voorstellen mx-man
- mx-man
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:09
- Locatie: Westland
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Hallo, mijn naam is Thijs Jutte. Ik woon in Honselersdijk. Ik ben inmiddels 19 jaar jong. Rij op het moment nog in een opgefokte subaru vivio. maar hoop dit zeker binnen een half jaar te veranderen. want ik ben het gestuiter zat. en over de veiligheid van een vivio is ook al niet lang te praten.
Wat me idiaal lijkt aan een audi a2:
toch een beetje meer status dan zo'n koek blik, en meer comfort op de lange afstand 100 km +. Ik heb op een programma-tje gekeken op internet en het omslag punt diesel of benzine ligt al bij 9000 kilometer is dat echt zo? als dat zo is rij ik toch liever diesel.
nou genoeg verteld denk ik zo. als iemand nog vragen heeft mag hij die zeker stellen.
Groetjes Thijs
Wat me idiaal lijkt aan een audi a2:
toch een beetje meer status dan zo'n koek blik, en meer comfort op de lange afstand 100 km +. Ik heb op een programma-tje gekeken op internet en het omslag punt diesel of benzine ligt al bij 9000 kilometer is dat echt zo? als dat zo is rij ik toch liever diesel.
nou genoeg verteld denk ik zo. als iemand nog vragen heeft mag hij die zeker stellen.
Groetjes Thijs
- RedSoxCoder
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 21:55
Welkom op dit leuke forum
De A2 heeft wel de luxe uitstraling, maar zonder de patseringheid van een leasebak. Het is erg leuk om iets speciaals te rijden, zonder dat je consessies moet doen aan luxe of snelheid.(zoals bij de meeste klassiekers) Voor mij is de auto pittig genoeg - in z'n 5 op de snelweg zit ik zo boven de 150 als ik even lekker met het verkeet mee ga
Ik was vanaf dag 1 gek van deze wagen, maar heb heel wat negatieve reacties moeten negeren van vrienden familie en collega's - die overigens allemaal onder de indruk waren van de ruimte, prestaties en luxe toen ze hem eindelijk zagen!
Veel plezier!

De A2 heeft wel de luxe uitstraling, maar zonder de patseringheid van een leasebak. Het is erg leuk om iets speciaals te rijden, zonder dat je consessies moet doen aan luxe of snelheid.(zoals bij de meeste klassiekers) Voor mij is de auto pittig genoeg - in z'n 5 op de snelweg zit ik zo boven de 150 als ik even lekker met het verkeet mee ga

Ik was vanaf dag 1 gek van deze wagen, maar heb heel wat negatieve reacties moeten negeren van vrienden familie en collega's - die overigens allemaal onder de indruk waren van de ruimte, prestaties en luxe toen ze hem eindelijk zagen!
Veel plezier!
[quote="mx-man"]Ik heb op een programma-tje gekeken op internet en het omslag punt diesel of benzine ligt al bij 9000 kilometer is dat echt zo? als dat zo is rij ik toch liever diesel.
[/quote]
Welkom!
Ik zou zelf bij zo weinig km per jaar niet in een diesel willen rijden, of ze moesten alleen uit lange ritten bestaan. Daar is de A2, en de diesels in het bijzonder, perfect voor geschikt. De diesels zijn zo efficient dat ze maar langzaam warm worden, zeker in de winter. Korte ritjes lijken mij er op den duur niet goed voor. Sowieso horen diesels met hun uitstoot van NOx en stof niet in de stad, maar dat is mijn mening.
Wij hebben voor de 1.4 benzine gekozen. De jaarlijkse wegenbelasting is een stuk minder (ca. 280 tegen ca. 840 euro) en bij het tanken zal het ongeveer een tientje per tank uitmaken (35 liter keer 35 ct/l). Dan draag ik het liever wekelijks 'druppelsgewijs' af :lol:
Succes met je keuze,
(nog een) Thijs
[/quote]
Welkom!
Ik zou zelf bij zo weinig km per jaar niet in een diesel willen rijden, of ze moesten alleen uit lange ritten bestaan. Daar is de A2, en de diesels in het bijzonder, perfect voor geschikt. De diesels zijn zo efficient dat ze maar langzaam warm worden, zeker in de winter. Korte ritjes lijken mij er op den duur niet goed voor. Sowieso horen diesels met hun uitstoot van NOx en stof niet in de stad, maar dat is mijn mening.
Wij hebben voor de 1.4 benzine gekozen. De jaarlijkse wegenbelasting is een stuk minder (ca. 280 tegen ca. 840 euro) en bij het tanken zal het ongeveer een tientje per tank uitmaken (35 liter keer 35 ct/l). Dan draag ik het liever wekelijks 'druppelsgewijs' af :lol:
Succes met je keuze,
(nog een) Thijs
- mx-man
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:09
- Locatie: Westland
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Zo ik zal eens updaten wat er allemaal is gebeurd sinds de aankoop.
* aller eerst ben ik op zoek gegaan waarom de motor in noodloop ging als ik boven de 130 uit kwam. dit lag aan een vacuüm slangetje die los lag. deze terug gestopt en toen was het probleem over. Hij liep ook gelijk beter.
* ten 2de heb ik de auto zelf een beurt gegeven, dit hield in teer eruit en schone olie erin... was al een helepoos geen service aan de auto gedaan. filters vervangen en zo. ( wat is het trouwens een piep klus om het diesel filter te vervangen.
* ten 3de alle gaten gedicht in het inlaad systeem. er waren door de vorrige eigenaar gaten geboord... ( wie bedenkt dat nou... :S ) en in de 'overstort' buis, dat is een stuk flex slang/buis aan de voorkant van de motor ruimte was aan de linker kant een gat gesleten deze dicht gemaakt door lijm pistol. Nu trekt de motor al van af 1200 toeren zonder bokken veel fijner.
* ten 4de natuurlijk naar duitsland geweest. dak gemaakt en beurt laten geven incl. remschijven en blokken en vloeistof.
* en een midden arm steun geplaatst van unirust idiaal zo'n ding
* en cc in laten bouwen door marja
* comfort knipper ingebouwd, idiaal ism cc heerlijk op de snelweg in keer richting aan tikken en 3 knipperen
* egr afgedopt. blijft het inlaad systeem mooi schoon.
* audi concert radio geplaatst met mp3 interface heerlijk eigen muziek en origineel dashboard.
Dat was het wel. Wel inmiddels een kansloos langelijst :p
Thijs
* aller eerst ben ik op zoek gegaan waarom de motor in noodloop ging als ik boven de 130 uit kwam. dit lag aan een vacuüm slangetje die los lag. deze terug gestopt en toen was het probleem over. Hij liep ook gelijk beter.
* ten 2de heb ik de auto zelf een beurt gegeven, dit hield in teer eruit en schone olie erin... was al een helepoos geen service aan de auto gedaan. filters vervangen en zo. ( wat is het trouwens een piep klus om het diesel filter te vervangen.
* ten 3de alle gaten gedicht in het inlaad systeem. er waren door de vorrige eigenaar gaten geboord... ( wie bedenkt dat nou... :S ) en in de 'overstort' buis, dat is een stuk flex slang/buis aan de voorkant van de motor ruimte was aan de linker kant een gat gesleten deze dicht gemaakt door lijm pistol. Nu trekt de motor al van af 1200 toeren zonder bokken veel fijner.
* ten 4de natuurlijk naar duitsland geweest. dak gemaakt en beurt laten geven incl. remschijven en blokken en vloeistof.
* en een midden arm steun geplaatst van unirust idiaal zo'n ding
* en cc in laten bouwen door marja
* comfort knipper ingebouwd, idiaal ism cc heerlijk op de snelweg in keer richting aan tikken en 3 knipperen

* egr afgedopt. blijft het inlaad systeem mooi schoon.
* audi concert radio geplaatst met mp3 interface heerlijk eigen muziek en origineel dashboard.
Dat was het wel. Wel inmiddels een kansloos langelijst :p
Thijs