Dankjewel. Dat is duidelijk. Dan ga ik daar even naar opzoek.DED@2 schreef: ↑16 mar 2023, 22:04Nee dat is niet wat je aanwijst met de pijl. Deze rubbers zijn origineel Audi en specifiek voor de a2. Dus of Audi tradition of op de sloop zoeken. Zijn een geheel. Gaan idd vaak kapot door het in en uitstappen. Kleuren zijn in kleur code van de bekleding, dus soul, twist enz
Succes
Even voorstellen
- Daan86
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
- Locatie: Almere
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
- DED@2
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Wat is zo snel uit de foto’s kan opmaken is dit de rubber die aan de deur zelf zit en niet aan de carrosserie.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
- Daan86
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
- Locatie: Almere
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Bedankt voor de reacties. Dat wordt even kijken hoe ik dat ga doen. Misschien kan ik het soort van plakken.
Ik heb sinds vorige week een trilling in mijn stuur tijdens het remmen. Vorige week ook andere velgen en banden erop gezet, zou het daaraan kunnen liggen?
Gister even elke kant op de krik gezet en gevoeld of er speling in de band zit, dan zou het aan stuurkogel kunnen liggen. Maar dat was niet het geval.
Iemand nog een idee waar het aan kan liggen dat trillen tijdens het remmen. Zou je dan toch uitkomen bij kromme remschijf?
Ik moet binnenkort 1x ashoes vervangen want dit ziet er niet meer zo lekker uit, zie foto.
Ik heb sinds vorige week een trilling in mijn stuur tijdens het remmen. Vorige week ook andere velgen en banden erop gezet, zou het daaraan kunnen liggen?
Gister even elke kant op de krik gezet en gevoeld of er speling in de band zit, dan zou het aan stuurkogel kunnen liggen. Maar dat was niet het geval.
Iemand nog een idee waar het aan kan liggen dat trillen tijdens het remmen. Zou je dan toch uitkomen bij kromme remschijf?
Ik moet binnenkort 1x ashoes vervangen want dit ziet er niet meer zo lekker uit, zie foto.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het is vermoedelijk toeval dat het na het wisselen van de banden is ontstaan. Controle van de balans is uiteraard altijd een goed idee. Niet goed gebalanceerde banden merk je meer tijdens het rijden (trillen meest bij 100km/h), trillen bij afremmen is vaak een kromme remschijf. De aandrijfas is ook nog een optie.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Daan86
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
- Locatie: Almere
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Dank. Wij gaan binnenkort op onderzoek uit. Ik rij binnenkort naar mijn stiefvader in Duitsland, hij is automonteur.HansJan schreef: ↑27 mar 2023, 13:35Het is vermoedelijk toeval dat het na het wisselen van de banden is ontstaan. Controle van de balans is uiteraard altijd een goed idee. Niet goed gebalanceerde banden merk je meer tijdens het rijden (trillen meest bij 100km/h), trillen bij afremmen is vaak een kromme remschijf. De aandrijfas is ook nog een optie.
Ik denk dat ik beide aandrijfassen vervang, even kijken of ik nieuwe of gebruikte neem.
Nieuwe remschijven gelijk dan maar als we toch bezig zijn en dan de distributieriem + waterpomp. Die zijn ook weer aan de beurt. Ook even onderzoeken waarom ik een klein beetje koelvloeistof verlies.
En dan rijdt ze weer heerlijk vlak voor we door de 400k gaan, zit nu nu 387.000.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Klinkt goed, maar preventief de aandrijfassen vervangen is niet iets teveel van het goede?
Ik zou gaan voor Zimmermann remschijven en blokken, zijn er meer die daar erg goede ervaringen mee hebben. Zijn na 10 jaar nog steeds goed en roesten niet.
WIj hadden ook licht koelvloeistof verlies en dat werd veroorzaakt door een lekke waterpomp. Als je die vervangt is je probleem vermoedelijk gelijk opgelost!
Ik zou gaan voor Zimmermann remschijven en blokken, zijn er meer die daar erg goede ervaringen mee hebben. Zijn na 10 jaar nog steeds goed en roesten niet.
WIj hadden ook licht koelvloeistof verlies en dat werd veroorzaakt door een lekke waterpomp. Als je die vervangt is je probleem vermoedelijk gelijk opgelost!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Als het trillen ontstaan is NA de bandenwissel zou ik eerst de banden op de vooras verdenken van onbalans of kromme velg en niet gelijk aandrijfassen gaan vernieuwen,
Even de oude wielen er weer op en testen maar.
Even de oude wielen er weer op en testen maar.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Inderdaad. Of de wielen voor en achter wisselen als de oude velgen er niet meer zijn. Of je rijdt even langs de kw*kf*t.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16