2022, 16:45 1 x

Dank voor jullie reacties.

In die van mij zitten normale stoelen. Heb net foto's van de sportstoelen bekeken; die zien er een stuk comfortabeler uit, althans voor mij.

Cruise control is een goede tip voor het laten rusten van mijn knie.

Ik ga binnenkort langs bij een autoverkoper om te ervaren hoe mijn persoonlijke zitcomfort in andere auto's is en dat vergelijken met het comfort in mijn A2. Als blijkt dat de oorzaak van het probleem bij mijn lichaamsbouw - of specifiek mijn knie - ligt, ga ik cruise control laten inbouwen. Huidige stoelen vervangen voor sportstoelen is een dure investering voor een relatief oude auto.

Mocht ik besluiten tot verkoop, zien jullie de advertentie vanzelf verschijnen op dit forum en/of marktplaats. Echter, omdat het een diesel betreft, denk ik eerlijk gezegd dat ie moeilijk te verkopen zal zijn of in ieder geval niet voor het bedrag dat ik ervoor zou willen hebben zodat ik dat bedrag kan toevoegen aan het budget voor een andere auto. We shall see.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 feb 2022, 19:39 0 x

Sportstoelen?

Elke voor jou goed zittende proberen in te bouwen en hoeft geen nieuwe te zijn.
Vooral de kleine Polo of lupo of zo passen ook prima.
Zodra je ergens een goede vind na lang proefzitten, dan sloperij een zoeken en op maat maken.

Of deze nog goed verstelbaar is, als jij maar goed zit en bij elke APK een probleem voor de garage dan maar.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 feb 2022, 21:53 1 x

Ik reed vanochtend in de A2 en je bericht schoot me te binnen. "te krappe beenruimte".

Eerlijk: ik keek onder me en voelde dat ik met m'n benen zeer veel ruimte had.

Weet je zeker dat je een A2 hebt??
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

22 apr 2022, 15:35 1 x

eekhoorntje schreef:
24 feb 2022, 19:39
Sportstoelen?

Elke voor jou goed zittende proberen in te bouwen en hoeft geen nieuwe te zijn.
Vooral de kleine Polo of lupo of zo passen ook prima.
Zodra je ergens een goede vind na lang proefzitten, dan sloperij een zoeken en op maat maken.

Of deze nog goed verstelbaar is, als jij maar goed zit en bij elke APK een probleem voor de garage dan maar.
Ik heb leren beige stoelen. Wordt lastig om een andere leren bestuurdersstoel in die kleur te vinden. Stel ik vind een fijn zittende stoel, krijg ik de airbag dan nog wel werkend? En het totaalplaatje zal denk ik ook aardig wat kosten.
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

22 apr 2022, 15:39 1 x

Veertienmeizeventien schreef:
25 feb 2022, 21:53
Ik reed vanochtend in de A2 en je bericht schoot me te binnen. "te krappe beenruimte".

Eerlijk: ik keek onder me en voelde dat ik met m'n benen zeer veel ruimte had.

Weet je zeker dat je een A2 hebt??
:troll:
Plaats reactie